Тема 2.1. Склад ґрунту

 

І. Досліджувані питання

Ø Потенційна й ефективна родючість ґрунтів

Ø Залежність потенційної родючості ґрунтів від змісту гумусу і механічного складу ґрунту.

Ø Роль хімічних і біологічних процесів у мобілізації живильних  речовин.

 

Вид контролю – усне опитування.

ІІ. Література, що рекомендується для самостійної роботи:

Смірнов П.М.  стор. 106-124

Пєтухов М.П. стор. 52; 75-78

 

ІІІ. Методичні рекомендації:

 

При вивченні матеріалу особливу увагу звернути на:

Ø визначення потенційної  ефективної родючості;

Ø значення потенційної і ефективної родючості в сільськогосподарському  виробництві;

Ø способи підвищення  ефективної родючості;

Ø роль хімічних і біологічних процесів у мобілізації живильних речовин;

Ø роль добрив у підвищенні ефективної родючості ґрунтів.

 

ІV. Скласти опорний конспект по досліджуваному матеріалі.

 

V. Продумати  відповіді  на контрольні  питання.

1.     Що служить критерієм оцінки родючості ґрунтів?

2.     Як можна підвищити ефективну родючість ?

3.     Яка залежність потенційної родючості від змісту гумусу і механічного складу ґрунтів.

 

Студент повинен знати:

          Склад ґрунтового повітря, ґрунтового розчину, мінеральної й органічної частини ґрунту, їхня роль у живленні рослин.

 

Студент повинен уміти:

Відбирати зразок ґрунту для аналізу. Визначати рН сольової витяжки, гідролітичну кислотність, суму поглинених основ.

 

 


Тема 3.1. Вапнування кислих ґрунтів

 

І.  Досліджувані питання:

Ø Відношення с/г рослин до реакції ґрунту і вапнуванню

Ø Вплив вапнування на живильний режим ґрунтів.

Ø Роль хімічної меліорації кислих ґрунтів у підвищенні врожаїв с/г культур і ефективності добрив.

Ø Визначите ступені потреби ґрунтів у вапнуванні в залежності від величини обмінної кислотності, ступеня насиченості підставами, механічного складу ґрунтів і набору культур у сівозміні.

 

Вид контролю –усний залік

ІІ. Література, що рекомендується для самостійної роботи:

«Агрохімія» Смірнов П.М. стор. 91-103

«Агрохімія і система добрив» Пєтухов М.П. стор. 71-90

 

ІІІ. Методичні рекомендації:

При вивченні матеріалу особливу увагу звернути на:

Ø Фактори, що визначають дози сповісти на гектар.

Ø Терміни і способи внесення сповісти в ґрунт.

Ø Тривалість дії сповісти в залежності від доз внесення.

Ø Ефективність вапнування.

Ø Вплив вапнування на ефективність органічних добрив.

 

ІV. Скласти опорний конспект по досліджуваному матеріалі.

V. Продумати  відповіді  на контрольні  питання.

1.     Як відносяться сільськогосподарські культури до кислотності ґрунтів і вапнуванню?

2.     Що відбувається при внесенні сповісти в ґрунт?

3.     Яка економічна ефективність вапнування?

4.     Як розрахувати норму вапна?

5.     Як можна візуально визначити кислотність ґрунту безпосередньо в поле?

6.     Які особливості вапнування в сівозмінах з льоном і картоплею?

 

Студент повинен знати:

Відношення різних с/г культур до реакції ґрунтів. Вплив вапна на властивості ґрунту.

          Види вапняних добрив і вимоги пропоновані до їхньої якості. Технологію вапнування і її ефективність.

Студент повинен уміти:

Розраховувати норми вапна за агрохімічними показниками.


Тема: Вапнування і гіпсування ґрунтів

 

Задача 1. Гідролітична  кислотність 3,6 мг/екв. на 100 м ґрунти. Визначити дозу торфо-тука, якщо відсоток діючого речовини в ньому 60% і площу для вапнування.

Задача 2. Розрахувати дозу гіпсу на гектар, якщо 16%, сума вбирної здатності 22%, глибина залягання горизонту 10, питома вага 1,3.

Пояснення до задачі № 1.

