Сбор урожая плодовых и ягодных культур
"Технологія виробництва плодів і ягід"

Збирання врожаю

Аграрное образование

электронный читальный зал

Вступ

Попереднє визначення урожаю

Підготовка обладнання

Час збирання плодів

Організація і техніка збирання плодів. Транспортування їх до місця зберігання

Зберігання плодів

Товарна обробка плодів

Упаковка плодів

Передпродажна підготовка

Інструкція з техніки безпеки

 

Упаковка плодів.

 

         Використання упаковки і відповідної тари для збереження якості і смакових властивостей товару при зберіганні і транспортуванні є одним з визначальних чинників ефективної роботи товаровиробників.

         З товарів цінової і якісної категорії вибирають той, який має сучаснішу і зручнішу упаковку.

         Саме упаковка є одним з найважливіших чинників, який покупці вважають основним при виборі продукції. Основна увага при купівлі свіжої плодової продукції споживачі за кордоном приділяють  функціональності упаковки: вона повинні бути проста, зручна і захищати продукт.  При транспортуванні  і зберіганні існує загроза пошкодження фруктів. Не менш важливим є те, що неупакована продукція не несе жодної інформації про її виробника, ні про сам продукт, тобто йдеться про рекламу і просування продукції на нові ринки і залучення великої кількості покупців. Упакована, якісна плодова продукція з добре продуманою рекламою і торгівельною маркою має значно більший торговий потенціал.

         Більшість оптових і роздрібних покупців хочуть бачити плоди упаковані в гофрокартонні ящики. Традиційно використовуваний  банановий ящик, як основна тара для транспортування і реалізації, стає все менш і менш актуальним. За кордоном близько 80% продукції плодівництва, яка транспортується і продається оптом або уроздріб пакується в таку тару. Використання ефективної упаковки сприяє збільшенню додаткової вартості, усуває механічні пошкодження продукції під час її транспортування і зберігання і є зручною для  продавців і споживачів. Використання упаковки і належної тари для збереження якісних показників і смакових якостей товару при  зберіганні і транспортуванні також є визначальним чинником прибутковості товаровиробника. Ще одним найважливішим чинником підвищення конкурентоспроможності  товаровиробників є організація первинної переробки і доопрацювання продукції безпосередньо в місці вирощування.  Саме це приводить до створення додаткової вартості при помірних витратах, зниження транспортних витрат за рахунок транспортування лише якісної продукції і підвищення зайнятості робітників в міжсезонний період.

         Упаковка плодової продукції виконує наступні функції:

-         при транспортуванні дозволяє зберігати продукцію без ушкоджень, без втрати зовнішнього вигляду;

-         при зберіганні продукції – зручне розміщення і переміщення в сховища, забезпечення доступу до необхідного асортименту;

-         при купівлі – джерело інформації  про продукцію, виробника, місце походження, інколи про метод вирощування, дату виробництва і термін споживання;

-         упакована продукція спрощує процедуру ухвалення рішення при купівлі.

Матеріал упаковки для  фруктів в роздрібній торгівлі повинен бути максимально прозорий, щоб було видно їх колір, форму, розмір. Як правило, це сітка або плівка.

         Історія використання гофрованого картону  налічує більше 100 років. Поява його пов'язана з необхідністю створення не тільки пакувального матеріалу, але і матеріалу, який забезпечує захист товару від механічних дій. Саме гофрокартон завдяки нескладній конструкції залишається одним з найбільш вигідних сучасних пакувальних матеріалів. Чому ж гофрокартонна упаковка набула таку популярність в цілому світі? Почнемо з переваг гофрокартонної тари над будь-якими іншими видами упаковки для свіжої плодової продукції. Найбільш поважні з них наступні:

-         невелика маса;

-         відносно м'які стінки, що забезпечує ефект подушки;

-         коробки можуть мати будь-який дизайн залежно від виду продукції, хоча рекомендується використовувати розміри, які легко вкладаються в стандартний розмір пакету;

-         коробки доставляються в розібраному вигляді, їх легко зібрати на місці;

-         коробки мають низьку ціну;

-         на матеріал можна наносити малюнок, наділяючи тару красивим виглядом, який легко впізнається, дати інформацію про паковану продукцію і її виробника.

Для кожного виду продукції пасує різна упаковка. Тара виконує декілька функцій, ось основні чотири:

-         інформація

-         реклама;

-         зберігання;

-         транспортування.

На вибір тари для фруктів впливає ряд чинників, основні з них:  вибір каналу реалізації і вид продукції. Правильний вибір упаковки – це збільшення обсягів реалізації. Упаковка робить товар більш презентабельним. Вона дає можливість покупцю зручно переносити і зберігати товар. Як правило, упакований товар – це фрукти кращої якості. Так, для фруктів із твердою шкіркою рекомендуються 6-кілограмові ящики. Твердішу продукцію (яблука) можна пакувати в тару до 20 кг.

Для задоволення потреби покупців оптові компанії і роздрібні торговці готові платити до 20% і більш за правильно упаковану продукцію. Це повністю покриває додаткові витрати на упаковку, не рахуючи того, що упакована продукція легше транспортується, менше ушкоджується і триваліший час зберігається.

При виборі типу упаковки продукції звертається увага на масу самої тари. Ще кілька років тому, виробники використовували дерев'яні ящики як основний спосіб для транспортування яблук, груш і т.д. Відзначимо, що середня маса  такого ящика приблизно 2,5-5 кг, тобто четверта частина ваги самої продукції (20 кг). Встає питання, для чого возити баласт, який збільшує витрати на транспортування одиниці продукції. Сучасні виробники постійно нарощують використання пластикової і картонної тари. Цей вид тари є значно легшим і дешевшим. Наприклад, маса пластмасового або картонного ящика малого і середнього розміру не перевищує 0,3-1,5 кг

Основними видами упаковки є наступні:

-         стрейч-плівка; плівку вибирають тоді, коли продукцію слід обернути так, щоб покупець максимально задовольнив свій інтерес продукцією, її забарвленням і розміром;

-         кошики (пластмасові або з лози) використовують для транспортування і реалізації ягід і плодів, які вимагають дбайливого ставлення;

-         поліетиленові контейнери; ця тара краща для суниці і персика;

-         гофротара – придатна для упаковки  всіх типів плодової продукції.