ТЕМА
1. МЕТОДИКА І ОРГАНІЗАЦІЯ АУДИТУ ФІНАНСОВОЇ ЗВІТНОСТІ
Мета: навчитися складати висновки про відповідність
фінансової звітності чинному законодавству, що регламентує порядок підготовки
та подання фінансових звітів.
Джерела перевірки: баланс (ф.№1), звіт про фінансові
результати (ф.№2), звіт про рух грошових коштів (ф.№3), звіт про власний
капітал (ф.№4), примітки до річної фінансової звітності (ф.№5), Головна книга,
оборотно-сальдові відомості, журнали-ордери.
Хід роботи.
1.Зробити оцінку облікової
політики підприємства.
2.Зробити оцінку майнового стану
підприємства.
3.Зробити оцінку фінансового
стану підприємства.
4.Зробити оцінку фінансової
сталості та платоспроможності підприємства.
5.Зробити відповідні висновки аудитора.
Практичні завдання
Завдання 1.
Скласти план
аналітичної оцінки стану бухгалтерського обліку та звітності за даними
звітності ТОВ "Мрія".
Завдання 2.
1. Скласти
порівняльну таблицю даних синтетичного і аналітичного обліку (додатки А, Б, В,
Д) з даними балансу ТОВ "Мрія" (додаток А).
2.3а даним балансу
(додаток А) оцінити ризик кожної із статей.
3.3а проведеним
аналізом дати оцінку діяльності підприємства та достовірності фінансової
звітності.
4.Скласти робочі
документи та аудиторський висновок.
Завдання 3.
Провести попереднє
обстеження бізнесу базового підприємства з метою проведення аудиторської
перевірки. Одержані результати оформити у вигляді робочого документа аудитора.
Завдання 4.
Розробиш тест на
відповідність облікової політики вимогам нормативних документів і виконання
прийнятих засад.
Завдання 5.
Спираючись на дані
Головної книги та фінансової звітності фірми "Мрія", аудитор фірми
"ФАП" зробив "вертикальний" та "горизонтальний"
аналіз облікової інформації (додатки Е, Є ), але не дійшов висновку про
можливість шахрайства. Протестуйте статті та їхні дані у загальному підсумку,
визначте незвичайні (або сумнівні) статі та показники; визначте, якщо
шахрайство має місце, то яких статей воно стосується та на яких статтях взагалі
є можливість приховати факти шахрайства. Фірма "Мрія" останні 3 ;юки
мала стійку репутацію фінансово стабільного підприємства-посередника на ринку
інвестицій та цінних паперів.
Завдання 6.
Підприємство
„Мрія" у жовтні 2)0'. р. отримало кредит 250 тис. грн. під 55 % річних.
Термін поверненім якого минає у листопаді 2004 р. Станом на 01.01.2004р.
підприємство розрахувалося за відсотками і повернуло 150 тис. основного
боргу. У балансі на 31 12.2000 р. сума в 100 тис. грн. відображено в рядку 440
"Довгострокові кредити банку". Необхідно:
1). встановити та має
місце порушення, е чому воно
полягає. Вказати, які наслідки від такого характеру порушень;
2). визначити, який
нормативно-законодавчий акт порушено;
3). зробити
відповідні висновки.
Завдання 7.
Провести аудит фінансового
стану ТОЙ "Мрія" використовуючи дані Балансу (додаток А). Дати оцінку
ліквідності активів та платоспроможності підприємства, використовуючи
показники додатка 3.
ТЕМА 2. АУДИТ
ГРОШОВИХ КОШТІВ.
Мета: навчитися
перевіряти касові та банківські операції підприємства.
Джерела перевірки:
первинні документи з обліку грошових коштів, облікові регістри, ж.-о. 1 с.-г.,
ж.-о. 2 с.-г., Головна книга, звітність (Баланс ф.1, примітки до фінансової
звітності).
Хід роботи.
1.Скласти програму аудиторської перевірки касових та банківських операцій.
2.Розробити робочі документи.
3.Провести аудиторський контроль грошових коштів у касі.
4.Провести аудиторський контроль грошових коштів на поточному рахунку.
5.Узагальнити дані перевірки в висновках.
Практичні завдання
Завдання 1.
1. Скласти програму
аудиторської перевірки касових і банківських операцій. Порівняти дані балансу
з даними синтетичного та аналітичного обліку.
2.Розробити робочі документи
для перевірки відповідності наявності грошей у касі, на поточному рахунку;
повноту і своєчасність оприбуткування грошей; доцільність використання коштів
і фінансової дисципліни, документального відображення операцій з грошовими
коштами на рахунках бухгалтерського обліку.
3. Узагальнити дані
перевірки, скласти висновки і розробити пропозиції з виправлення помилок за
результатами перевірки. Визначити статті балансу та показники, які необхідно
змінити під впливом виявлених відхилень.
4.На основі проведеного
аудиту касових операцій визначити:
- суму перевищення
встановленого банком ліміт}' залишку грошей у касі;
- встановити повноту
оприбуткування готівки, використання її за цільовим призначенням за наступними
операціями (табл.1):
1. Господарські операції по касі за березень.
№ з/п |
Дати |
№ документа |
Зміст операцій |
Кореспондуючий рахунок |
Сума, грн |
|
надходження |
вибуття |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
Залишок на 1.03. |
|
1600 |
|
1 |
2 |
25 |
Надійшла виручка |
702 |
7600 |
|
2 |
2 |
35 |
Здано виручку в банк |
311 |
|
6200 |
3 |
4 |
26 |
Оприбутковано в касу суми: зарплати - 6000, кошти на
закупівлю -4000, на господарські потреби -200 ; |
311 |
10200 |
|
4 |
4 |
36 |
Видано по відомості зарплату |
661 |
|
6200 |
5 |
4 |
37 |
Видано на закупівлю Хомченко І. |
372 |
|
4500 |
6 |
4 |
38 |
Видано на господарські погреби |
372 |
|
200 |
7 |
4 |
27 |
Одержано виручку |
702 |
6000- |
|
8 |
4 |
39 |
Здано виручку у банк |
311 |
|
6300 |
9 |
10 |
28 |
Повернено в касу не використану суму господарських
потреб |
372 |
100 |
|
10 |
15 |
29 |
Повернено в касу кошти не використані на закупівлю |
372 |
500 |
|
11 |
1,8 |
ЗО |
Одержано виручку |
702 |
7000 |
|
12 |
18 |
40 |
Здано виручку в банк |
311 |
|
8200 |
Ліміт залишку коштів
у касі – 2500 грн.
Завдання 2.
На основі проведеного
аудиту банківських операцій визначити:
- правильність
використання коштів, списаних з рахунку підприємства;
- встановити повноту зарахування готівки, використання
її за цільовим призначенням за наступними операціями (табл. 2).
2. Господарські операції за місяць на поточному
рахунку за березень місяць
№ п/п |
Дата |
№ документу |
Зміст господарських операцій |
Рахунок |
Надходження |
Вибуття |
|
|
|
Сальдо на 1.03 |
|
42680 |
|
1 |
2 |
22 |
Зараховано ви ручку |
301 |
6200 |
|
4 |
03202 |
Видано кошти |
301 |
|
10200 |
|
3 4 5 6 |
6 8 |
46 234 |
Перераховано за послуги тракторному підприємству |
93 |
|
400 |
Надійшли кошти від покупця за товари |
361 |
38400 |
||||
11 |
47 48 |
Перераховано для купівлі валюти |
632 |
|
36500 |
|
Перераховано
ТОВ "Витязь" за оренду приміщення, яке займає ТОВ
"Коломиї" відповідно з листом про взаєморозрахунки |
92 |
|
420 |
|||
7 |
17 |
35 |
Надійшла попередня оплата від покупця |
361 |
4636 |
|
8 |
18 |
12 |
Зараховано виручку |
301 |
8200 |
|
9 |
24 |
49 |
Перераховано де бюджету ПДВ |
641 |
|
3410 |
Всі кошти, перераховані
з рахунку, віднесено до валових витрат, а всі надходження, крім 4636 гри.,
включено до валових доходів.
Завдання 3.
