Дисципліна: |
Історія
української культури |
Спеціальність: |
Облік і
аудит. |
Семестр: |
|
Підсумковий контроль: |
Iспит (літня сесія) |
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ДИСЦИПЛІНИ
№ |
Назва розділу і теми |
кількість годин |
|
аудиторних |
самостійна робота |
||
1 |
Культура українських земель в найдавніші часи |
2 |
- |
2 |
Трипільська культура та її особливості. |
- |
4 |
3 |
Культура давньослов’янських земель |
2 |
- |
4 |
Особливості праслов’янської писемності. «Велесова книга»,
її значення для культури слов’ян. |
- |
2 |
5 |
Культура Київської Русі |
2 |
- |
6 |
Взаємозв’язки культури Київської Русі з культурами
інших народів |
- |
2 |
7 |
Книжна справа Київської Русі. Зародження і розвиток шкільної освіти. Зв’язок
Київської Русі з античністю. |
2 |
- |
8 |
Уроки Київської Русі |
2 |
- |
9 |
Культура України у 14 – першій половині 17 століття |
2 |
2 |
10 |
Шкільний театр. Особливості архітектури козацької доби. Культурологічна та
просвітницька діяльність козацької старшини. |
- |
4 |
11 |
Видатні діячі української культури 14-17 століть та їх вплив на розвиток
української культури |
2 |
2 |
12 |
Розвиток культури України в 17-18 століттях |
2 |
2 |
13 |
Гетьмани України та їх вплив на розвиток української культури |
2 |
2 |
14 |
Народні символи України |
2 |
2 |
15 |
Сім чудес України |
2 |
2 |
16 |
Духовне життя України у другій половині 17- початку 18 століття (освіта, архітектура,
живопис, театр, музика). |
2 |
2 |
17 |
Реліквії української державності |
2 |
2 |
18 |
Модульна робота |
2 |
- |
19 |
Українська культура 18-19 століття. Культурно-мистецькій процес України і
його особливості (наука і культура, освіта, архітектура, образотворче
мистецтво, музика, театр) |
2 |
2 |
20 |
Особливості української літератури 19 століття. Організація
науково-мистецьких товариств. «Просвіта» та її роль у культурному процесі. Розвиток музичного мистецтва в кінці 19 – початку 20 століття.
Становлення української професійної школи. «Театр корифеїв». |
- |
4 |
21 |
Українська культура 20 століття. Відродження української культури в період
національно-демократичної революції: (освіта, вища школа, наука, література,
мистецтво) |
- |
4 |
22 |
Українська культура в трагічні 30-ті роки |
- |
4 |
23 |
Культура України в роки Великої Вітчизняної війни |
2 |
2 |
24 |
Культура повоєнного часу. Шістдесятники. Українська культура парадигма II
половини 20 століття. |
- |
2 |
25 |
Культура в часи перебудови та становлення незалежності України |
- |
2 |
26 |
Національна культура в сучасній Україні. Єдність і взаємозалежність
світової і національної культур. |
- |
2 |
27 |
Культура етносів України: Ретроспектива та прагматика |
- |
- |
28 |
Модульна робота |
- |
- |
|
ВСЬОГО |
32 |
40 |
КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН НАВЧАЛЬНИХ ЗАНЯТЬ Число тижнів –
З дисципліни «Історія української
культури» Лекцій –14
Факультет Учет и
аудит, курс _____1_____ Семінарів –18
___1,2___
семестр ____2011-2012___ навчальний
рік Самостійна робота –40
№ заняття |
Назва розділу, модуля, теми програми. Тема заняття та короткий зміст |
Кількість годин |
Форми та методи проведення навчальних
занять |
Навчально-методична література
та унаочнення |
Форма контролю |
|
|||
|
з них |
||||||||
всього |
Аудит. |
Самост. |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
9 |
10 |
|
МОДУЛЬ №1 |
|||||||||
1 |
Культура українських земель в найдавніші часи |
2 |
2 |
- |
Лекція |
В. Греченко, І. Чорний «Історія української культури» |
Гречеські поселенні на території України (конспект), с. 271-279. Скіфи та
їх поселення, с. 261-265 |
5 |
|
2 |
Трипільська культура та її особливості. |
4 |
- |
4 |
Самостійне вивчення |
В. Греченко, І. Чорний «Історія української культури» |
Особливості трипільської культури, с. 258-262 |
5 |
|
3 |
Культура давньослов’янських земель |
2 |
2 |
- |
Семінарське |
В. Греченко, І. Чорний «Історія української культури» |
Вірування давніх слов’ян, с. 268-272. Первісне значення слово Україна, с.
