Физическое воспитание

Модуль № 1. Легка атлетика.

 

1.     Фізична культура і спорт у системі загальнолюдських цінностей, забезпечення здоровя, фахової діяльності.

2.     Фізична культура і система фізичного виховання у вищих навчальних закладах.

3.     Засоби перевірки і оцінки головних рухових якостей (витривалість, сила, швидкість, спритність, гнучкість) та навичок і умінь з легкої атлетики.

4.     Значення розвитку швидкості та спритності в оволодінні руховими діями. Низький старт, фінішування. Дихання під час бігу.

5.     Загально-розвивальні вправи на місці, у русі, в парах; спеціальні бігові та стрибкові вправи для метання.

6.     Біг: низький старт і стартовий розбіг: 60, 100м на швидкість.

7.     Біг на дистанції до 2000м, 3000м у рівномірному темпі. Пересування на твердому, мякому  грунті, трав’яному покриті.

8.     Стрибки у довжину з місця, з розбігу способами “зігнувши ноги”, “у кроці”; у висоту способом “переступання”.

9.     Метання гранати на дальність з 3-5 кроків розбігу; в горизонтальну на вертикальну ціль.

10. Дотримуватись правил техніки безпеки під час занять легкою атлетикою.

 

 

Самостійна робота

вправи на розвиток рухових якостей у студентів

для виконання їх в позанавчальний час та в домашній умовах

 

 

Для розвитку сили

1.     Вправи з гантелями 1-3 кг з різних вихідних положень (сидячи, стоячи, лежачи тощо).

2.     Вправи на утримання кута (45-900) у висі та упорі.

3.     Вправи з партнером (вправи на парах).

 

 

Для розвитку швидкісно-силових якостей

1.   Стрибки через скакалку.

2.   Стрибки з місця. Потрійні стрибки, багаторазові на лівій, правій нозі з приземленням на дві ноги.

3.   Метання.

 

 

Для розвитку витривалості

1.     Кросовий біг.

2.     Стрибки через скакалку 1-3 хв.

3.     Серійне виконання вправ з помірною інтенсивності (наприклад, 50 підскоків на двох ногах + 30 присідань + 30 стрибків, підтягуючи коліна до грудей. Повторити 2-3 рази).

 

Для розвитку гнучкості

1.     Пружинні нахили та махові рухи.

2.     Вправи “міст”, “шпагат” та інші вправи з великою амплітудою виконання.

 

Для розвитку координації

1.     Жонглювання різними предметами.

2.     Метання на точність.

3.     Подолання перешкод.

 

Для розвитку швидкості в діях та реакції

1.     Біг на місці з максимальною частотою кроків.

2.     Біг на дистанції 10, 30, 60м.

3.     Передача і ловіння мяча в парах (одним, двома мячами).

 

 

Модуль № 2. Волейбол

 

1.     Фізична культура і основи здорового способу життя студента.

2.     Спортивні ігри як засіб загальної фізичної підготовки студентів навчальних закладів.

3.     Загальна фізична підготовка. Загально розвивальні вправи; бігові вправи, стрибкові вправи, вправи на зміцнення фалангів пальців кисті руки, вправи для формування координації рухів, постави.

4.     Спеціальна фізична підготовка. Вправи для розвитку швидкості, прискорення до 10м; біг із різних вихідних положень; біг зі зміною напрямку та швидкості; естафета з бігом; рухливі ігри.

5.     Вправи для розвитку спритності: “човниковий біг”, багаторазові стрибки з поворотами на 900, 1800; акробатичні елементи; рухливі ігри.

6.     Вправи для розвитку сили та швидкісно-силових якостей: вправи з набивними м’ячами; згинання і розгинання рук в упорі, стрибки в довжину; перестрибування через перешкоди; рухливі ігри; кидання і ловлення набивного м’яча (1кг) в парах;  згинання і розгинання рук в упорі біля стіни під кутом 450-500 до неї; відштовхування від стінки пальцями, стоячи під кутом 500-600 до неї;  стискування пальцями тенісного м’яча; стрибки на одній та двох ногах у довжину, перестрибування через перешкоди, відштовхнувшись двома ногами.

7.     Технічна підготовка.  Стійка волейболіста (висока, середня, низька). Способи пересування.  Передача і прийом мяча двома руками зверху на місці, в парах, у зустрічних колонах: нижня пряма і бокова та верхня пряма подачі.

8.     Тактична підготовка. Індивідуальні дії без мяча, орієнтування на майданчику; пересування, вибір вихідного положення для прийому м’яча з подачі.

 

Самостійна робота

вправи на розвиток рухових якостей у студентів

для виконання їх в позанавчальний час та в домашній умовах

 

 

Фізична підготовка

1.     Загально розвивальні вправи; бігові вправи, стрибкові вправи, вправи на зміцнення фалангів пальців кисті руки, вправи для формування координації рухів, постави.

2.     Вправи для розвитку швидкості, прискорення до 10м; біг із різних вихідних положень; біг зі зміною напрямку та швидкості; естафета з бігом; рухливі ігри.

3.     Вправи для розвитку спритності: “човниковий біг”, багаторазові стрибки з поворотами;  акробатичні елементи; рухливі ігри.

4.     Вправи для розвитку сили та швидкісно-силових якостей: вправи з набивними мячами; згинання і розгинання рук в упорі, стрибки в довжину; перестрибування через перешкоди; рухливі ігри;

 

Технічна підготовка

1.     Стійка волейболіста

2.     Способи пересування. 

3.     Передача і прийом мяча двома руками зверху.

 

Тактична підготовка.

1.     Індивідуальні дії без мяча.