На основі проведеного
аудиту, узагальнити інформацію у робочих документах. Визначити статті балансу,
які необхідно змінити під впливом виявлених порушень. Для узагальнення
інформації використати таблиці такої форми:
3. Своєчасність і повноти оприбуткування
грошових коштів, одержаних із байку
Виписка банку, дата, № документа |
Сума, грн. |
Оприбутковано в касі, дата, № документа |
Сума, грн. |
Відхилення |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Перевірка доцільності використання коштів
з каси
№ |
Дата |
Зміст операції |
Заданими обліку |
За даними аудитора |
Відхилення |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Перевірка
правильності використання готівки за призначенням
Дата |
Номер документа |
Кому видано |
Мета |
Одержано банку |
Су «а
видіна |
Відхилення |
Нормативний акт |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Відповідність
фактичних залишків встановленому ліміту каси
Дата |
Ліміт |
Фактичний залишок |
Відхилення (+,-) |
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Перевірка
правильності відображення в обліку операцій з руху коштів на поточному рахунку
№ |
Зміст операції |
Відображено в обліку |
Рекомендовано аудитором |
Посилання на
нормативне джерело |
||||
Дт |
Кт |
Сума |
Дт |
Кт |
Сума |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. Перевірка
відображення в обліку валових витрат
і валових доходів
№ |
Зміст операції |
Відображено в обліку |
Рекомендовано аудитором |
Посилання на нормативне джерело |
|||
виключено |
включено |
включити |
виключено |
відхилення |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. Аналіз своєчасності
та повноти здачі виручки для зарахування на поточний рахунок
Дата |
Одержав о виручки |
Здано в банк |
Зараховано на поточи їй рахунок |
Відхилення (+,-) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ТЕМА 3. АУДИТ
БЕЗГОТІВКОВИХ РОЗРАХУНКІВ
Мета: навчитися
перевіряти безготівкові розрахунки підприємства.
Джерела перевірки:
наказ про облікову політику підприємства; первинні документи з обліку
довгострокових і поточних зобов’язань, ж.-о. 8 с.-г., ж.-о. 6 с.-г., ж.-о. 11
с.-г.
Хід роботи.
1.Скласти програму проведення аудиту розрахунків з різними дебіторами та
кредиторами.
2.Розробити робочі документи для перевірки.
3.Провести аудиторський контроль розрахунків з бюджетом.
4.Провести аудиторський контроль розрахунків з постачальниками та покупцями.
5.Узагальнити дані перевірки в висновках.
Практичні завдання
Завдання 1.
Скласти програму
проведення аудиту розрахунків з різними дебіторами та кредиторами по товарних
та нетоварних операціях за такою формою (табл. 10).
10. Програма проведення аудиту розрахунків з
різними дебіторами та кредиторами
№ п/п |
Мета і завдання аудиту |
Методи і процедури аудиту |
Аудиторські докази |
Термін виконання |
Виконавець |
Примітки |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 2.
Розробити робочі
документи для перевірки відповідності фактичної заборгованості даним обліку,
документального їх оформлення і відображення операцій на рахунках
бухгалтерського обліку. Порівняти дані звітності з даними синтетичного та
аналітичного обліку. При вирішенні завдань з аудиту необхідно визначити:
1) які нормативні
акти порушено, вказуючи пункт, статтю і т.п.;
2) які дані операції
вплинуть на валові доходи чи валові витрати даного підприємства, визначить суму
податку з прибутку чи податку на додану вартість (ПДВ), які необхідно доплатити
чи поставити на відшкодування, визначить до якого періоду у звітності будуть
віднесені виявлені помилки та який розмір пені необхідно доплатити
підприємству;
3) розробити
рекомендації з виправлення помилок як у бухгалтерському, так і в податковому
обліку.
Завдання 3.
У січні ТОВ
"Мрія" підписало контракт на поставку борошна від підприємства
"Колос". У даному місяці кошти були перераховані в сумі 6000 грн. В обліку
відображено Дт 631 Кт 311. В кінці року бухгалтер дану суму списала за рахунок
фінансових результатів мотивуючи, що підприємство "Колос"
відмовилось повертати кошти в зв'язку з відвантаженням продукції: Дт 79 Кт 631.
Документи не були подані.
При проведенні аудиту
виявлено, що в листопаді списано дебіторську заборгованість терміном 1,5 роки в
сумі 2400 грн. за рахунок погашення простроченої понад 3 роки кредиторської
заборгованості іншого підприємства. Дт 685 Кт 685 2400.
У березні нараховано
заробітну плату:
- працівникам прилавку в сумі 7300 грн. (Дт 93
Кт 661);
- за ремонт комп'ютера - 450 грн (Дт 92 Кт
661);
- за розробку програми - 600 грн. (Дт 92 Кт
661).
Проведено
відрахування відповідно до законодавства з віднесенням витрат за. рахунок
зазначених джерел. Всі суми включено до валових витрат.
У квітні, у зв'язку з
відсутністю коштів на поточному рахунку, заробітну плату працівникам було
видано товаром, про що свідчить накладна на суму 5610 грн. включаючи ПДВ.
Товар було відпущено з ПДВ, яке становить 935 грн., звичайна ціна - 5400 грн.
Проведені відрахування, що відносяться до даної заробітної плати не були
проплачеш. їх сума становить - 2190 грн.
Завдання 4.
Скласти робочий
документ аудитора (основні підходи до аудиту статей "Дебіторська
заборгованість за товари, роботи, послуги") за наведеною схемою:
№ з/п |
Мета аудиту (за елементами аудиту) |
Можливі процеси і процедури контролю |
|
|
|
|
|
|
Завдання 5.
ВАТ "Грант"
придбано в іноземних постачальників на умовах попередньої оплати обладнання,
вартістю 2000$. Курс іноземної валюти на момент оплати 10.06.20хх р. становив
5.53 грн. за 1 $. Транспортні послуги по доставці обладнання - 600 грн. (в т.ч.
ПДВ). Обладнання було отримано 25.06.20хх р., курс 1$ 5.55 грн. Підприємством
було сплачено мито 2 % від митної вартості, ПДВ - 20 %. Вказані операції
відображено такими записами:
Дт 371 Кт 312
2000$( 11060) - сплачено за обладнання;
Дт 152 Кт 311 2 21,20 - с:шачено мито;
Дт641 КтЗП 2212 сплачено ПДВ;
Дт 152 Кт 632 2000$(11100) - оприбутковано обладнання ;
Дт 632 Кт 371 11100 — за рахована сума раніше
сплаченого авансу;
Необхідно:
1) скласти програму
аудиторської перевірки розрахунків з іноземними постачальниками:;
2) оцінити
наведену ситуацій встановити суть порушення;
3) зробити
необхідні розрахуйся.
Завдання 6.
У січні 20хх р.
підприємством відвантажено готову продукцію за справедливою вартістю 23030
грн., ПДВ - 4000. Одночасно за бартером було отримано сировину на таку лс суму.
У бухгалтерському обліку зроблено такі записи:
1) Д-т 361 "Розрахунки з вітчизняними
покупцями" - 24000 грн. К-т 26 "Готова продукція" - 24000 грн.;
2) Д-т 201 "Сировина і матеріали" -
20000 грн. Д-т 641 "Розрахунки за податками" - 4000 грн.
К-т 361
"Розрахунки з вітчизняними покупцями" - 4000 грн.
Необхідно:
1) скласти програму аудиторської перевірки
розрахунків з вітчизняними покупцями;
2) установити, чи має місце порушення, в
чому воно полягає. Вказати, які наслідки від такого характеру порушень;
3) зробити необхідні розрахунки.
4) сформулювати висновки до аудиторського звіту
за результатами перевірки.
Завдання 7.
Підприємство згідно з
Договором купівлі-продажу повинно було до 30 серпня 20хд р. відвантажити
продукцію на загальну суму 24000 грн., в тому числі ПДВ. Покупець повинен був
розрахуватися за отриманий товар до ЗО вереск і 20хх р. Готова продукція була
повністю відвантажена, а її вартість у [II кварталі 20хх р. віднесена до складу валових
доходів. Проте у річному звіті валові доходи зменшені на вартість відвантаженої
продукції, оскільки покупець затримав оплату її вартості без відповідного
узгодження.
Необхідно:
1) скласти пре граму аудиторської перевірки
розрахунків з вітчизняними покупцями;
2) установити, чи має місце порушення, в чому
вено полягає. Вказати, які наслідки від такого характеру п зрушень;
3) визначити, які нормативно-законодавчі акти
порушено;
4) сформулювати висновки до аудиторського звіту
за результатами перевірки.
Завдання 8.