277-278 |
5 |
|
4 |
Особливості праслов’янської писемності. «Велесова
книга», її значення для культури слов’ян. |
2 |
- |
2 |
Самостійне вивчення |
В. Греченко, І. Чорний «Історія української культури» |
Чисельні згадки про русів, с. 279-282 |
5 |
|
5 |
Культура Київської Русі |
2 |
2 |
- |
Лекція |
В. Греченко, І. Чорний «Історія української культури» |
Конспект, кросворд за темою |
5 |
|
6 |
Взаємозв’язки культури Київської Русі з культурами
інших народів |
2 |
- |
2 |
Самостійне вивчення |
В. Греченко, І. Чорний «Історія української культури» |
Культура Володимиро-Суздальського князівства, с. 221-223. Новгородська
культура. |
5 |
|
7 |
Книжна справа Київської Русі. Зародження і розвіток шкільної освіти.
Зв’язко Київської Русі з античністю. |
2 |
2 |
- |
Самостійне вивчення |
В. Греченко, І. Чорний «Історія української культури» |
Скласти конспект, с. 200-210 |
5 |
|
8 |
Уроки Київської Русі |
2 |
2 |
- |
Семінарське |
Є.А.Подільська, В. Лихвар Кредитно-модульний курс культурології |
Сім чудес Київської Русі: - Золоті ворота, - Софійський собор, - «Руська правда», - Києво-Печерська лавра, - «Слово о полку Ігоровім», - Володимирська Богоматір, - Повість временних літ (підібрати факти зробити записи.) |
5 |
|
9 |
Культура України у 14 – першій половині 17 століття |
2 |
2 |
2 |
Лекція |
В. Греченко, І. Чорний «Історія української культури» |
Архітектура 15- середини 16 століть, с. 312-315, кросворд. Література
світська та релігійна, с. 317-320 |
5 |
|
10 |
Шкільний театр. Особливості архітектури козацької доби. Культурологічна
та просвітницька діяльність козацької старшини. |
4 |
- |
4 |
Самостійне вивчення |
В. Греченко, І. Чорний «Історія української культури» |
Творчість Ю. Дрогобича, Павла Русина Себастьяна Кленовича, с. 319-325 |
5 |
|
11 |
Видатні діячі української культури 14-17 століть та їх вплив на розвиток
української культури |
4 |
2 |
2 |
Семінарське |
В. Греченко, І. Чорний «Історія української культури». Є Подольська, В.
Лихвар «Кредитно-модульний курс культурології» |
Постать Петра Могили та його вплив на культуру. Характерні риси української культури 14-17 століть (схема). Олександр Корнякт та його вплив на українську культуру. Творчість О. Дрогобича, П. Ругіна, С. Кленовича. Освіта в Україні 14-17 століть, с. 327-329 |
5 |
|
12 |
Розвиток культури України в 17-18 століттях |
4 |
2 |
2 |
Лекція |
В. Греченко, І. Чорний «Історія української культури» |
Історічні події в Україні в цей період, с. 354-357. Діяльність Київської академії, с. 357-361. Розвток літератури, с. 361-371. Постать Феофана Прокоповича «Літописи Самовидця». Творчість Г. Сковороди,
с. 375-377 |
5 |
|
13 |
Гетьмани України та їх вплив на розвиток української культури |
4 |
2 |
2 |
Семінарське |
О.П. Реєнт, І. Коляда «Усі гетьмани України» (легенди – міфи -
біографії). «Хто є хто в українській історії» |
«Особисто знаний ворогами» - Байда Вишневецький, с. 6-25. «Слава цього козацького гетьмана може змагатися з вічністю» (Петро Сагайдачний,
с. 26-59). «Ця нещасна історична постать…» (Іван Мазепа, с. 266-290). Пилип Орлик та його Конституція, с. 297-321. |
5 |
|
14 |
Народні символи України |
4 |
2 |
2 |
Семінарське |
«Рідна моя Україна» (збірник) |