2.     Орієнтування на майданчику.

3.     Пересування, вибір вихідного положення для прийому м’яча з подачі.

 

 

Модуль № 3. Гімнастика

 

1.     Фізична підготовка в системі фізичного удосконалення людини.

2.     Фізкультурно-оздоровчі  заходи в режимі дня студента.

3.     Характеристика атлетичної, лікувальної ритмічної та спортивної гімнастики.

4.     Виховання якостей: сили, гнучкості, спритності; координації та силової витривалості, статичної витривалості, орієнтування в просторі і часі.

5.     Фізична підготовка.

Організуючі вправи: перешикування з колони по одному в колону по чотири дробленням і зведенням; із колони по два, чотири розведенням і злиттям; повороти в русі; загально розвивальні вправи з предметами; на тренажерах; вистрибування вгору з упору присівши; стрибки у присіді, пересуваючись у різні боки.

6.     Вправи на гімнастичних приладах (для розвитку рухових якостей): перекладині, брусах, колоді, опорні стрибки.

7.     Ранкова гігієнічна гімнастика. Методика складання комплексів. Практичне проведення комплексів вправ індивідуально із групою.

8.     Ритмічна гімнастика. Ритмічні вправи; вправи з предметами і без них з музичним супроводом. Складання комплексів і практичне їх проведення з групою.

9.     Атлетична гімнастика.

Вправи з обтяженням для підвищення  сили рук, плечового пояса шиї, тулуба, ніг; вправи з гирями, гантелями, зі штангою;  вправи  на тренажерах.

10. Вправи професійно-прикладного характеру.

Вправи на розвиток уваги:

-         різноманітні дії на місці і в русі, що виконують за звуковим  або візуальним  сигналом: ходьба похідним кроком, спортивна, випадами, з різноманітними рухами руками, головою, тулубом;

-         біг спиною вперед зі зміною напряму та швидкості; біг з поворотом на 900, 1800, 3600 за сигналом;

 

 

Вправи на розвиток координації на точність рухів:

-         одночасне  та послідовне поєднання узгоджених рухів руками з рухом ніг, з поворотами та нахилами тулуба, присіданням, стрибками в різних напрямах у процесі ходьби і бігу в різному темпі і ритмі;

-         різноманітні стрибки: на місці – ноги разом, нарізно, навхрест; стрибки на одній нозі, друга – вперед, назад, в сторону; стрибки з поворотами.

 

 

Вправи на розвиток статистичної витривалості:

-         різноманітні статистичні пози тривалістю 5-10с; утримання ніг під кутом 30, 40, 900 у висі та лежачи на спині на підлозі; упор лежачи на підлозі, ноги на щаблі гімнастичної драбини на різній висоті;

-         виси та упори на перекладині, паралельних брусах (на прямих та зігнутих руках);

-         статистичні вправи на гімнастичній лаві з різним положенням рук, ніг, тулуба.

 

Вправи в рівновазі (низька гімнастична колода):

-         пересування ходьбою звичайною, на носках, приставним кроком, вперед, назад, боком, перехресним кроком ліворуч (праворуч), випадами; ходьба спиною вперед, в присіді з поворотом на 1800;

-         повороти на носках присівши і напівприсівши; повороти кругом махом ногою вперед  і назад у різні положення;

 

 

Самостійна робота

вправи на розвиток рухових якостей у студентів

для виконання їх в позанавчальний час та в домашній умовах

 

 

Хлопці:

Гімнастика:

-         перешикування та повороти в русі в строю;

-         підтягування  у висі;

-         підйом переворотом;

-         підйом силою;

-         утримання кута в упорі на брусах;

-         згинання та розгинання рук в упорі на брусах;

-         опорний стрибок “ноги нарізно” кінь – 120-125 см.

 

Дівчата:

Гімнастика:

-         перешикування та повороти  в русі в строю;

-         підтягування у висі лежачи (перекладина 95 см);

-         “міст” із положення  лежачи і стоячи (з допомогою і страховкою);

-         напівшпагат” , шпагат;

-         опорний стрибок в упор присівши і зіскок вигнувшись, комплекс вправ ритмічної гімнастики;

-         танцювальні кроки та вправи художньої гімнастики.

 

 

Модуль № 4. Баскетбол.

 

1.     Історія розвитку баскетболу, гігієна тіла, одягу, спортивної форми. Режим дня; харчування баскетболіста. Поняття про техніку гри. Основні правила гри. Ознайомлення з правилами проведення  змагань з баскетболу.

2.     Контроль і самоконтроль у процесі фізичного удосконалення.

3.     Фізична підготовка.

Загальна фізична підготовка.

Загально розвивальні і гімнастичні вправи, вправи на розтягування, координацію рухів; вправи для формування постави, та профілактики плоскостопості.

Спеціальна фізична підготовка.

Прискорення до 15м; “човниковий біг”; 5 х 5м; прискорення з місця на 5, 10, 15м з різних положень, серійні стрибки; зістрибування з висоти; вправи з обтяженнями; рухливі ігри.

4.     Технічна підготовка.

Техніка нападу.

Пересування:

-         чергування  ходьби, бігу, стрибків, зупинок, поворотів;

-         стійку захисника з виставленою вперед ногою; пересування приставними кроками у захисній стійці;

-         прискорення;

-         зупинки;

-         повороти;

-         стрибки;

-         поєднання стійок і пересувань з технічними прийомами в захисті;

-         стійку з піднятою вгору рукою.

Передачі та ловлення м’яча:

-         передача м’яча двома руками від грудей; передача м’яча однією рукою від плеча;

-         фінти; фінти на передачу м’яча; фінти на кидання м’яча, фінти на ведення.