Дозу вапна визначити по формулі і розрахувати скільки необхідно внести на гектар торфо-тука, з огляду на, що відсоток діючої речовини в ньому 60, а площа для вапнування 15 га.

Пояснення до задачі № 2.

                Дозу гіпсу розраховувати по формулі і вказати скільки необхідно внести на гектар з урахуванням глибини залягання засоленого горизонту.

 

 


Тема 3.2. Гіпсування солонцевих ґрунтів

 

І.  Досліджувані питання:

Ø Агрохімічна характеристика засолених ґрунтів.

Ø Класифікація солонців по змісту поглиненого натрію і глибині залягання солонцевого обрію.

Ø Взаємодія гіпсу з ґрунтом.

Ø Розрахунок норм гіпсу по змісту поглиненого натрію і глибині залягання поглиненого натрію і глибині залягання солонцевого обрію.

Ø Вплив гіпсування на врожай  сільськогосподарських культур і ефективність добрив.

 

Вид контролю – письмове опитування.

ІІ. Література, що рекомендується для самостійної роботи:

«Агрохімія» Смірнов П.М. стор. 168-170

«Агрохімія і система добрив» Пєтухов М.П. стор. 75-79

 

ІІІ. Методичні рекомендації:

При вивченні матеріалу особлива увага звернути на:

Ø Взаємодія гіпсу з ґрунтом.

Ø Способи внесення гіпсу в залежності від глибини залягання солонцевого горизонту і способів обробки ґрунту.

Ø Самогіпсування солонців за рахунок використання  карбонатного і гіпсового горизонтів ґрунтів.

Ø Вплив гіпсування на врожай сільськогосподарських культур і ефективність добрив.

ІV. Скласти опорний конспект по досліджуваному матеріалі.

V. Продумати  відповіді  на контрольні  питання.

1.     Яке географічне розташування солонцевих ґрунтів?

2.     Чим обумовлена лужна реакція ґрунтів?

3.     Які фізико-хімічні властивості лужних ґрунтів?

4.     Які матеріали використовуються для гіпсування?

5.     Що розуміють під самогіпсуванням ґрунтів?

 

Студент повинен знати:

Класифікацію солонців по змісту натрію і глибині залягання солонцевого горизонту. Взаємодія гіпсу з ґрунтом. Умови ефективного застосування гіпсу для поліпшення солонців. Методи визначення засоленості ґрунтів.

Студент повинен уміти:

Розраховувати норми гіпсу для хімічної меліорації солонцевих ґрунтів. Підготовляти вихідний матеріал для складання проектно-кошторисної документації.

 

 

 

Тема 4.2. Азотні добрива

 

І.  Досліджувані питання:

Ø Зміст і форми азоту в ґрунті.

Ø Процеси нітрифікації, амоніфікації, денітрифікації.

Ø Способи одержання  й асортимент азотних добрив.

Ø Значення азотних добрив у підвищенні врожайності сільськогосподарських культур.

 

Вид контролю – програмоване опитування, скласти кросворди.

 

ІІ. Література, що рекомендується для самостійної роботи:

«Агрохімія» Смірнов П.М. стор. 111-129

«Агрохімія і система добрив» Пєтухов М.П. стор. 103-124

 

ІІІ. Методичні рекомендації:

При вивченні матеріалу особливу увагу звернути на:

Ø Зовнішні ознаки азотного голодування.

Ø Зміст і форми азоту в ґрунті.

Ø Шляхи надходження і перетворення азоту в ґрунті.

Ø Агрохімічні властивості аміачних, нітратних, аміачно-нітратних і амідних добрив.

Ø Терміни внесення в ґрунт.

Ø Ефективність азотних добрив.

Ø Вплив азотних добрив на якість рослинної  продукції.

ІV. Скласти опорний конспект по досліджуваному матеріалі.

V. Продумати  відповіді  на контрольні  питання.

1.     Яка роль азоту в житті  рослин?

2.     Як впливає азот на величину і якість врожаю.

3.     Від чого залежать  терміни внесення азотних добрив.

4.     Що є сировиною для одержання азотних добрив.

5.     Яка роль бобових культур у нагромадженні азоту в ґрунті.