Календарна обрядовість, с. 7-9. Український побут, с. 95-123. Народні знання, с. 123-128. Українські прикмети, с. 214-230. Українська народна міфологія, с. 197-204 |
5 |
|
15 |
Сім чудес України |
4 |
2 |
2 |
Семінарське |
«100 великих реліквій і скарбів України». «100 великих таємниць і загадок України» |
Підготувати реферат |
5 |
|
16 |
Духовне життя України у другій половині 17- початку 18 століття (освіта,
архітектура, живопис, театр, музика). |
4 |
2 |
2 |
Лекція з елементами співбесіди |
«Історія Української культури» |
Підготувати конспект «особливості мазепинського бароко» |
5 |
|
17 |
Реліквії української державності |
4 |
2 |
2 |
Семінарське |
«Історія української культури», «100 великих реліквій і скарбів України» |
Підготувати реферат |
5 |
|
18 |
Модульна робота |
2 |
2 |
- |
Практичне заняття |
|
|
|
|
МОДУЛЬ №2 |
|||||||||
19 |
Українська культура 18-19 століття. Культурно-мистецькій процес України і
його особливості (наука і культура, освіта, архітектура, образовотворче мистецтво,
музика, театр) |
4 |
2 |
2 |
Лекція |
В. Греченко, І. Чорний «Історія української культури» |
М. Попович, конспект на тему «Історія Русів», с. 323-326,
«Кирило-мефодиївське товариство», с. 336-343 |
5 |
|
20 |
Особливості української літератури 19 століття. Організація
науково-мистецьких товариств. «Просвіта» та її роль у культурному процесі. Розвиток музичного мистецтва в кінці 19 – початку 20 століття.
Становлення української професійної школи. «Театр корифеїв». |
4 |
- |
4 |
Самостійне вивчення |
М. Попович «Нарис історії культури України» |
Скласти конспект, с. 448-471, кросворд |
5 |
|
21 |
Українська культура 20 століття. Відродження української культури в період
національно-демократичної революції: (освіта, вища школа, наука, література,
мистецтво) |
4 |
- |
4 |
Самостійне вивчення |
В. Греченко, І. Чорний «Історія української культури» |
Конспект, с. 485-495 |
5 |
|
22 |
Українська культура в трагічні 30-ті роки |
4 |
- |
4 |
Самостійне вивчення |
М. Попович «Нарис історії культури України» |
Конспект, с. 621-629 |
5 |
|
23 |
Культура України в роки Великої Вітчизняної війни |
4 |
2 |
2 |
Самостійне вивчення |
М. Попович «Нарис історії культури України» |
Конспект, с. 630-639 |
5 |
|
24 |
Культура повоєнного часу. Шістдесятники. Українська культура парадигма II
половини 20 століття. |
2 |
- |
2 |
Самостійне вивчення |
М. Попович «Нарис історії культури України» |
Скласти конспект за темами: «Соціальний реалізм», с. 647-654 |
5 |
|
25 |
Культура в часи перебудови та становлення незалежності України |
2 |
- |
2 |
Самостійне вивчення |
В. Греченко, І. Чорний «Історія української культури» |
Скласти конспект, с. 460-480 |
5 |
|
26 |
Національна культура в сучасній Україні. Єдність і взаємозалежність
світової і національної культур. |
2 |
- |
2 |
Самостійне вивчення |
М. Попович «Нарис історії культури України» |
Скласти конспект «Гуманітарна культура України», с. 695-711 |
5 |
|
27 |
Культура етносів України: Ретроспектива та прагматика |
2 |
- |
- |
Семінарське |
Макарчук С. «Етнографія України» |
Сімейні звичаї та обряди українців, с. 321-330, Художні ремесла українців, с. 276-280, Сільськогосподарська культура Українців, с. 169-180 |
|
|
28 |
Модульна робота |
2 |
- |
- |
Практичне заняття |
Макарчук С. «Етнографія України» |
|
|
|
|
ВСЬОГО |
72 |
32 |
40 |
|
|
|
5 |
|