Кидки м’яча:

-         кидки однією рукою зверху; двома руками від грудей; штрафний кидок; рухливі ігри.

Ведення м’яча:

-         ведення  м’яча в парах, трійках;

-         рухливі ігри.

Техніка захисту:

-         пересування: стійка захисника; пересування  у захисній стійці; прискорення; зупинки; повороти; стрибки; естафети; рухливі ігри;

-         оволодіння м’ячем: перехоплення, відбивання м’яча; вибивання м’яча під час ведення; накривання м’яча; рухливі ігри.

 

 

Самостійна робота

вправи на розвиток рухових якостей у студентів

для виконання їх в позанавчальний час та в домашній умовах

 

 

1.     Тримання м’яча; положення рук і ніг під час ловіння м’яча; ловіння м’яча двома руками і передача однією; ведіння м’яча пересуваючись кроком і бігом;

2.     Ловіння м’яча двома й однією рукою на різних рівнях і напрямках польоту м’яча; передача двома і однією рукою з різних положень у русі; ведіння м’яча зі зміною швидкості, напрямку руху і висоти відскоку; перехват м’яча під час передачі, ведіння суперником; кидки двома руками зверху.

3.     Кидки з дальніх дистанцій; кидки у стрибку; ловіння м’яча двома руками з відскоку; криті   передачі з відскоком  від підлоги; кидок однією рукою знизу  у русі; ловіння  високих м’ячів, які відлетіли від щита; особистий пресинг, накривання м’яча під час виконання суперником кидка зі стрибком; система зонного захисту 2:3, 3:2, 2:1:2; зонний пресинг; змішаний захист.

4.     Штрафний кидок, виривання і вибивання м’яча; передача м’яча з відскоком від підлоги; опікування гравця; кидок м’яча і кільце двома та однією рукою зверху у стрибку.

5.     Ведення м’яча навперемінно правою і лівою рукою, передача м’яча в русі; кидок м’яча в кільце двома та однією рукою у стрибку, після  двох кроків; ловіння після відскоку від щита; персональний  і зонний захист; взаємодія у нападі; навчальна та двостороння гра.

 

 

Модуль № 1. Легка атлетика.

 

1.       Оздоровче і прикладне значення занять фізичною культурою і спортом.

2.       Основи професійно-прикладної фізичної підготовки.

3.       Основи атлетизму.

4.       Методика формування професійно - важливих рухових якостей і навичок.

5.       Біг на відрізках 10-30 м з різного стартового положення: сидячи, лежачи на спині, животі тощо. Човниковий біг 3-4 х 10м; біг з подоланням перешкод; біг угору; під схил.

6.       Різновиди бігу: біг баком, приставним і перехресним кроком, біг спиною вперед, сполучення різноманітних поворотів та стрибків; біг зі зміною напряму і швидкості.

7.       Біг на дистанції до 2000м, 3000м у рівномірному темпі. Пересування на твердому, мякому  грунті, трав’яному покриті.

8.       Стрибки у довжину з місця, потрійний стрибок з місця; багаторазові стрибки на лівій (правій) нозі з приземленням на дві ноги; стрибки у довжину з розбігу.

9.       Метання предметів (м’ячів, гранати, камінців) у горизонтальну та вертикальну ціль.

10.   Дотримуватись правил техніки безпеки під час занять легкою атлетикою.

 

 

Самостійна робота

вправи на розвиток рухових якостей у студентів

для виконання їх в позанавчальний час та в домашній умовах

ІІ курс

 

Для розвитку сили

1.     Вправи з гантелями 1-3 кг з різних вихідних положень (сидячи, стоячи, лежачи тощо).

2.     Вправи на утримання кута (45-900) у висі та упорі.

3.     Вправи з партнером (вправи на парах).

 

 

Для розвитку швидкісно-силових якостей

1.     Стрибки через скакалку.

2.     Стрибки з місця. Потрійні стрибки, багаторазові на лівій, правій нозі з приземленням на дві ноги.

3.     Метання.

 

 

Для розвитку витривалості

1.     Кросовий біг.

2.     Стрибки через скакалку 1-3 хв.

3.     Серійне виконання вправ з помірною інтенсивності (наприклад, 50 підскоків на двох ногах + 30 присідань + 30 стрибків, підтягуючи коліна до грудей. Повторити 2-3 рази).

 

Для розвитку гнучкості

1.     Пружинні нахили та махові рухи.

2.     Вправи “міст”, “шпагат” та інші вправи з великою амплітудою виконання.

 

Для розвитку координації

1.     Жонглювання різними предметами.

2.     Метання на точність.

3.     Подолання перешкод.

 

Для розвитку швидкості в діях та реакції

1.     Біг на місці з максимальною частотою кроків.

2.     Біг на дистанції 10, 30, 60м.

3.     Передача і ловіння мяча в парах (одним, двома мячами).

 

 

Модуль № 1. Легка атлетика.

1.     Основи методики організації занять фізичними вправами для попередження стомлення, підвищення працездатності і прискорення її відновлення при різноманітних видах і формах праці.

2.     Олімпійський рух в Україні. Участь спортсменів України в Олімпійських іграх.

3.     Нетрадиційні системи зміцнення здоровя і фізичного удосконалення.

4.     Виховання фізичних якостей – витривалості, швидкості, спритності, швидкісно-силової витривалості, підвищення стійкості організму до кисневої недостатності, перегрівання.

5.     Біг на відрізках 10-30 м з різного стартового положення: сидячи, лежачи на спині, животі тощо. Човниковий біг 3-4 х 10м; біг з подоланням перешкод; біг угору; під схил.