 

Студент повинен знати:

          Склад, властивості, взаємодія з ґрунтом, особливості застосування основних форм азотних добрив. Вимоги стандартів до їхньої якості.

          Баланс азоту в землеробстві країни. Прийоми зниження втрат і підвищення ефективності азотних добрив. Причини нагромадження нітратів у с/г продукції і шляхи їхнього усунення.

 

Студент повинен уміти:

          Розпізнавання азотних добрив по зовнішніх ознаках і за допомогою якісних реакцій.


 

 

                                                                                                                                                       

Тема: 4.3. Фосфорні добрива

 

І.  Досліджувані питання:

Ø Роль фосфору в живленні рослин.

Ø Вплив фосфору на величину і якість врожаю.

Ø Зовнішні ознаки фосфорного голодування.

Ø Зміст і форми  фосфору в ґрунті.

Ø Перетворення фосфору в ґрунті.

 

Вид контролю – письмове опитування.

 

ІІ. Література, що рекомендується для самостійної роботи:

«Агрохімія» Карасюк И.М. стор. 100-105

«Агрохімія і система добрив» Пєтухов М.П. стор. 124-127

 

ІІІ. Методичні рекомендації:

При вивченні матеріалу особливу увагу звернути на:

Важливу роль фосфору  в життєвих явищах, таких, як подих, розмноження, фотосинтез. Особливо велике значення фосфору в енергетичному обміні речовин, вуглеводному обміні.

          Фосфор необхідний рослинам у початковий період розвитку, після сходів. Вивчаючи фосфорні добрива зверніть увагу на їхню розчинність у воді й особливість взаємодії з ґрунтом, тому що ці властивості впливають на правильний вибір термінів і способи внесення добрив.

 

ІV. Скласти опорний конспект по досліджуваному матеріалі і замалювати рослини з ознаками фосфорного голодування.

 

V. Продумати  відповіді  на контрольні  питання.

1.     Яка роль фосфору в ґрунті?

2.     Який період у фосфорному  живленні рослин є «критичним»?

3.     Які зовнішні ознаки недоліку фосфору в рослині?

 

Студент повинен знати:

          Способи одержання, властивості, взаємодія з ґрунтом і застосування фосфорних добрив. Вимоги стандартів  до їхньої якості. Прийоми підвищення ефективності фосфорних добрив.

 

Студент повинен уміти:

          Розпізнавати фосфорні добрива по зовнішніх ознаках і за допомогою якісних реакцій.

 

 

 

 

Тема 4.4. Калійні добрива

 

 

І.  Досліджувані питання:

Ø Роль калію  в житті рослин.

Ø Вплив умов калійного живлення на ріст, розвиток рослин, врожай і якість продукції.

Ø Зміст і форми калію в ґрунті.

Ø Круговорот калію в природі і господарстві.

 

Вид контролю – усний залік.

 

ІІ. Література, що рекомендується для самостійної роботи:

«Агрохімія» Карасюк И.М. стор. 111-114

«Агрохімія і система добрив» Пєтухов М.П. стор. 142-145

 

ІІІ. Методичні рекомендації:

При вивченні матеріалу особливу увагу звернути на:

Вплив калію на морозостійкість, засухостійкість рослин, якість і зберігання готової продукції.  Калійні добрива  часто у виді домішок містять  хлор, надлишок якого шкідливий для картоплі, льону, гречки, тютюну. При осіннім внесенні хлорсодержащих добрив негативний вплив хлору виключається.

Вивчаючи кожне калійне добриво, зверніть увагу на його хімічний  склад, властивості, запам'ятаєте зміст діючої речовини.

ІV. Скласти опорний конспект по досліджуваному матеріалі і замалювати овочеві рослини з ознаками калійного голодування.

V. Продумати  відповіді  на контрольні  питання.

1.     Які ознаки калійного голодування?

2.     У яких формах калій міститься в ґрунті?

3.     Які калійні добрива містять багато хлору?

4.     Напишіть реакцію взаємодії кислого ґрунту з хлористим калієм?

 

Студент повинен знати:

          Способи, дози, умови ефективного  застосування мікродобрив.