На підприємстві
станом на 01.01.21 ХМ року на балансі числиться дебіторська заборгованість на
суму 1580 грн., яка виникла 04.04.2001 р. У січні 2004 р. на суму дебіторської
заборгованості здійснено запис у бухгалтерському обліку: Д-т 38 К-т 361 - 1580
грн., а в податковому обліку ця сума віднесена до складу валових витрат.
Необхідно:
1) встановити суть
допущених порушень;
2) виправити
помилки в обліку;
3) вказати, які
нормативно-законодавчі акти порушено.
ТЕМА 4.
АУДИТ НЕОБОРОТНИХ АКТИВІВ І КАПІТАЛЬНИХ
ІНВЕСТИЦІЙ.
Мета: встановити дотримання підприємством
вимог П(С)БО-7 «Основні засоби».
Джерела перевірки: наказ про облікову політику
підприємства, первинні документи з обліку необоротних активів; ж.-о. 13 с.-г.,
баланс (ф.1), примітки до фінансової звітності (ф.5).
Хід роботи.
1.Склати програму проведення
аудиторського контролю необоротних активів і капітальних інвестицій.
2.Розробити робочі документи для
перевірки.
3.Провести аудиторський контроль
обліку основних засобів.
4.Провести аудиторський контроль нематеріальних
активів.
5.Узагальнити дані перевірки в висновках.
Практичні завдання
Завдання 1.
1. Скласти програму проведення
аудиту необоротних активів (основних засобів, нематеріальних активів, інших
необоротних активів) за такою формою (табл. 11).
11. Програма проведення аудиту необоротних активів.
п/п |
Мета і завдання аудиту |
Методи і процедури аудиту |
Аудиторські докази |
Термін виконання |
Виконавець |
Примітки |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 2.
Провести аналіз руху
та наявності основних засобів, ефективності їх використання на 'ГОВ
"Мрія" (додаток Л). Порівняти дані звітності з даними синтетичного та
аналітичного обліку.
При вирішенні
завдання з аудиту необхідно визначити:
а) які нормативні акти порушено, вказуючи пункт,
статтю і т.п.:
б) які дані операцій вплинуть на валові доходи
чи валові витрати даного підприємства; визначте суму податку з прибутку чи
податку на додану вартість (ГЩВ), що необхідно доплатити чи поставити на
відшкодування, визначте до якого періоду у звітності будуть віднесені виявлені
помилки та який розмір пені необхідно доплатити підприємству;
в) розробити рекомендації з виправлення помилок
як у бухгалтерсько му, так і в податковому обліку.
Завдання 3.
При проведенні аудиту
основних засобів аудитором було виявлено: - придбано в АТ
"Транспостач" від 3.03.200„ р. за рахунком-фактурою № 367, податковою
накладною № 364, товарно-транспортною накладною № 336, кіоск на суму 4680 гри.
з ПДВ - 936 грн. Разом на суму - 5616 грн. За перевезення кіоску за
рахунком-фактурою № 564, податковою накладною № 556 "Трансагенству",
було оплачено - 1260 грн., включаючи ПДВ - 210 грн.
За проектну
документацію із встановленім кіоску було оплачено проектній організації - 360
грн., включаючи ПДВ - 60 грн. За монтаж і підключення до енергозабезпечення
витрати становили - 2400 грн., включаючи ПДВ. Кіоск було введено в
експлуатацію, акт відсутній. У бухгалтерському обліку дані операції
відображено:
Дт |
Кт |
Сума |
152 |
631 |
5616 гри. |
92 |
685 |
1050 гри. |
641 |
685 |
210 грн. |
92 |
685 |
300 грн. |
641 |
685 |
60 грн. |
152 |
685 |
2000 грн. |
641 |
685 |
400 грн. |
102 |
152 |
7616 грн. |
Списано основні
засоби на суму 1300 грн., з нарахуванням зносу 1000 грн. При ліквідації
одержано матеріали на суму 24 грн. Затрати на оплату праці при ліквідації - 35 гри.,
відрахування - згідно чинним законодавством (визначити).
У бухгалтерському
обліку дані операції відображено:
Дт Кт
Сума
104 1000 грн.
976 104
300 грн.
209 716
24 грн.
661 35 грн.
92 65
?
Встановити суть
допущених порушень. Зробити необхідні розрахунки.
Завдання 4.
При перевірці
нарахування амортизації основних
засобів
виявлено, що до
другої групи основних засобів належать:
- 2 шт. торгових
гірок первісною вартістю - по 1580 грн. Куплені у грудні місяці минулого року
та введені в експлуатацію; (коефіцієнт враховувати відповідно до діючого
законодавства);
- товарні ваги вартістю 3200 грн., введені в
експлуатацію в березні даного року.
Облік амортизації
ведеться тільки в цілому по другій і третій групі, а по першій - в розрізі
інвентарних об'єктів. Інвентарні картки по кожному з основних засобів ведуться.
У них сума зносу за кожен місяць не відмічається.
Розробити
рекомендації з виправлення помилок у бухгалтерському та податковому обліку.
Завдання 5.
При проведенні аудиту
ремонту основних засобів та їх передачі в оренду виявлено ряд помилок.
Необхідно провести перевірку і розробити рекомендації з виправлення помилок у
бухгалтерському та податковому обліку.
а) підприємство
провело поточний ремонт території біля магазинів та ремонт фасадів магазину.
Вартість ремонту становила 12600 грн., включаючи ПДВ - 2100 гри. Проведено
ремонт касових апаратів - 198 грн., включаючи ПДВ - 33 грн. Проведена
реконструкція торгового залу вартістю 33 600 гри., включаючи ПДВ - 5600 грн.
Всі витрати з ремонту включено до валових витрат даного періоду. У
бухгалтерському обліку ці операції відображено:
Дт |
Кт |
Сума, грн |
92 |
685 |
10500 |
641 |
685 |
2100 |
92 |
685 |
1(5 |
Дт |
Кт |
Сума, грн |
641 |
685 |
33 |
152 |
685 |
28000 |
641 |
685 |
5600 |
б) за ремонт
комп'ютера підприємство сплатило по рахунку-фактурі 600 грн., включаючи ПДВ - 100
грн. У рахунку-фактурі також зазначено, що за програму з ведення
бухгалтерського обліку сплачено -2400 грн., включаючи ПДВ - 400 грн. Надано
податкову накладну. Всі втрати включено до валовю гитрат даного періоду.
Нематеріальні активи, як видно із балансу, на підприємстві відсутні. У бухгалтерському
обліку ці операції ііідображено:
Дт Кт Сума
92 685
2500грн.
641 685
500 грн.
в) відповідно до
договеру з підприємством "Лілія" ТОВ "Мрія" передало в
оперативну оренду кіоск із залишковою вартістю 9000 грн., касовий апарат,
залишковою вартістю - 620 грн., холодильний прилавок, залишковою вартістю -
2400 грн. Місячна сума орендної слати становить - 40 грн.
Завдання 6.
На основі проведеного
аудиту, узагальнити інформацію у робочих документах. Визначити статті балансу,
які необхідно змінити під впливом виявлених порушень. Для узагальнення
інформації використати таблиці таких форм:
12. Перевірка фактичної наявності основних засобів
№ з/п |
Назва об'єкта |
Вартість |
Відхилення |
Посилання на нормативне джерело |
|
за даними обліку |
за даними аудитора |
||||
13. Перевірка відповідності дані звітності, синтетичного та аналітичного
обліку по необоротних активах
бух. рах. |
Баланс |
Дані головної книги |
Дані аналітичного обліку |
||||
дані обліку |
дані аудиту |
даш обліку |
дані аудиту |
дані обліку |
дані аудиту |
відхилення |
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
14. Перевірка правильності відображення в обліку сформованої фактичної
вартості куплених основних засобів
№ з/п |
Зміст операції |
Відображено в обліку |
Рекомеадовано аудитором |
Посилання на нормативне джерело |
||||
Дт |
Кт |
Сума |
Дт |
Кт |
Сума |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15. Перевірка правильності відображені я в обліку податку на додану
вартість
№ з/п |
Зміст операції, номер документа |
Відображено в обліку |
Рекомендовано аудитором |
Відхилення, грн. |
Нормативне джерело |
||||
Дт |
Кт |
Сума |
Дт |
Кт |
Сума |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16. Перевірка відображення в обліку валових витрат
№ з/п |
Зміст операції |
Відображено в обліку |
Рекомендовано аудитором |
Посилання на нормативне джерело |
|||
|
виключено |
включено |
включили |
виключити |
відхи-лення |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17. Перевірка відповідності застосування норм амортизації та нарахованих
сум зносу
№ з/п |
Назва основних засобів |
Первісна вартість |
Норма зносу за підприємством |
Норма зносу за даними аудиту |
Відхилення |
||||||
% |
сума |
% |
сума |
% |
сума |
% |
сума |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Висновки за
проведеним аудитом необоротних активів викласти в аудиторському звіті. На
основі проведеного аудиту скласти аудиторський висновок.