6.     Різновиди бігу: біг боком, приставним і перехресним кроком, біг спиною вперед, сполучення різноманітних поворотів та стрибків; біг зі зміною напряму і швидкості.

7.     Біг на дистанції до 2000м, 3000м у рівномірному темпі. Пересування на твердому, мякому  грунті, трав’яному покриті.

8.     Різноманітні стрибки з обертанням на 900, 1800, 3600.

9.     Метання різних предметів (гранат, м’ячів)  на дальність і точність.

10. Дотримуватись правил техніки безпеки під час занять легкою атлетикою.

 

 

Самостійна робота

вправи на розвиток рухових якостей у студентів

для виконання їх в позанавчальний час та в домашній умовах

ІІІ курс

 

Для розвитку сили

1.     Вправи з гантелями 1-3 кг з різних вихідних положень (сидячи, стоячи, лежачи тощо).

2.     Вправи на утримання кута (45-900) у висі та упорі.

3.     Вправи з партнером (вправи на парах).

 

Для розвитку швидкісно-силових якостей

1.     Стрибки через скакалку.

2.     Стрибки з місця. Потрійні стрибки, багаторазові на лівій, правій нозі з приземленням на дві ноги.

3.     Метання.

 

Для розвитку витривалості

1.     Кросовий біг.

2.     Стрибки через скакалку 1-3 хв.

3.     Серійне виконання вправ з помірною інтенсивності (наприклад, 50 підскоків на двох ногах + 30 присідань + 30 стрибків, підтягуючи коліна до грудей. Повторити 2-3 рази).

 

Для розвитку гнучкості

1.     Пружинні нахили та махові рухи.

2.     Вправи “міст”, “шпагат” та інші вправи з великою амплітудою виконання.

 

Для розвитку координації

1.     Жонглювання різними предметами.

2.     Метання на точність.

3.     Подолання перешкод.

 

Для розвитку швидкості в діях та реакції

1.     Біг на місці з максимальною частотою кроків.

2.     Біг на дистанції 10, 30, 60м.

3.     Передача і ловіння мяча в парах (одним, двома мячами).

 

 

Модуль № 1. Легка атлетика.

 

1.     Фізична культура, фізичне удосконалення і здоровий спосіб життя в різній віковий період.

2.     Основи фізичного виховання в сімї.

3.     Основи психогігієни.

4.     Біг на відрізках 10-30 м з різного стартового положення: сидячи, лежачи на спині, животі тощо. Човниковий біг 3-4 х 10м; біг з подоланням перешкод; біг угору; під схил.

5.     Різновиди бігу: біг баком, приставним і перехресним кроком, біг спиною вперед, сполучення різноманітних поворотів та стрибків; біг зі зміною напряму і швидкості.

6.     Біг на дистанції до 2000м, 3000м у рівномірному темпі. Пересування на твердому, мякому  грунті, трав’яному покриті.

7.     Стрибки у довжину з місця, потрійний стрибок з місця; багаторазові стрибки на лівій (правій) нозі з приземленням на дві ноги; стрибки у довжину з розбігу.

8.     Метання різних предметів (гранат, м’ячів)  на дальність і точність.

9.     Дотримуватись правил техніки безпеки під час занять легкою атлетикою.

 

Самостійна робота

вправи на розвиток рухових якостей у студентів

для виконання їх в позанавчальний час та в домашній умовах

ІV курс

 

Для розвитку сили

1.     Вправи з гантелями 1-3 кг з різних вихідних положень (сидячи, стоячи, лежачи тощо).

2.     Вправи на утримання кута (45-900) у висі та упорі.

3.     Вправи з партнером (вправи на парах).

 

Для розвитку швидкісно-силових якостей

1.     Стрибки через скакалку.

2.     Стрибки з місця. Потрійні стрибки, багаторазові на лівій, правій нозі з приземленням на дві ноги.

3.     Метання.

 

Для розвитку витривалості

1.     Кросовий біг.

2.     Стрибки через скакалку 1-3 хв.

3.     Серійне виконання вправ з помірною інтенсивності (наприклад, 50 підскоків на двох ногах + 30 присідань + 30 стрибків, підтягуючи коліна до грудей. Повторити 2-3 рази).

 

 

Для розвитку гнучкості

1.     Пружинні нахили та махові рухи.

2.     Вправи “міст”, “шпагат” та інші вправи з великою амплітудою виконання.

 

 

Для розвитку координації

1.     Жонглювання різними предметами.

2.     Метання на точність.

3.     Подолання перешкод.

 

Для розвитку швидкості в діях та реакції

1.     Біг на місці з максимальною частотою кроків.

2.     Біг на дистанції 10, 30, 60м.

3.     Передача і ловіння мяча в парах (одним, двома мячами).

 

 

Модуль № 2. Волейбол

1.     Спорт в системі формування особистості.

2.     Основи системи забезпечення працездатності та її відновлення засобами фізичної культури і спорту.

3.     Організаційно-методичні основи самостійних занять фізичними  вправами з елементами професійно-прикладної фізичної підготовки при різноманітному рівні фізичної підготовленості.

4.     Спеціальна фізична підготовка. Вправи для розвитку швидкості, прискорення до 10м; біг із різних вихідних положень; біг зі зміною напрямку та швидкості; естафета з бігом; рухливі ігри.

5.     Вправи для розвитку спритності: “човниковий біг”, багаторазові стрибки з поворотами на 900, 1800; акробатичні елементи; рухливі ігри.