Класифікація комплексних  мінеральних добрив. Агрохімічну і економічну ефективність і їхні використання. Правила тукозмішування.

          Вимоги стандартів до якості комплексних мінеральних добрив і мікродобрив.

 

Студент повинен уміти:

Розпізнавати по зразках основні комплексні мікродобрива.


 

 

 

 

Тема 5.1. Органічні добрива

 

 І.  Питання, що вивчаються:

Ø Хімічний склад гною.

Ø Способи зберігання гною.

Ø Чинники, що визначають  якість гною.

Ø Зелені добрива, способи їх вирощування, економічна ефективність застосування.

 Вид контролю - усний залік.

 

ІІ. Література, що рекомендується для самостійної роботи:

 «Агрохімія» Смірнов П.М.  стор.  241-263

 «Агрохімія і система добрив» Пєтухов М.П. стор. 142-148, 193-202

 

 ІІІ. Методичні рекомендації:

 При вивченні матеріалу особливу увагу звернути на:

Ø вплив окремих чинників на хімічний склад гною.

Ø виділити ефективний спосіб зберігання гною.

Ø способи і дози внесення гною

Ø способи вирощування сидератів і чинники визначальні економічну доцільність вирощування сидератів.

 

ІV. Скласти опорний конспект за матеріалом, що вивчається.

V. Продумати  відповіді  на контрольні питання:

1.     Перерахуйте чинники, що визначають хімічний склад гною.

2.     Дати характеристику ефективно вигідного способу зберігання гною.

3.     Вказати дози, терміни і способи внесення гною під окремі культури.

4.     Перерахувати способи вирощування сидератів і дати їм характеристику.

5.     Дати економічне обгрунтування застосуванню сидератів.

 

 Студент повинен знати:

 

 Значення, склад, способи раціонального зберігання, норми, терміни і ефективність застосування гною, торфу, зелених  добрив.    Розрахунок доз добрив гною, вихід гною, приготування і застосування компостів.

 

Студент повинен уміти:

 

 Оцінювати якість органічних добрив за наслідками агрохімічного аналізу. Визначати вихід гною, пташиного посліду, гнойової рідоти від певного поголів'я худоби.

 


 

 

 

Тема: Органічні добрива.

 

 Завдання 1.  Розрахувати скільки азоту, фосфору і калію буде внесено на 1 га під озиму пшеницю з 40 т гною і скільки буде засвоєно в перший рік, якщо коефіцієнт засвоєння азоту 25%, фосфору 50%, калію 70%.

 

 Пояснення до завдання № 1.

 Визначити загальний зміст N, P, K 40 т гною

 Перепрівший гній 1м3 важить 0,75 т

 Середній вміст N, P, K  в перепрівшому гної: N= 0,5

      P= 0,25

      K=  0,6

 У рік внесення N засвоюється  25%;  фосфор 50%; калій 70%.

  40 т - 100%        200 кг - 100%

       х - 0,5           х - 25

 

 Х= 40 х 0,5 = 50 кг N             Х= 200 х 25 = 50 кг N

           100                                           100

 

 Фосфор і калій розрахувати аналогічно.

 

Завдання 2.  Визначити  загальний зміст, засвоєного азоту, фосфору, калію в штабелі напівперепрівшого змішаного гною. Розміри штабелю: ширина - 4 м;     довжина 114 м;   висота - 2 м

 

Завдання 3. Визначте кількість гною, що напіврозклався, в штабелях розміром:

                     довжина - 25 м; ширина 4 м; висота - 2 м.

  довжина - 40 м; ширина 3,5 м; висота - 1,7 м.

                     Встановіть яку площу кукурудзи можна удобрити

   одержаною кількістю гною.

 

 Завдання 4. Визначити скільки засвоєного азоту, фосфору і калію вноситься в грунт при внесенні 60 т гною.

 

 

 


Тема 6.1. Система застосування добрив

 

 І.  Питання, що вивчаються:

Ø Завдання, системи застосування добрив.

Ø Способи застосування добрив.

Ø Економічна ефективність складеної системи добрив.

Ø Чинники визначальні систему застосування добрив.

 

 Вид контролю - письмовий опит.

 

ІІ. Література, що рекомендується для самостійної роботи:

«Агрохімія»  Ягодин Б. стор. 385-405

 «Агрохімія і система добрив» Пєтухов М.П. стор. 304-324

 

 ІІІ. Методичні рекомендації:

Ø При вивченні матеріалу особливу увагу звернути на:

Ø Способи внесення добрив

Ø Чинники, що визначають правильну побудову системи добрив.

 

ІV. Скласти опорний конспект за матеріалом, що вивчається.

V. Продумати  відповіді  на контрольні  питання.

1.     Визначення і завдання системи добрив.

2.     Чинники, що визначають побудову системи добрив.

3.     Способи внесення добрив.

4.     Економічна ефективність системи добрив.

 

 Студент повинен знати:

 

Визначення і завдання системи добрив. Способи внесення добрив. Оцінка і основні показники економічної ефективності застосування добрив.

 

 Студент повинен уміти:

 

Визначати необхідність рослин в підживленні в період вегетації розраховувати дози добрив на запланований урожай по винесенню елементів живлення, складати план заготовок і закупівель добрив. Оформляти документацію на отримання і списання добрив.

 

 

 

 Тема: Система застосування добрив.

 

 Завдання 1. Розрахувати надбавку урожаю кукурудзи, якщо фактична урожайність кукурудзи склала 58 ц/га, а частка добрив в утворенні урожаю 21%.

 

 Завдання 2. Розрахувати надбавку урожаю винограду, якщо фактична урожайність в ТОВ «Сонячний» склала 130 ц/га, частка добрив в утворенні урожаю рівна 45% (25%).

 

Завдання 3. Розрахувати надбавку урожаю капусти, якщо  фактична урожайність капусти в ТОВ «Гвардійський» склала за три роки 450 ц/га. Нормативна окупність 1 кг NPK на овочах складає 40,2 кг. Під капусту внесено N120, P50K90 кг/га.

 

Завдання 4.  Визначте надбавку урожаю і окупність мінеральних добрив при вирощуванні кукурудзи на силос, якщо на контрольному варіанті одержаний урожай 212 ц/га при внесенні добрив - 320 ц/га. Вартість надбавки урожаю склала 1940 грн. га 1 га, додаткові витрати 620 грн. на 1 га.

 

Завдання 5. Визначте надбавку урожаю і окупність мінеральних добрив при вирощуванні картоплі, якщо на контрольному варіанті урожай склав 140 ц/га, на варіанті N90P90K90 - 242 ц/га. Вартість надбавки урожаю 2060 грн. на 1 га, додаткові витрати на застосування добрив і прибирання надбавки урожаю 350 грн. га 1 га.

 

 Пояснення до завдання.

 Визначити чистий дохід одержаний від застосування добрив

 2060 грн-350 грн. = 1710 грн

 Визначити надбавку урожаю

 242-140 = 102 ц

 Визначити скільки NPK внесене на 1 га

 90 х 3 = 270 кг

 Визначити окупність 1 кг NPK

 1710 : 270  = 6,3 грн.

 Визначити окупність 1 ц надбавки урожаю

 1710 : 102 = 16,7 грн.

 

 Завдання 6. Визначте окупність мінеральних добрив при вирощуванні цукрового буряка, якщо при варіанті без внесення добрива одержаний урожай 150 ц/га при внесенні 120 ц/га, стандартних туків одержаний урожай 220 ц/га. Вартість надбавки урожаю склала 2850 грн. Додаткові виробничі витрати при застосуванні добрив і збирання надбавки урожаю на 1 га склали 600 грн.

 

Завдання 7. Розрахувати надбавку урожаю. Фактична урожайність озимої пшениці в кількості склала 52 ц/га. Під пшеницю внесено N120P80K80. Нормативна окупність 1 кг живильних речовин внесених з добривами для пшениці 4,7 кг

 

Завдання 8. Визначте надбавку урожаю і окупність мінеральних добрив при вирощуванні ярової пшениці, якщо урожай на варіанті без добрив склав 19 ц/га, при внесенні добрив 34 ц/га. Вартість надбавки урожаю склала 1700 грн. на 1 га, додатково виробничі витрати на застосування добрив і збирання врожаю - 540 грн. на 1 га.