Завдання 7.
Підприємством
"Мрія" у квітні 20хх р. придбано 6 калькуляторів на 510 грн., у тому
числі ПДВ. Бухгалтерією підприємства було зроблено такі записи:
Дт 22
Кт 6ЗІ 425
Дт 641
Кт 6ЗІ 85
Необхідно:
1) скласти програму аудиту основних засобів;
2) скласти робочі документи за результатами
перевірки;
3) установити, чи має місце порушення, в чому
воно полягає. Вказати, які наслідки від такого характеру порушень;
4) сформулювати висновки до аудиторського звіту
за результатами перевірки.
Завдання 8.
ТОВ "Ера"
продано стару будівлю. Вартість відображено на рахунку 103- 60180грн. Знос
становив 100 %, тобто 601880 грн. Договірна вартість будівлі визначена
в сумі 85000 грн. одержаний аванс від покупця підприємства - 18000 грн., а
остаточний розрахунок у наступному місяці перераховано 67000 грн.
При перевірці цих
операцій, відображених в обліку, аудитор з'ясував, що в обліку не відображено
фінансовий результат.
Необхідно:
1) скласти програму аудиту основних засобів;
2) виправити помилки в обліку;
3) вказати можливі наслідки від такого характеру
порушень;
4) встановити, які нормативно-законодавчо акти
порушено.
Завдання 9.
Залишкова вартість
основних фондів групи II у 3-му кварталі, придбаних у січні
2004 р., становила 3800 гри., витрати на самостійне виготовлення основних фондів
для власних потреб -1200 гри., зворотне введення основних фондів -3600 гри.,
вартість реалізованих основних, фондів -3100 грн., виведено із експлуатації на
капітальний ремонт та модернізацію основних фондів на суму 2100 грн. сума
амортизації за 3 квартал -421 грн. за 4-й квартал —320 грн.
Необхідно:
1) перевірити
правильність нарахованої амортизації за 4-й квартал;
2) дати рекомендації
з виправлення помилок;
3) вказати, які
нормативно-законодавчі акти порушено?
ТЕМА 5. АУДИТ
ВИРОБНИЧИХ ЗАПАСІВ ТА ОБОРОТНИХ МШП.
Мета: підтвердити законність господарських операцій щодо запасів та
правильність відображення їх в обліку.
Джерела перевірки: наказ про облікову політику підприємства; первинні
документи з обліку запасів; ж.-о. 10.1 с.-г.; звітність: баланс ф.1, примітки
до фінансової звітності ф.5.
Хід роботи.
1.Скласти програму проведення аудиторського
контролю виробничих запасів та оборотних МШП.
2.Розробити робочі документи для
перевірки.
3.Провести аудиторський контроль обліку
матеріалів і сировини.
4.Провести аудиторський контроль
обліку товарів.
5.Провести аудиторський контроль МШП.
6.Узагальнити дані перевірки в
висновках.
Практичні завдання
Завдання 1.
Скласти програму
аудиторської перевірки виробничих запасів.
Порівняйте дані
статей виробничих запасів у другому розділі активу балансу з даними
синтетичного та аналітичного обліку, поданими в додатках.
Розробити робочі
документи для перевірки наявності виробничих запасів і їх відповідності даним аналітичного
і синтетичного обліку.
Завдання 2.
1. На підприємство в квітні місяці надійшло
паливо для автомобілів:
1.04.
15.04.
25.04.
Разом:
На підприємстві
застосовується методика оцінки запасів за середньозваженою собівартістю. Паливо
оприбутковано наступними проводками:
Дт Кт
Сума
203 631
6060
641 631
1010
2. Паливо списано на
легковий автомобіль: фактично -
Дт Кт Сума
92 203 1852,50 грн.
3. Паливо списано на
вантажний автомобіль:
Фактично -
1200 л (норма
1188 л) на
суму 3480 грн.
Дт Кт Сума
93 203 3480 Необхідно
визначити:
1) які нормативні
акти: порушено, вказуючи пункт, статтю і т.п.;
2) які дані операції
вплинуть на валові доходи чи валові виграти даного підприємства, визначте суму податку
з прибутку чи податку на додану вартість (ПДВ), які необхідно доплатити чи
поставити на відшкодування. Визначити, до якого періоду у звітності будуть
віднесені виявлені помилки та який розмір пені необхідно доплатити
підприємству;
3) розробити рекомендації
з виправлення помилок, як у бухгалтерському, так і в податковому обліку.
Завдання 3.
Від ТОВ
"Астера" одержано по рахунку-фактурі № 389 від 3.04.200_ р., за
взаємними розрахунками в результаті обміну товари на суму 3600 грн., ПДВ згідно
з податковою накладною № 388 - 600 грн. У рахунок бартерного договору
відвантажено товари, на які звичайна ціна становить 3400 грн., за ціною 3000
грн. і ПДВ 600 грн. Дані операції в обліку відображено так:
Дт |
Кт |
Сума |
281 |
631 |
3000 |
641 |
631 |
600 |
361 |
281 |
3000 |
361 |
641 |
600 |
Дані суми не включено
ні до валових доходів, ні до валових витрат.
За бартерною угодою
від 28.03. відвантажено покупцю товари суму 3780 грн., ПДВ - 756 грн. Разом -
4536 грн. 2.04. одержано від покупця товари на таку ж суму. В бухгалтерському
обліку дані операції відображено в березні місяці, їх не включено до
декларацій:
Дт Кт Сума
281 631 4536
631 281 4536 Необхідно визначати:
1) які нормативні акти
порушено, вказуючи пункт, статтю і тлі.;
2) які дані операцій
вплинуть на валові доходи чи валові витрати даного підприємства, визначте суму
податку з прибутку чи податку на додану вартість (ПДВ), які необхідно доплатити
чи поставити на відшкодування, до якого періоду у звітності будуть віднесені
виявлені помилки та який розмір пені необхідно доплатити підприємству;
3) розробити рекомендації з виправлення
помилок як у бухгалтерському, так і в податковому обліку.
Завдання 4.
На основі проведеного
аудиту, узагальнити інформацію в робочих документах. Визначити статті балансу,
які необхідно змінити під впливом виявлених порушень. Для узагальнення
інформації використати таблиці таких форм:
18. Перевірка фактичної наявності виробничих
запасів з даними
бухгалтерського обліку
Назва запасів |
Фактична наявність |
Дані обліку |
Відхилення |
|||
кількість |
вартість |
кількість |
вартість |
кількість |
вартість |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. Порівняння показників звітності з даними синтетичного та аналітичного
обліку
№ рах. |
Баланс |
Дані Головної книги |
Дані аналітичного обліку |
||||
дані обліку |
дані аудиту |
дані обліку |
дані аудиту |
дані обліку |
дані аудиту |
відхилення |
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
22 |
|
|
|
|
|
|
|
26 |
|
|
|
|
|
|
|
28 |
|
|
|
|
|
|
|
21 |
|
|
|
|
|
|
|
20. Перевірка правильності відображення в обліку операцій з руху виробничих
запасів
№ |
Зміст операції |
Відображено в обліку |
Рекомендовано
Посилання на аудитором
і нормативне джерело |
||||
Дт |
Кт |
Сума |
Дт |
Кт |
Сума |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21. Перевірка правильності відображення в обліку податку на додану
Вартість
№ з/п |
Зміст операції, номер документа |
Відображено в обліку |
Рекомендовано аудитором |
Відхилення гри. |
Нормативне джерело |
||||
Дт |
Кт |
Сума |
Дт |
Кт |
Сума |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 5.
На підприємстві
вкрадено МШП , які передані в експлуатацію з нарахуванням зносу в розмірі 100 %
і обліковуються у кількісному вираженні. Початкова вартість 300 грн. Необхідно:
1) скласти програму аудиту запасів;
2) надати консультацію клієнту з нарахування
матеріального збитку винній особі та відображення даного господарського факту в
обліку;
3) сформулювати висновки до аудиторського звіту
за результатами перевірки.