6.     Вправи для розвитку сили та швидкісно-силових якостей: вправи з набивними м’ячами; згинання і розгинання рук в упорі, стрибки в довжину; перестрибування через перешкоди; рухливі ігри; кидання і ловлення набивного м’яча (1кг) в парах;  згинання і розгинання рук в упорі біля стіни під кутом 450-500 до неї; відштовхування від стінки пальцями, стоячи під кутом 500-600 до неї;  стискування пальцями тенісного м’яча; стрибки на одній та двох ногах у довжину, перестрибування через перешкоди, відштовхнувшись двома ногами.

7.     Технічна підготовка.  Стійка волейболіста (висока, середня, низька). Способи пересування.  Передача і прийом мяча двома руками зверху на місці, в парах, у зустрічних колонах: нижня пряма і бокова та верхня пряма подачі.

8.     Тактична підготовка. Індивідуальні дії без мяча, орієнтування на майданчику; пересування, вибір вихідного положення для прийому м’яча з подачі.

Самостійна робота

вправи на розвиток рухових якостей у студентів

для виконання їх в позанавчальний час та в домашній умовах

ІІ курс

 

Фізична підготовка

1.     Загально розвивальні вправи; бігові вправи, стрибкові вправи, вправи на зміцнення фалангів пальців кисті руки, вправи для формування координації рухів, постави.

2.     Вправи для розвитку швидкості, прискорення до 10м; біг із різних вихідних положень; біг зі зміною напрямку та швидкості; естафета з бігом; рухливі ігри.

3.     Вправи для розвитку спритності: “човниковий біг”, багаторазові стрибки з поворотами;  акробатичні елементи; рухливі ігри.

4.     Вправи для розвитку сили та швидкісно-силових якостей: вправи з набивними мячами; згинання і розгинання рук в упорі, стрибки в довжину; перестрибування через перешкоди; рухливі ігри;

 

Технічна підготовка

1.     Стійка волейболіста

2.     Способи пересування. 

3.     Передача і прийом мяча двома руками зверху.

 

Тактична підготовка.

1.     Індивідуальні дії без мяча.

2.     Орієнтування на майданчику.

3.     Пересування, вибір вихідного положення для прийому м’яча з подачі.

 

 

Модуль № 2. Волейбол

 

1.     Основи методики побудови самостійних занять обраними системами фізичних вправ.

2.     Методика використання  температурних подразників як засобу підвищення і відновлення працездатності.

3.     Оздоровче і прикладне значення обраних систем фізичних вправ.

4.     Гігієнічні основи обраних систем фізичних вправ.

5.     Організаційно-методичні основи самостійних занять фізичними  вправами з елементами професійно-прикладної фізичної підготовки при різноманітному рівні фізичної підготовленості.

6.     Спеціальна фізична підготовка. Вправи для розвитку швидкості, прискорення до 10м; біг із різних вихідних положень; біг зі зміною напрямку та швидкості; естафета з бігом; рухливі ігри.

7.     Вправи для розвитку спритності: “човниковий біг”, багаторазові стрибки з поворотами на 900, 1800; акробатичні елементи; рухливі ігри.

8.     Вправи для розвитку сили та швидкісно-силових якостей: вправи з набивними м’ячами; згинання і розгинання рук в упорі, стрибки в довжину; перестрибування через перешкоди; рухливі ігри; кидання і ловлення набивного м’яча (1кг) в парах;  згинання і розгинання рук в упорі біля стіни під кутом 450-500 до неї; відштовхування від стінки пальцями, стоячи під кутом 500-600 до неї;  стискування пальцями тенісного м’яча; стрибки на одній та двох ногах у довжину, перестрибування через перешкоди, відштовхнувшись двома ногами.

9.     Технічна підготовка.  Стійка волейболіста (висока, середня, низька). Способи пересування.  Передача і прийом мяча двома руками зверху на місці, в парах, у зустрічних колонах: нижня пряма і бокова та верхня пряма подачі.

10. Тактична підготовка. Індивідуальні дії без мяча, орієнтування на майданчику; пересування, вибір вихідного положення для прийому м’яча з подачі.

 

 

Самостійна робота

вправи на розвиток рухових якостей у студентів

для виконання їх в позанавчальний час та в домашній умовах

ІІІ курс

 

Фізична підготовка

1.     Загально розвивальні вправи; бігові вправи, стрибкові вправи, вправи на зміцнення фалангів пальців кисті руки, вправи для формування координації рухів, постави.

2.     Вправи для розвитку швидкості, прискорення до 10м; біг із різних вихідних положень; біг зі зміною напрямку та швидкості; естафета з бігом; рухливі ігри.

3.     Вправи для розвитку спритності: “човниковий біг”, багаторазові стрибки з поворотами;  акробатичні елементи; рухливі ігри.

4.     Вправи для розвитку сили та швидкісно-силових якостей: вправи з набивними мячами; згинання і розгинання рук в упорі, стрибки в довжину; перестрибування через перешкоди; рухливі ігри;

 

Технічна підготовка

1.     Стійка волейболіста

2.     Способи пересування. 

3.     Передача і прийом мяча двома руками зверху.

 

Тактична підготовка.

1.     Індивідуальні дії без мяча.

2.     Орієнтування на майданчику.

3.     Пересування, вибір вихідного положення для прийому м’яча з подачі.

 

 

Модуль № 2. Волейбол

1.     Фізична культура і основи здорового способу життя студента.

2.     Спортивні ігри як засіб загальної фізичної підготовки студентів навчальних закладів.

3.     Методика оцінювання рівня особистої фізичної підготовленості.

4.     Основи методики розробки і реалізації індивідуальної багаторічної програми фізичного удосконалення і забезпечення дієздатності на основі обраних систем фізичних вправ.