 

Завдання 9. Підберіть добриво і розрахуйте норму азотних добрив для кукурудзи при урожаї 85 ц/га при наступних даних: вміст азоту в грунті 8 міліграм на 100 г грунту. Винесення 180 кг/га. Грунти чорноземної зони.


 

 

 

Тема 6.2. Добрива окремих культур.

 

 І.  Питання, що вивчаються:

Ø Особливості живлення і добрива овочевих культур (томати, капуста, перець, цибуля).

Ø Особливості живлення і добрива плодових культур. Підготовка грунту під закладку саду. Добрива молодих садів. Добрива садів, що плодоносять.

Ø Особливості живлення і добрива винограду. Відношення винограду до елементів живлення і грунтів. Підготовка грунту під закладку винограду. Добрива молодих виноградників. Добрива виноградників, що плодоносять.

 

 Вид контролю - усний залік.

 

ІІ. Література, що рекомендується для самостійної роботи:

«Агрохімія і система добрив» Пєтухов М.П. стор. 267-277

«Агрохімія» І.М., Карасюк стор. 206-209

Журнали «Картопля і овочі», «Сади України».

 

ІІІ. Методичні рекомендації:

 При вивченні матеріалу особливу увагу звернути на:

1.  Способи внесення добрив під овочеві культури.

2.  Вплив азотних, фосфорно-калійних добрив на якість виноматеріалів.

3.  Як виявляється недолік бору, марганцю, заліза на овочевих і плодових культурах.

 

 Студент повинен знати:  

 

Особливості живлення і добрива плодових, овочевих культур і винограду. Відношення їх до грунтів, окремим макро і мікроелементам і їх вплив на урожай і його якість. Терміни і способи внесення добрив.

 

 Студент повинен уміти:

 

          За допомогою польової лабораторії ОП-2 і візуально визначати ознаки голодування рослин і встановлювати потребу в підживленні. Розрахувати потрібну кількість добрив на запланований урожай з урахуванням запасів елементів живлення в грунті і коефіцієнтів використання їх з грунту добрив.

 

 


 Тема Добрива окремих культур

 

 Завдання 1. Розрахувати фосфорні добрива під картоплю при плановому урожаї 200 ц/га. Картопля виносить 75 кг Р2О5. На гектар внесено 20 т гною. За даними грунтового обстеження в грунті міститься 3 мг Р2О5 на 100 г грунту.

Пояснення до завдання № 1.

Розрахувати скільки фосфору буде засвоєно з 20 т гною  

20 т - 100%   

х - 0,25 

Х = 20 х 0,25 = 50 кг або 0,05 т

              100

Засвоюється 50%, що складає 25 кг  по формулі

Д= (В-0,3 х З х К1) х 100

                 К 2

Визначити скільки добрив необхідно внести під картоплю з урахуванням грунтових запасів фосфору і коефіцієнт використання фосфорних добрив і грунтових запасів.

Де:    Д - доза діючої речовини

У - винесення елементів живлення плановим урожаєм;

0,3 - коефіцієнт на орний горизонт, вагою 3 млн. кг

З - вміст елементів живлення в грунті мг/100 г грунту

К 1 - коефіцієнт використання елементів живлення з грунтових запасів для Р (фосфору) він рівний 102;

К - коефіцієнт використання елементів живлення з мінеральних добрив, що вносяться. для Р (фосфору) він рівний 40;

Від винесення елементів живлення плановим урожаєм (це 75) відняти фосфор засвоєний з гною (це 25 кг).

 75-25 = 50 кг необхідно внести за рахунок мінеральних добрив.

Д= (50-0,3 х 3 х 10) х 100= 102 кг Р потрібно внести на 1 га

                      40

Якщо вносити подвійний суперфосфат, то це складе 102:46 = 2,2 ц на 1 га

Завдання 2. Підберіть добриво і розрахуйте норми азотних добрив для озимої пшениці при  урожаї 45 ц/га при наступних даних:  Вміст азоту в грунті 8 міліграм на 100 г грунту, рН - 6,8, винесення  - 160 кг/га. Грунти чорноземної зони. Розрахунок зробіть з урахуванням коефіцієнтів використання живильних речовин з грунту і добрива. Вкажіть терміни внесення добрив.