Завдання 6.
При проведенні аудиту
фінансово-господарської діяльності ТОВ "Мрія" Вами було виявлено, що
бухгалтерія ТОВ обліковує вартість спецодягу на балансовому рахунку 22
"Малоцінні і швидкозношувані предмети" і відображає видачу шляхом
списання його вартості з рахунку 22 з віднесенням її на балансовий рахунок 84
"Інші операційні витрати" (Д-т 84 К-т 22), причому щомісячно на
експлуатаційні витрати списується 1/12 їх вартості із віднесенням до валових
витрат періоду.
Наказом керівника
встановлено метод нарахування зносу малоцінних і швидкозношуваних предметів,
виходячи із строку їх корисної служби
(строк корисного використання спецодягу
становить 17 місяців). Необхідно:
1) скласти програму аудиторської перевірки
обліку запасів;
2) оцінити ситуацію та зробити висновки;
3) вказати, які нормативно-законодавчі акти
порушено.
Завдання 7.
Станом на 01.10.20хх.
р. залишки товарів на складі становили на суму 850 грн. У 4-му кварталі
підприємством додатково придбано товарів на суму 700 грн. Окрім цього, в 4-му
кварталі надійшли матеріали на суму 600 грн. Протягом 4-го кварталу на
виробництво списано таких матеріалів на суму 400 грн. На кінець кварталу на
збільшення валових витрат віднесено 150 грн. Необхідно:
1) перевірити
зроблені розрахунки;
2) надати
рекомендації з виправлення помилок;
3) вказати, які
нормативно-законодавчо акти порушено.
Завдання 8.
Підприємством
„Мрія." у жовтні 20х.х р. придбано спецодяг, освітлювальні та опалювальні
прилади за рахунок коштів Фонду охорони праці на загальну суму 156 грн., у тому
числі ПДВ - 26 грн. В обліку було зроблено такі записи:
Д-т 631 К-т 311
-156 грн.
Д-т 98 К-т 631
-130 грн.
Д-т 641 К-т 631
-26 грн. Необхідно:
1) встановити суть
допущених порушень;
2) виправити помилки
в обліку;
3) які
нормативно-законодавчі акти порушено.
ТЕМА 6. АУДИТ РОЗРАХУНКІВ З БЮДЖЕТОМ.
Мета: підтвердити
дотримання підприємством податкового законодавства.
Джерела перевірки:
статут підприємства, свідоцтво платника ПДВ, наказ про облікову політику,
банківські виписки, книга обліку продажу товарів і послуг, книга обліку
придбання товарів і послуг, розрахунково-платіжна відомість, податкова
звітність, ж.-о. 8 с.-г.
Хід роботи.
1.
Встановити суть допущених порушень.
2.
Скласти програму аудиторської перевірки
розрахунків з бюджетом.
3.
Провести аудиторський контроль
розрахунків з бюджетом.
4.
Провести аудиторський контроль
валових витрат на підприємстві.
5.
Узагальнити дані перевірки в
аудиторському висновку.
Практичні завдання
Завдання 1.
Підприємство 2.04. 200 _ р. одержало фінансову допомогу
на безповоротній основі в сумі 3500 грн. (комп'ютер). У бухгалтерському обліку
відображено:
Дт Кт Сума
106
424 3500
До валових доходів дана сума не включена. Необхідно:
1) встановити суть допущених порушень;
2) які наслідки від такого характеру помилок;
3) виправити помилки в обліку.
Завдання 2.
На підприємстві станом на 01.01.2005 року на балансі
числиться дебіторська заборгованість на суму 1580 грн., яка виникла 04.04.2002
р. У січні 2004 р. на суму дебіторської заборгованості здійснено запис у
бухгалтерському обліку: Д-т 38 К-т 361 - 1580 грн., а в податковому обліку ця
сума віднесена до складу валових витрат.
Необхідно:
1) встановити суть допущених порушень;
2) виправити помилки в обліку;
3) які нормативно-законодавчі акти порушено.
Завдання 3.
За даними аудиторської перевірки встановлено:
Період |
Валові
доходи, тис. грн. |
Валові
витрати, тис. гри. |
Амортизація,
тис. гри. |
Січень20хх
р. |
12 |
9 |
1 |
Лютий
20хх р. |
13 |
5 |
1 |
Березень
20хх р. |
19 |
1 |
2 |
У Головній книзі відображено нарахування податку на
прибуток бухгалтерською проводкою:
Д-т 443 К-т 641 на суму 6,5 тис. грн.
Згідно з платіжним дорученням № 23 від 24.04.20хх р. сплачено
податок на прибуток в сумі 6500 грн. Встановити:
1.
Правильність відображення нарахування
та сплати податку
на прибуток за І квартал 20хх р.
2. Чи має місце
прострочення платежу податку на прибуток.
3. Які нормативно-правові
документи порушено.
Завдання 4.
У березні 20ххр. підприємством здійснено такі операції:
1) реалізовано
готову продукцію покупцям та замовникам на суму 12000 грн., у тому числі ПДВ
(кошти надійшли на поточний рахунок підприємства);
2) придбано від постачальника ЗАТ „Макрохім"
сировину і матеріали на суму 6000 грн., у тому числі ПДВ - 1000 грн.;
3) сплачено
постачальнику ЗАТ „Макрохім" за сировину і матеріали — 4000 грн.;
4) отримано аванс
від покупця за продукцію, що буде відвантажена в наступному місяці — 3600
грн.;
5) придбано у СПД
ФО Криворучко Н.Р. канцтовари на суму 850 грн.
Згідно з декларацією підприємством нараховано до сплати у
бюджет ПДВ в сумі 1200 грн. Згідно з платіжним дорученням № 23 від 03.20хх р.
сплачено ПДВ в сумі 1200 грн. Необхідно: 1) скласти програму
аудиторської перевірки нарахування ПДВ;
2) проаналізувати правильність нарахування суми ЦЦВ;
3) чи має місце прострочення платежу податку на додану
вартість;
4) надати
консультацію клієнту з відображення вказаних операцій на рахунках
бухгалтерського обліку.
Завдання 5.
За даними аудиторської перевірки розрахунків суми податку
з власників транспортних засобів та інших самохідних машин та механізмів на
20хх р. встановлено:
Код транспортного засобу згідно з гармонізованою системою опису та кодування товарів |
Марка транспортного засобу |
Модель транспорт-ного
засобу |
Об'єм циліндрів двигуна, см3 |
Кількість однорідних транспортних засобів |
Ставка податку |
Сума нарахованого
податку |
8703 |
ВАЗ |
2113 |
1500 |
1 |
2,5 |
37,5 |
В Головній книзі відображено нарахування податку з
власників транспортних засобів та інших самохідних машин та механізмів
бухгалтерською проводкою: Д-т 443 К-т 641 на суму 37,5 гри.
Згідно з платіжним дорученням № 23 від 20.04.20хх р.
сплачено податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин та
механізмів за І квартал 9,38 грн. Встановити:
1) правильність
відображення нарахування та сплати податку з власників транспортних засобів та
інших самохідних машин та механізмів за І квартал 20хх р.;
2) чи має місце
прострочення платежу податку;
3) які
нормативно-правові акти порушено?
Завдання 6.
Аудитор встановив, що до Пенсійного фонду занижені відрахування
з фонду оплати праці працівникам рослинництва на суму 450 грн. Строк
заборгованості становить 128 днів. Облікова ставка Національного банку України
для визначення розміру пені за цей період встановлена в розмірі 9 %.
Необхідно:
1. Визначити
розмір пені за порушення строку сплати.
2. Установити
характер помилки та її наслідки.
3. Які
нормативно-законодавчі акти порушено?
4. Дати
рекомендації підприємству щодо усунення помилок.
Завдання 7.
Головний інженер підприємства "Мрія" має
посадовий оклад 800 грн.
У липні місяці поточного року йому нараховано 800 грн. за
повний відпрацьований місяць; матеріальна допомога - 400 грн.; премія за
результатами роботи в І півріччі - 500 грн.; всього - 1700 грн.
За розрахунково-платіжною відомістю з його заробітку
утримано:
аванс-400 грн.;
податок з доходів фізичних осіб - 340 грн.;
профспілкові внески - 17 грн.