5.     Спеціальна фізична підготовка. Вправи для розвитку швидкості, прискорення до 10м; біг із різних вихідних положень; біг зі зміною напрямку та швидкості; естафета з бігом; рухливі ігри.

6.     Вправи для розвитку спритності: “човниковий біг”, багаторазові стрибки з поворотами на 900, 1800; акробатичні елементи; рухливі ігри.

7.     Вправи для розвитку сили та швидкісно-силових якостей: вправи з набивними м’ячами; згинання і розгинання рук в упорі, стрибки в довжину; перестрибування через перешкоди; рухливі ігри; кидання і ловлення набивного м’яча (1кг) в парах;  згинання і розгинання рук в упорі біля стіни під кутом 450-500 до неї; відштовхування від стінки пальцями, стоячи під кутом 500-600 до неї;  стискування пальцями тенісного м’яча; стрибки на одній та двох ногах у довжину, перестрибування через перешкоди, відштовхнувшись двома ногами.

8.     Технічна підготовка.  Стійка волейболіста (висока, середня, низька). Способи пересування.  Передача і прийом мяча двома руками зверху на місці, в парах, у зустрічних колонах: нижня пряма і бокова та верхня пряма подачі.

9.     Тактична підготовка. Індивідуальні дії без мяча, орієнтування на майданчику; пересування, вибір вихідного положення для прийому м’яча з подачі.

 

 

Самостійна робота

вправи на розвиток рухових якостей у студентів

для виконання їх в позанавчальний час та в домашній умовах

ІV курс

 

Фізична підготовка

1.     Загально розвивальні вправи; бігові вправи, стрибкові вправи, вправи на зміцнення фалангів пальців кисті руки, вправи для формування координації рухів, постави.

2.     Вправи для розвитку швидкості, прискорення до 10м; біг із різних вихідних положень; біг зі зміною напрямку та швидкості; естафета з бігом; рухливі ігри.

3.     Вправи для розвитку спритності: “човниковий біг”, багаторазові стрибки з поворотами;  акробатичні елементи; рухливі ігри.

4.     Вправи для розвитку сили та швидкісно-силових якостей: вправи з набивними мячами; згинання і розгинання рук в упорі, стрибки в довжину; перестрибування через перешкоди; рухливі ігри;

 

Технічна підготовка

1.     Стійка волейболіста

2.     Способи пересування. 

3.     Передача і прийом мяча двома руками зверху.

 

Тактична підготовка.

1.     Індивідуальні дії без мяча.

2.     Орієнтування на майданчику.

3.     Пересування, вибір вихідного положення для прийому м’яча з подачі.

 

 

Модуль № 3. Гімнастика

 

1.     Зміцнення здоровя, удосконалення фізичного розвитку статури формування головних життєво важливих якостей, рухових навичок, вольових здібностей, володіння засобами основної і прикладної гімнастики.

2.     Визначення рівня сформованості фізичної культури студентів.

3.     Характеристика атлетичної, лікувальної ритмічної та спортивної гімнастики.

4.     Виховання якостей: сили, гнучкості, спритності; координації та силової витривалості, статичної витривалості, орієнтування в просторі і часі.

5.     Фізична підготовка.

6.     Організуючі вправи: перешикування з колони по одному в колону по чотири дробленням і зведенням; із колони по два, чотири розведенням і злиттям; повороти в русі; загально розвивальні вправи з предметами; на тренажерах; вистрибування вгору з упору присівши; стрибки у присіді, пересуваючись у різні боки.

7.     Вправи на гімнастичних приладах (для розвитку рухових якостей): перекладині, брусах, колоді, опорні стрибки.

8.     Ранкова гігієнічна гімнастика. Методика складання комплексів. Практичне проведення комплексів вправ індивідуально із групою.

9.     Ритмічна гімнастика. Ритмічні вправи; вправи з предметами і без них з музичним супроводом. Складання комплексів і практичне їх проведення з групою.

10. Атлетична гімнастика.

11. Вправи з обтяженням для підвищення  сили рук, плечового пояса шиї, тулуба, ніг; вправи з гирями, гантелями, зі штангою;  вправи  на тренажерах.

12. Вправи професійно-прикладного характеру.

Вправи на розвиток уваги:

-         різноманітні дії на місці і в русі, що виконують за звуковим  або візуальним  сигналом: ходьба похідним кроком, спортивна, випадами, з різноманітними рухами руками, головою, тулубом;

-         біг спиною вперед зі зміною напряму та швидкості; біг з поворотом на 900, 1800, 3600 за сигналом;

 

Вправи на розвиток координації на точність рухів:

-         одночасне  та послідовне поєднання узгоджених рухів руками з рухом ніг, з поворотами та нахилами тулуба, присіданням, стрибками в різних напрямах у процесі ходьби і бігу в різному темпі і ритмі;

-         різноманітні стрибки: на місці – ноги разом, нарізно, навхрест; стрибки на одній нозі, друга – вперед, назад, в сторону; стрибки з поворотами.

 

 

Вправи на розвиток статистичної витривалості:

-         різноманітні статистичні пози тривалістю 5-10с; утримання ніг під кутом 30, 40, 900 у висі та лежачи на спині на підлозі; упор лежачи на підлозі, ноги на щаблі гімнастичної драбини на різній висоті;

-         виси та упори на перекладині, паралельних брусах (на прямих та зігнутих руках);

-         статистичні вправи на гімнастичній лаві з різним положенням рук, ніг, тулуба.