 

Завдання 3. Розрахувати калійні добрива під цукровий буряк при урожаї 400 ц/га. Буряк виносить 250 кг К2О. У грунт внесено 30 т гною. За даними картограм на 100 г грунту міститься 20 мг К2О

 


 


Тема7.1. Види вегетаційних дослідів

 

 Завдання 1.  Обчисліть надбавку урожаю в центнерах і відсотках. Культура - озима пшениця. У досвіді одержані наступні дані:

 1. варіант (контроль)  22,6 ц/га

 2. варіант  25,8 ц/га

 3. варіант  29,3 ц/га

 4 варіант   34,5 ц/га

 

 Пояснення до завдання 1.

 Обчислити надбавку урожаю в центнерах:

Від даних 2-го варіанту відняти контроль

25,8 ц - 22,6 ц = 3,2 ц

Наступні надбавки обчислити аналогічно для третього і четвертого варіантів.

Обчислити надбавку урожаю %.

 

Контроль приймаємо за 100%, а кожну з надбавок за х

22,6 ц - 100%

3,2 ц - х

3,2 х 100 = 14,1 %

    22,6

 

 Подальші обчислення провести самостійно.

 

Завдання 2. Складіть схему польового досвіду по темі: Вплив норм калійних добрив на урожай картоплі. Норми калію планується по фону N60P90 калій планується з різницею 20 кг, найменша норма калію 40 кг, найбільша 120 кг

 

 Завдання 3. Розрахувати потрібну кількість добрив в кг на ділянку розмірами: ширина 6 м, довжина 30 м. По схемі досвіду потрібно внести азоту 60 кг, фосфору 60 кг, калію 90 кг Добрива: аміачна селітра, простий суперфосфат і 30% калійна сіль.

 

 Завдання 4. Розрахувати потрібну кількість добрив в кг на ділянку розмірами: ширина 6 м, довжина 30 м. По схемі досвіду потрібно внести азоту 90 кг, фосфору 60 кг, калію 80 кг Добрива: сечовина, простий суперфосфат і хлористий калій.

 


Література:

 

1.       Власюк П.А., Городній М.М. Агрохімія. - К.: Вища школа, 1975.

2.     Городній М.М., Середюк А.Г Агрохімія. - К.: Вища школа, 1984.

3.     Карасюк І.М., Геркіял О.М., Господаренко Г.М., Корольов Ю.В., Копітко П.Г. Агрохімія. - К.: Вища школа, 1995.

4.     Пєтухов М.П., Панова Є.А, Дуніна Н.Х. Агрохімія і система добрив. - М.: Агропроміздат, 1985.

5.     Сміронов П.М., Муравік Э.А. Агрохімія. - М.: Агропроміздат, 1988.

6.     Агрохімія / Під ред. Б.А. Ягодина. - М.: Агропроміздат, 1989.

7.     Авдонін Н.С. Наукові основи застосування добрив. - М.: Колос, 1972.

8.     Городній Н.М. Агрохімія. - К.: Вища школа, 1990.

9.     Довідник з удобрення сільськогосподарських культур / За ред. П.О. Дмітренко, Б.С. Носька. - К.: Урожай, 1987.

10.                        Карасюк І.М., Геркіга О.М., Господаренко Г.М. Агрохімія. - К.: Вища школа, 1991.

 

 
Індивідуальні завдання

студентам по написанню рефератів

 

1.     Роль Д.Н. Прянишникова в розвитку агрохімії.

2.     Роль азоту в житті рослин і утворенні урожаю.

3.     Роль фосфору в житті рослин і утворенні урожаю.

4.     Роль калію в житті рослин і утворенні урожаю.

5.     К.А. Тімірязєв і його роль в розробці питань живлення рослин.

6.     Грунти Криму і їх характеристика.

7.     Вплив фосфорних добрив на урожай.

8.     Особливості добрив плодових культур.

9.     Особливості добрив овочевих культур.

10.          Особливості добрив винограду.

11.          Особливості добрив озимих культур.

12.          Особливості живлення добрив кукурудзи.

13.          Особливості живлення добрив соняшнику.