До виплати визначена сума - 943 грн.
У бухгалтерському обліку ці операції відображено так:
Дт
Кт Сума, грн.
66
50 400
66
64 340
66
64 17
Перевірити правильність утриманих податків і зборів із
заробітної плати головного інженера підприємства за липень місяць та їх відображення
на рахунках бухгалтерського обліку. При наявності помилок встановити їх
суттєвість. Які нормативно-законодавчі акти порушено?
Завдання 8.
При проведенні квартальної інвентаризації запасів,
аудитор встановив такі статті, що були включені до складу запасів станом на
30.06.200х р.
1. Запаси
виробничі - 50 000 грн.;
2. Готова
продукція - 65 000 грн.;
3. Товари-13 000
грн.;
4. Товари
передані на консигнацію агенту, включаючи націнку 20 %- 30 000 грн.;
Необхідно:
1) оцінити
ситуацію та її вплив на суму нарахованих податків та платежів в бюджет;
2) надати
рекомендації з виправлення помилок;
3) вказати
нормативно-законодавчі акти, які порушено клієнтом.
ТЕМА 7. АУДИТ ВИТРАТ І
СОБІВАРТОСТІ ПРОДУКЦІЇ.
Мета: підтвердити достовірність формування витрат, виходу продукції і
правильність відображення Ії в обліку.
Джерела перевірки: наказ
про облікову політику підприємства; первинні документи з обліку витрат
діяльності і виходу продукції; регістри синтетичного та аналітичного обліку;
регістри оперативного, зооветеринарного, агротехнічного обліку, матеріали
інвентаризації, звітність.
Хід роботи.
1.
Скласти програму проведення аудиту.
2.
Розробити робочі документи для
перевірки.
3.
Провести аудиторський контроль
витрат на виробництво.
4.
Провести аудиторський контроль
витрат на утримання апарату управління та витрат на збут.
5.
Узагальнити дані перевірки в
аудиторському висновку.
Практичні завдання
Завдання 1.
Скласти програму проведення аудиту витрат за такою формою
(табл. 22).
22. Програма
проведення аудиту витрат на підприємстві
№ п/п |
Мета і завдання аудиту |
Методи і процедури аудиту |
Аудиторські поради |
Термін виконання |
Виконавець |
Примітки |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 2.
Розробити робочі документи для перевірки документального
оформлення витрат на виробництво, додержання норм витрат, їх доцільність,
формування витрат за рахунками 8-го та 9-го класів і відображення операцій на
рахунках, бухгалтерського обліку та формування валових витрат на підприємстві.
Завдання 3.
При перевірці аудитором виявлено, що працівнику М.М.
Семенову 10.01.2005 р. бухгалтером виписано 4 довіреності, які були загублені,
про що своєчасно повідомлено постачальникам, тому ніяких додаткових збитків підприємство
не понесло. Працівник не відзвітувався по цих довіреностях, проте ним подано
службову записку про їх втрату, згідно з якою його визнано винним Вартість
одного бланку довіреності становить 0,24 грн. (у т.ч. ПДВ). У бухгалтерському
обліку вартість втрачених довіреностей списано за рахунок надзвичайних витрат.
Необхідно:
1) виправити помилки в обліку;
2) визначити, які наслідки від такого характеру порушень;
3) вказати, які нормативно-законодавчі акти порушено.
Завдання 4.
Торговельне підприємство нараховує резерв сумнівних
боргів у розмірі 3 %
від загальної суми
дебіторської заборгованості і відображаються записом: Д- 92 К-т 38.
Необхідно:
1) встановити суть
допущених порушень;
2) виправити
помилки в обліку;
3) вказати, які нормативно-законодавчі
мсти порушено.
Завдання 5.
Фірма "Мрія" побудувала підрядним способом
адміністративну будівлю на своїй території для експлуатації у вщент, цілях.
Аудитор отримав документацію, що відображає витрати, пов'язані з будівництвом
будівлі.
Назвати всі існуючі методи визначення аудиторських
доказів, які використовуються під час перевірці правильності визначення і
віднесення витрат.
Необхідно визначити перелік необхідних документів які
потрібні аудитору для підвищення надійності аудиторських доказів щодо
достовірності витрат на будівництво.
Завдання 6.
Ви проводите аудит фірми "К.І.О" за період, що
завершився ЗО вересня 200_ року. Фірма займається оптовим продажем комп'ютерів,
програмного забезпечення до них та комплектуючих виробів. У процесі аудиту
запасів у Вас виникли сумніви щодо вартості одного із видів виробу компанії.
Протягом року фірма закуповувала та продавала такі вироби
в кількості та за цінами, наведеними нижче:
Дата |
Надійшло, одиниць |
Вартість за 1 од. товару, грн. |
Продано, одиниць |
Продажна вартість одиниці товару |
02.09.200_ |
100 |
500 |
60 |
530. |
16.09.200_ |
60 |
503 |
80 |
528 |
30.09.200_ |
70 |
506 |
50 |
526 |
14.10.200_ |
50 |
509 |
70 |
524 |
28.10.200_ |
80 |
512 |
50 |
522 |
11.11.200_ |
40 |
515 |
40 |
520 |
Запаси на 30.09.200_ |
|
|
|
|
Під час Вашого дослідження встановлено таке
співвідношення витрат, пов'язаних з продажем запасів:
1) затрати на
маркетинг становлять 3 % від загальної вартості продажу;
2) затрати на збут
становлять 2 % від загальної вартості продажу;
3) адміністративні
витрати становлять 7 % від загальної вартості продажу.
Вартість запасів оцінюється відповідно до П(С)БО 9
"Запаси" (за найменшою із двох величин: собівартістю або чистою
реалізаційною вартістю за методом ФІФО (FІFО).
Визначити вартість виробу станом на ЗО вересня 200_ року.
- за собівартістю;
- за чистою
вартістю реалізації;
- вартість, яка
повинна бути включена у звітність згідно зі стандартом.
Вказати процедури, які ви застосуєте:
1) при визначенні
запасів, ціна яких нижча собівартості;
2) при перевірці
правильності визначення фірмою
чистої вартості реалізації запасів.
ТЕМА 8.
АУДИТ ДОХОДІВ І РЕЗУЛЬТАТІВ ДІЯЛЬНОСТІ.
Мета: перевірка
достовірності та правильності відображення в обліку виручки продукції (товарів,
робіт, послуг), доходів і витрат діяльності та фінансових результатів.
Хід роботи.
1.
Скласти програму аудиту фінансових
результатів.
2.
Розробити робочі документи
аудиту фінансових результатів.
3.
Провести аналіз показників результатів
діяльності підприємства.
4.
Провести аудиторський контроль
формування фінансових результатів від операційної та фінансової діяльності.
5.
Узагальнити дані перевірки в
аудиторському висновку.
Практичні завдання
Завдання 1.
Освоїти методику аудиту фінансових результатів, скласти
програму аудиторської перевірки, розробити робочі документи з аудиту фінансових
результатів.
Завдання 2.
Провести аналіз показників результатів діяльності і формування
фінансових показників за даними фінансової звітності за відповідний період,
наданої в додатках.
Завдання 3.
1.3а первинними
документами встановлено, що товари були відвантажені 29 вересня 200_ р. на суму
6000 грн. з ДЦВ. До звітності включено в жовтні місяці.
2. Відповідно з рішенням суду було віднесено на збитки
сума 2300 грн. у зв'язку з неплатоспроможністю винної особи. Дана сума
залишилась на рахунку 375.
3.Відповідно до довідки, списано на фінансові результати
суму боргу по нестачі, присуджену рішенням суду в сумі - 400 грн.
Необхідно визначити:
1) які нормативні акти порушено, вказуючи пункт, статтю і
тлі.;
2) які дані операції вплинуть на валові доходи чи валові
витрати даного підприємства, визначте суму податку з прибутку чи податку на додану
вартість (ПДВ), які необхідно доплатити чи поставити на відшкодування,
визначте, до якого періоду у звітності будуть віднесені виявлені помилки та
який розмір пені необхідно доплатити підприємству;
3) розробити рекомендації з виправлення помилок як у бухгалтерському,
так і в податковому обліку.
Завдання 4.
Скласти робочий документ аудитора (основні підходи до
аудиту фінансових результатів) за наведеною формою:
№ з/п |
Мета
аудиту (за елементами аудиту) |
Можливі
процеси і процедури контролю |
СПИСОК
РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Про
аудиторську діяльність Закон України від 22.(14.93 р. // Світ бухгалтерського
обліку. - '. 998. - №7-8. - С.15-18.
2. Про
бухгалтерський облік і фінансову звітність: Закон України від 16.07.99 р. //
Все про бухгалтерський облік. - 2000. -№> 86.-С.4-8.
3. Положення про
ліцензування аудиту, затв. Аудиторською палатою України від 17.02.94 р. // Світ
бухгалтерського обліку. - 1998. -№7-8. - С.53-54.
4. Положення про
постійне обов'язкове удосконаленню професійних знань аудиторів України, затв.
рішенням АПУ від 23.04.2002 р., протокол №109 // Вісник податкової служби
України. - 2002. -№28. - С.62-64.
5. Положення про
сертифікацію аудиторів, затв. Аудитореською палатою України від 27.11.97 р.,
протокол №60/5 (із змінами і доповненнями від 23.04.2002 р., протокол №109) //
Вісник податкової служби України. - 2002. - №30. - С.61-63.
6. Аудит і
аудиторська діяльність / За ред. Л.С. Шатковської. - К: Урожай, 1996.-256 с.
7. Положення про
документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку: Затверджено
наказом МФУ від 24.06.95 р. № 38 // Все про бухгалтерський облік. - 1998.-№
1Ї8.-С.18-25.
8. Порядок
визначення розмірів збитків від розкрадання, нестач, знищення (псування)
матеріальних цінностей: Затверджено постановою КМУ від 29.01.96 р. № 1.16 //
Баланс. -1998. - № 3. -С.16-17.
9.
Інструкція по інвентаризації основних
засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових
коштів, документів та розрахунків затверджена наказом Мінфіну України від 11
серпня 1994 р. № 69 // Галицькі контракти. - 1998. - № 43. -С.8-13.
10.
Адамс Р. Основи аудита: Пер. с англ. / Под
ред. Я.В. Соколова. - М.: Аудит, ЮНИГИ, 1995. - 398 с.
11. Алборов Р.А. Аудит в организациях
промышленности, торговли и АПК. - М: Дело и сервис, Ю00. - 432 с.
12. Андреев
В.Д., Кисилевич Т.И.,
Атаманюк И.В. Практикум
по аудиту. - М.: Финансы и статистика, 1999. - 208 с.
13. Аренс А., Лоббек Дж. Аудит: Пер. с англ. /
Под ред. Я.В. Соколова. - М.: Финансы и статистика 1995. -560 с.
14. Аудит: Практическое пособие / Под ред. А.
Кузьминского. - К.: Учетинформ, 199(5.
- 283 с,
15. Аудит / Под ред. В.И. Подольского. - М.:
Аудит, ЮНИТИ, 1997. - 432 с.
16.
Аудит:
Збірник задач та
практичних ситуацій / За ред.
Г.М. Давидова. — К.: Товариство "Знанні", КОО, 2001. - 170 с.
17.
Аудит адміністративної діяльності: теорія і
практика / Пер. с англ. Б. Шульга. - К.: Основи, 2000. - 190 <:.
18. Аудит и ревизия: Справочное пособие / Под.
ред. И. Белого. - Минск: ООО "Мисанта", 1994.-220 о.
19. Аудит Монтгомери / Ф.Л. Дефлго, Р. Дженик,
В.М. О'Тейлли, М.Б. Хирш; Пер. с англ.; Под ред. Я.В. Соколова. - М.: Аудит,
ЮНИТИ, 1997.-542 с.
20.
Білик М.Д. Організація і методика, аудиту
сільськогосподарських підприємств: Підручник. - К.: КНЕУ, 2003. - 628 с.
21.
Білуха М.Т. Курс аудиту. - К.: Знання;, 1998.
- 574 с.
22.
Білуха М.Т. Теорія фінансово-господарського
контролю і аудиту. - К.: Вища школа„ 1994. -320 с.
23.
Бондаренко Н.О., Понікаров В.Д., Попова С.М.
Аудит суб'єктів підприємницької діяльності:
Навч.посіб. - К.: Центр
навчальної літератури, 2004. - 300 с.
24.
Бутинець Ф.Ф. Аудит. - Житомир: ПП
"Рута", 2002. - 672 с.
25.
Давидов Г.М. Аудит. - К.: Знання, 20)2. - 363
с.
26.
Дерій В.А., Кізима А.Я. Аудит: Курс: лекцій.
- Тернопіль: Джура, 2002,.-86с.
27.
Дорош Н.І Аудит: методологія і
організація. - К.: Товариство
"Знання" КОО, 2001. - 402 с.
28.
Жила В.Г. Ревизия и аудит. - К.: МАУП, 1999.
- 96 с.
29.
3авгородний В.П., Савченко В.Я. Бухгалтерский
учет, контроль и аудит в условиях рынка. - К.: Блиц-Информ, 1995. - 832 с.
30.
Загородній А.Г. Облік і аудит:
Термінологічний словник. - Л.: Центр Європи, 2002. - 671 с.
31.
Зубілевич С.Я., Голов С.Ф. Основи аудиту. -
К.: Ділова Україна, 1996.-378 с.
32.
Кармайкл Д.Р., Бенис М. Стандарти и нормы аудита. - М.: Аудит, ЮНИТИ, 1995. -
527 с.
33.
Кулаковська Л.П., Піча Ю.В. Основи аудиту. -
К.: Каравела, 2002. - 504с.
34.
Кулаковська Л.П., Піча Ю.В. Організація і
методика аудиту: Навч. посіб. - К.: Каравела, 2004. -- 568 с.
35. Лабышцев Н.Т.
Управленческий учет и аудит в условиях рыночной экономики. - Ростов на Дону:
РГЗУ, 2001. - 264 с.
36.
Лабьшцев Н.Т.,
Ковалева О.В. Аудит: Теория и практика - М ПРИОР, 2000. - 208 с.
37.
Національні нормативи
аудиту. Кодекс професійної етики аудиторів України. - К: Основа, 1999.
- 274 с.
38.
Петренко С.Н.
Контроллинг. - К: Зльга: Ника-Центр, 2004. - 327 с.
39.
Петрик О.А., Фенченко
М.Т. Аудит у зарубіжних країнах: Навч. - метод, посібник для самост. вивч.
дисц. / За заг. ред. О А Петрик - К.: КНЕУ, 2002. - 168 с.
40.
Пунжар М.С.
Національні стандарти бухгалтерського обліку України. - Тернопіль: Лілея, 2000. -
100 с.
41.
Ришар Ж. Аудит и
анализ хозяйственной деятельности предприятия. - М.: Аудит, ЮНИТИ, 1997. - 375
с.
42.
Редченко К.І. Аудит
стратегічних управлінських рішень, прогнозів та проектів. - Л.: Видавництво
ЛКА, 2001. - 401 с.
43.
Романів М.В.
Державний фінансовий контроль і аудит - К • ТОВ "ШОС", 1998.-315 с.
44.
Рудницький В.С.
Внутрішній аудит: методологія, організація. - Тернопіль: Економічна думка,
2000. - 104 с.
45.
Рудницький В.С.
Методологія і організація аудиту. - Тернопіль: Економічна думка, 1998. - 192 с.
46.
Скобара В.В. Аудит:
методология и организация. - М.: Дело и сервис, 1998.-576 с.
47.
0рганізація і
методика аудиту: Навч.-практ. посібник / В.В. Сопко, НІ. Верхоглядова, В.П.
Шило та ін. - К.: ВД «Професіонал», 2004 - 624 с.
48.
Справочник по
аудиту/ Под ред. З.А.Уткина- М.: Ассоциация авторов и издателей «ТАНДЕМ»,
Изд-во ЗК МОС, 1999. - 432 с.
49.
Терехов А.А. Аудит.
- М.: Финансьі и статистика, 2000. - 512с.
50.
Ткаченко А.М.
Організація внутрішнього аудиту на промислових підприємствах: Монографія /
Запоріжжя: Видавництво Запорізької державної інженерної академії, 2002. - 504
с.
51.
Усач Б.Ф. Аудит і
судово-бухгалтерська експертиза. - Львів: Каменяр, 1998. -134 с.
52.
Фоменко Е.А. К нам
пришел налоговий инспектор: Бухгалтерская отчетность и методы ее проверки. - Одесса: ОКФА, 1994. - 228 с.
53. Ханик-Посполітак Р.Ю. Аудиторська діяльність: Сучасний
стан та проблеми правового регулювання. Договір на проведення аудиту - Львів,
1998.-176 с.
ДОДАТКИ
Додаток А
Баланс підприємства на 31 грудня 200х р.
Форма №1 Код за ДКУД 180101
АКТИВ |
Код рядка |
На початок звітного
періоду |
На кінець звітного
періоду |
1 |
2 |
3 |
4 |
І. Необоротні активи |
|
|
|
Нематеріальні активи |
|
|
|
Залишкова вартість |
010 |
|
|
Первісна вартість |
011 |
|
|
Знос |
012 |
|
|
Незавершене будівництво |
020 |
|
|
Основні засоби: |
|
|
|
Залишкова вартість |
030 |
33500 |
32295 |
Первісна вартість |
031 |
62000 |
65095 |
Знос |
032 |
(28500) |
(32800) |
Довгострокові фінансові інвестиції, які обліковуються за
методом участі в капітані інших підприємств |
|
|
|
Інші фінансові інвестиції |
040 |
|
|
Довгострокова дебіторська заборгованість |
045 |
|
|
Відстрочені податкові активи |
050 |
|
|
Інші необоротні активи |
060 |
|
|
Усього за розділом І |
070 |
33500 |
32295 |
II. Оборотні активи |
080 |
|
|
Запаси: |
|
|
|
Виробничі запаси |
100 |
900 |
715 |
Тварини на вирощуванні і відгодівлі |
110 |
|
|
Незавершене виробництво |
120 |
|
|
Готова продукція |
130 |
|
|
Товари |
140 |
50000 |
60000 |
Векселі одержані |
150 |
|
|
Дебіторська заборгованість за товари, роботи, послуги: |
|
|
|
чиста реалізаційна вартість |
160 |
14600 |
15460 |
первісна вартість |
161 |
1 1600 |
15460 |
резерв сумнівних боргів |
162 |
|
|
Дебіторська заборгованість за розрахунками: |
|
|
|
з бюджетом |
170 |
|
|
за виданими авансами |
130 |
|
|
з нарахованих доходів |
190 |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
із внутрішніх розрахунків |
200 |
|
|
Інша поточна дебіторська заборгованість |
210 |
1350 |
235 |
Поточні фінансові інвестиції |
220 |
|
|
Грошові кошти та їх еквіваленти: |
|
|
|
У національній валюті |
230 |
6300 |
4530 |
В іноземній валюті |
240 |
|
|
Інші оборотні активи |
250 |
|
|
Усього за розділом II |
260 |
73150 |
80940 |
III. Витрати майбутніх періодів |
270 |
|
|
БАЛАНС |
280 |
106650 |
113275 |
ПАСИВ |
Код рядка |
На початок звітного періоду |
На кінець звітного періоду |
1 |
2 |
3 |
4 |
І. Власний капітал |
|
|
|
Статутний капітал |
300 |
40000 |
4000 |
Пайовий капітал |
310 |
|
|
Додатково вкладений капітал |
320 |
4500 |
4700 |
Інший додатковий капітал |
330 |
|
|
Резервний капітал |
340 |
2600 |
2978 |
Нерозподілений
прибуток (непокритий
збиток) |
350 |
|
|
|
|
(9400) |
(16582) |
Неоплачений капітал |
360 |
5800 |
2300 |
Вилучений капітал |
340 |
|
|
Усього за розділом І |
380 |
50700 |
61960 |
II.
Забезпечення наступних витрат
і платежів |
|
|
|
Забезпечення витрат персоналу |
400 |
|
|
Інші забезпечення |
410 |
|
|
Цільове фінансування |
420 |
|
|
Усього за розділом 11 |
|
|
|
Ш. Довгострокові зобов'язання |
|
|
|
Довгострокові кредити банків |
440 |
|
|
Інші довгострокові фінансові зобов'язання |
450 |
|
|
Відстрочені податкові зобов'язання |
460 |
|
|
Інші довгострокові зобов'язання |
470 |
|
|
Усього за_розділом III |
480 |
|
|
IV. Поточні зобов'язання |
|
|
|
Короткострокові кредити банків |
500 |
14000 |
15000 |
Поточна заборгованість за довгостроковими
зобов'язаннями |
510 |
|
|
Векселі видані |
520 |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
Кредиторська
заборгованість за товари, роботи, послуги |
530 |
35950 |
29559 |
Поточні зобов'язання за розрахунками: |
|
|
|
3 одержаних авансів |
540 |
|
|
3 бюджетом |
550 |
1700 |
1171 |
3 позабюджетних платежів |
560 |
|
|
Із страхування |
570 |
800 |
3670 |
3 оплати праці |
580 |
3500 |
1000 |
3 учасниками |
590 |
|
840 |
Із внутрішніх розрахунків |
600 |
|
|
Інші поточні зобов'язання |
610 |
|
35 |
Усього за розділом IV |
620 |
55950 |
51275 |
V. Доходи майбутніх періодів |
630 |
|
|
БАЛАНС |
640 |
106650 |
113275 |
Додаток Б
|
|
|
|
|
|
Дата (рік, місяць, число)
Підприємство.................................................................за
ЄДРПОУ
Територія.....................................................................за КОАТУУ
Орган державного управління.............................................за СПОДУ
Галузь...........................................................................за ЗКГНГ
Вид економічної діяльності.............................................за КВЕД
Одиниця виміру: тис. грн. Контрольна сума
Звіт
про фінансові результати
за_________________ 200х р.
Форма № 2 Код за ДКУД
І. ФІНАНСОВІ РЕЗУЛЬТАТИ
Стаття |
Код рядка |
За звітний період |
За попередній період |
1 |
2 |
3 |
4 |
Доход (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) |
010 |
150000 |
|
Податок на додану вартість |
015 |
(25000) |
|
Акцизний збір |
020 |
|
|
|
025 |
|
|
Інші відрахування з доходу |
030 |
|
|
Чистий доход (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) |
035 |
125000 |
|
Собівартість реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг) |
040 |
(90000) |
|
Валовий: прибуток |
050 |
35000 |
|
збиток |
055 |
|
|
Інші операційні доходи |
060 |
|
|
Адміністративні витрати |
070 |
(15915) |
|
Витрати на збут |
080 |
(6535) |
|
Інші операційні витрати |
090 |
(550) |
|
Фінансові результати від операційної діяльності: прибуток |
100 |
12000 |
|
збиток |
105 |
|
|
Доход від участі в капіталі |
110 |
|
|
Інші фінансові доходи |
120 |
|
|
Інші доходи |
130 |
|
|
Фінансові витрати |
140 |
|
|
Втрати від участі в капіталі |
150 |
|
|
Інші витрати |
160 |
|
|
Фінансові результати від звичайної діяльності до оподаткування: прибуток |
170 |
12000 |
|
збиток |
175 |
|
|
Податок на прибуток від звичайної діяльності |
180 |
(3600) |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
Фінансові результати від звичайної діяльності: прибуток |
190 |
8400 |
|
збиток |
195 |
|
|
Надзвичайні: доходи |
200 |
|
|
витрати |
205 |
|
|
Податки з надзвичайного прибутку |
210 |
|
|
Чистий: прибуток |
220 |
8400 |
|
збиток |
225 |
|
|
II. ЕЛЕМЕНТИ ОПЕРАЦІЙНИХ ВИТРАТ
Найменування показника |
Код рядка |
За звітний період |
За попередній період |
Матеріальні затрати |
230 |
185 |
|
Витрати на оплату праці |
240 |
7000 |
|
Відрахування на соціальні заходи |
250 |
2625 |
|
Амортизація |
260 |
4300 |
|
Інші операційні витрати |
270 |
8890 |
|
Разом |
280 |
23000 |
|
III. РОЗРАХУНОК ПОКАЗНИКІВ ПРИБУТКОВОСТІ АКЦІЙ
Найменування показника |
Код рядка |
За звітний період |
За попередній період |
Середньорічна кількість простих акцій |
300 |
|
|
Скоригована середньорічна кількість акцій |
310 |
|
|
Чистий прибуток, що припадає на одну акцію |
320 |
|
|
Скоригований чистий прибуток, що припадає на одну просту акцію |
330 |
|
|
Дивіденди на одну акцію |
340 |
|
|
Керівник
Головний бухгалтер