 

Вправи в рівновазі (низька гімнастична колода):

-         пересування ходьбою звичайною, на носках, приставним кроком, вперед, назад, боком, перехресним кроком ліворуч (праворуч), випадами; ходьба спиною вперед, в присіді з поворотом на 1800;

-         повороти на носках присівши і напівприсівши; повороти кругом махом ногою вперед  і назад у різні положення;

 

 

Самостійна робота

вправи на розвиток рухових якостей у студентів

для виконання їх в позанавчальний час та в домашній умовах

ІІ курс

 

Хлопці:

Гімнастика:

-         перешикування та повороти в русі в строю;

-         підтягування  у висі;

-         підйом переворотом;

-         підйом силою;

-         утримання кута в упорі на брусах;

-         згинання та розгинання рук в упорі на брусах;

-         опорний стрибок “ноги нарізно” кінь – 120-125 см.

 

Дівчата:

Гімнастика:

-         перешикування та повороти  в русі в строю;

-         підтягування у висі лежачи (перекладина 95 см);

-         “міст” із положення  лежачи і стоячи (з допомогою і страховкою);

-         напівшпагат” , шпагат;

-         опорний стрибок в упор присівши і зіскок вигнувшись, комплекс вправ ритмічної гімнастики;

-         танцювальні кроки та вправи художньої гімнастики.

 

 

Модуль № 3. Гімнастика

 

1.     Основи раціонального харчування при різноманітних видах  і умовах праці та особливостях життєдіяльності.

2.     Гігієнічні основи  обраних систем фізичних вправ.

3.     Визначення рівня оволодіння головними елементами фізичної культури студента.

4.     Визначення рівня сформованості фізичної культури студентів.

5.     Характеристика атлетичної, лікувальної ритмічної та спортивної гімнастики.

6.     Виховання якостей: сили, гнучкості, спритності; координації та силової витривалості, статичної витривалості, орієнтування в просторі і часі.

7.     Фізична підготовка.

8.     Організуючі вправи: перешикування з колони по одному в колону по чотири дробленням і зведенням; із колони по два, чотири розведенням і злиттям; повороти в русі; загально розвивальні вправи з предметами; на тренажерах; вистрибування вгору з упору присівши; стрибки у присіді, пересуваючись у різні боки.

9.     Вправи на гімнастичних приладах (для розвитку рухових якостей): перекладині, брусах, колоді, опорні стрибки.

10. Ранкова гігієнічна гімнастика. Методика складання комплексів. Практичне проведення комплексів вправ індивідуально із групою.

11. Ритмічна гімнастика. Ритмічні вправи; вправи з предметами і без них з музичним супроводом. Складання комплексів і практичне їх проведення з групою.

12. Атлетична гімнастика.

13. Вправи з обтяженням для підвищення  сили рук, плечового пояса шиї, тулуба, ніг; вправи з гирями, гантелями, зі штангою;  вправи  на тренажерах.

14. Вправи професійно-прикладного характеру.

Вправи на розвиток уваги:

-         різноманітні дії на місці і в русі, що виконують за звуковим  або візуальним  сигналом: ходьба похідним кроком, спортивна, випадами, з різноманітними рухами руками, головою, тулубом;

-         біг спиною вперед зі зміною напряму та швидкості; біг з поворотом на 900, 1800, 3600 за сигналом;

 

Вправи на розвиток координації на точність рухів:

-         одночасне  та послідовне поєднання узгоджених рухів руками з рухом ніг, з поворотами та нахилами тулуба, присіданням, стрибками в різних напрямах у процесі ходьби і бігу в різному темпі і ритмі;

-         різноманітні стрибки: на місці – ноги разом, нарізно, навхрест; стрибки на одній нозі, друга – вперед, назад, в сторону; стрибки з поворотами.

 

 

Вправи на розвиток статистичної витривалості:

-         різноманітні статистичні пози тривалістю 5-10с; утримання ніг під кутом 30, 40, 900 у висі та лежачи на спині на підлозі; упор лежачи на підлозі, ноги на щаблі гімнастичної драбини на різній висоті;

-         виси та упори на перекладині, паралельних брусах (на прямих та зігнутих руках);

-         статистичні вправи на гімнастичній лаві з різним положенням рук, ніг, тулуба.

 

Вправи в рівновазі (низька гімнастична колода):

-         пересування ходьбою звичайною, на носках, приставним кроком, вперед, назад, боком, перехресним кроком ліворуч (праворуч), випадами; ходьба спиною вперед, в присіді з поворотом на 1800;

-         повороти на носках присівши і напівприсівши; повороти кругом махом ногою вперед  і назад у різні положення;

 

 

Самостійна робота

вправи на розвиток рухових якостей у студентів

для виконання їх в позанавчальний час та в домашній умовах

ІІІ курс

 

Хлопці:

Гімнастика:

-         перешикування та повороти в русі в строю;

-         підтягування  у висі;

-         підйом переворотом;

-         підйом силою;

-         утримання кута в упорі на брусах;

-         згинання та розгинання рук в упорі на брусах;

-         опорний стрибок “ноги нарізно” кінь – 120-125 см.

 

Дівчата:

Гімнастика:

-         перешикування та повороти  в русі в строю;

-         підтягування у висі лежачи (перекладина 95 см);

-         “міст” із положення  лежачи і стоячи (з допомогою і страховкою);

-         напівшпагат” , шпагат;

-         опорний стрибок в упор присівши і зіскок вигнувшись, комплекс вправ ритмічної гімнастики;

-         танцювальні кроки та вправи художньої гімнастики.

 

. Модуль № 3. Гімнастика

 

1.     Міжнародний рух “Спорт для всіх”.

2.     Основи методики розробки і реалізації індивідуальної програми забезпечення працездатності і прискорення її відновлення засобами фізичної культури і спорту при різноманітних видах і умовах праці.

3.     Визначення рівня оволодіння головними елементами фізичної культури студента.

4.     Визначення рівня сформованості фізичної культури студентів.

5.     Характеристика атлетичної, лікувальної ритмічної та спортивної гімнастики.

6.     Виховання якостей: сили, гнучкості, спритності; координації та силової витривалості, статичної витривалості, орієнтування в просторі і часі.

7.     Фізична підготовка.

8.     Організуючі вправи: перешикування з колони по одному в колону по чотири дробленням і зведенням; із колони по два, чотири розведенням і злиттям; повороти в русі; загально розвивальні вправи з предметами; на тренажерах; вистрибування вгору з упору присівши; стрибки у присіді, пересуваючись у різні боки.

9.     Вправи на гімнастичних приладах (для розвитку рухових якостей): перекладині, брусах, колоді, опорні стрибки.

10. Ранкова гігієнічна гімнастика. Методика складання комплексів. Практичне проведення комплексів вправ індивідуально із групою.

11. Ритмічна гімнастика. Ритмічні вправи; вправи з предметами і без них з музичним супроводом. Складання комплексів і практичне їх проведення з групою.

12. Атлетична гімнастика.

13. Вправи з обтяженням для підвищення  сили рук, плечового пояса шиї, тулуба, ніг; вправи з гирями, гантелями, зі штангою;  вправи  на тренажерах.

14. Вправи професійно-прикладного характеру.

Вправи на розвиток уваги:

-         різноманітні дії на місці і в русі, що виконують за звуковим  або візуальним  сигналом: ходьба похідним кроком, спортивна, випадами, з різноманітними рухами руками, головою, тулубом;

-         біг спиною вперед зі зміною напряму та швидкості; біг з поворотом на 900, 1800, 3600 за сигналом;

 

Вправи на розвиток координації на точність рухів:

-         одночасне  та послідовне поєднання узгоджених рухів руками з рухом ніг, з поворотами та нахилами тулуба, присіданням, стрибками в різних напрямах у процесі ходьби і бігу в різному темпі і ритмі;

-         різноманітні стрибки: на місці – ноги разом, нарізно, навхрест; стрибки на одній нозі, друга – вперед, назад, в сторону; стрибки з поворотами.

 

 

Вправи на розвиток статистичної витривалості:

-         різноманітні статистичні пози тривалістю 5-10с; утримання ніг під кутом 30, 40, 900 у висі та лежачи на спині на підлозі; упор лежачи на підлозі, ноги на щаблі гімнастичної драбини на різній висоті;

-         виси та упори на перекладині, паралельних брусах (на прямих та зігнутих руках);

-         статистичні вправи на гімнастичній лаві з різним положенням рук, ніг, тулуба.

 

Вправи в рівновазі (низька гімнастична колода):

-         пересування ходьбою звичайною, на носках, приставним кроком, вперед, назад, боком, перехресним кроком ліворуч (праворуч), випадами; ходьба спиною вперед, в присіді з поворотом на 1800;

-         повороти на носках присівши і напівприсівши; повороти кругом махом ногою вперед  і назад у різні положення;

 

 

Самостійна робота

вправи на розвиток рухових якостей у студентів

для виконання їх в позанавчальний час та в домашній умовах

ІV курс

 

Хлопці:

Гімнастика:

-         перешикування та повороти в русі в строю;

-         підтягування  у висі;

-         підйом переворотом;

-         підйом силою;

-         утримання кута в упорі на брусах;

-         згинання та розгинання рук в упорі на брусах;

-         опорний стрибок “ноги нарізно” кінь – 120-125 см.

 

Дівчата:

Гімнастика:

-         перешикування та повороти  в русі в строю;

-         підтягування у висі лежачи (перекладина 95 см);

-         “міст” із положення  лежачи і стоячи (з допомогою і страховкою);

-         напівшпагат” , шпагат;

-         опорний стрибок в упор присівши і зіскок вигнувшись, комплекс вправ ритмічної гімнастики;

-         танцювальні кроки та вправи художньої гімнастики.

 

 

. Модуль № 4. Баскетбол.

 

1.     Методика добору і виконання фізичних вправ для попередження стомлення, підвищення працездатності і прискорення її відновлення при різноманітних видах праці.

2.     Методика побудови самостійних занять фізичними вправами.

3.     Фізична підготовка.

Загальна фізична підготовка.

1.     Загально розвивальні і гімнастичні вправи, вправи на розтягування, координацію рухів; вправи для формування постави, та профілактики плоскостопості.

Спеціальна фізична підготовка.

1.     Прискорення до 15м; “човниковий біг”; 5 х 5м; прискорення з місця на 5, 10, 15м з різних положень, серійні стрибки; зістрибування з висоти; вправи з обтяженнями; рухливі ігри.

2.     Технічна підготовка.

Техніка нападу.

Пересування:

-         чергування  ходьби, бігу, стрибків, зупинок, поворотів;

-         стійку захисника з виставленою вперед ногою; пересування приставними кроками у захисній стійці;

-         прискорення;

-         зупинки;

-         повороти;

-         стрибки;

-         поєднання стійок і пересувань з технічними прийомами в захисті;

-         стійку з піднятою вгору рукою.

Передачі та ловлення м’яча:

-         передача м’яча двома руками від грудей; передача м’яча однією рукою від плеча;

-         фінти; фінти на передачу м’яча; фінти на кидання м’яча, фінти на ведення.

Кидки м’яча: