Самостійна робота № 1

Правила вживання апострофа, м’якого знака.

Завдання 1. Поставте у поданих словах, де потрібно, апостроф, поясніть його правопис.

Сім..я, духм..яний, св..ято, зв..язок, В..ячеслав, Св..ятослав, Валер..ян, Лук..ян, артист Іван Мар..яненко,  романіст Іван Багр..яний, живописець Сергій Григор..єв, історик Іван Крип..якевич, місто Зв..ягель, село Листв..яна, торф..яна промисловість, тьм..яний день, варшав..янин, пів..яру, пір..ями, подвір..я, повітр..я, заозер..я, роз..їзд, від..ємний, з..ябровий, з..їдять, з..ять, під..яр..я, Мар..яна, бур..ян, бур..як, роз..їхатися, роз..ійтися.

 

 

Завдання 2.  Перекладіть слова українською мовою. Українські відповідники перевірте за словником.

Украинский, молдавский, казацкий, ходят, рижский, Харьков, идешь, любовь, меньший, календарь, парижский, режьте, теперь, ночь, нянчить.

 

Завдання 3. Перепишіть текст, поставивши, де потрібно, замість крапок м’який знак.

         Мішаниною двох мов – україн..с..кої та російс..коїговорит.. частина люднос..ті України, хоч загал..новизнано, що користуватися суміш..шю з двох мов – це одне з найтривожніших явищ.. загал..нопедагогічного характеру. Скалічена мова отупляє людину, зводит.. її мислен..ня до примітиву. Адже мова  виражає не тіл..ки думку. Слово стимулює свідоміс..т.., підпорядковує її собі, формує. Суржик в Україні є небезпечним і шкідливим, бо паразитує на мові, що формувалася упродовж віків, загрожує змінити мову, яку прийняв Траса Шевченко, показавши світові її красу й силу, плекали Іван Франко, Леся Українка, Михайло Коцюбин..с..кий. Фонетична  розкіш.., лексичне та фразеологічне багатство, синтаксична гнуч..кіст.., величезні словотвірні можливос..ті дістали загал..не визнан..ня 1934 року у Парижі на всесвітн..ому конкурсі  краси мов, де україн..с..ка зайняла трет..є місце (на першому – француз..ка, на другому – перс..ка)      (О. Сербенська)

 

Завдання 4. Переписуючи, вставити замість крапок, де потрібно, м’який знак

         Зменшен..ня, майбут..нє, надаєт..ся, звітуєш.., павіл..йон, міл..ярд, бібліотекар.., Сибір.., запорожець.., юнац..кий, пил..ніст.., виконуєт..ся, виконавець.., Закарпат..тя, тисяч.., ніч.., в’яз.., вс..ого, поліс..кий, Натал..ці, сім..сот, сер..йозний, луган..с..кий, відправ..те, суміш.., л..отчик, пол..овий, кур..йозний, учител..с..кий.

 

Завдання 5. Оберіть правильну відповідь

 

1.     Потрібно писати апостроф у всіх словах у рядку

А Стеф..юк, духм..яний, кар..єра, надбрів..я

Б в..язкий, розм..якшити, об..їжджати, моркв..яний

В дріб..язок, любов..ю, медв..яний, міжгір..я

Г торф..яний, без..ядерний, возз..єднати, верф..ю

2. Потрібно писати апостроф у всіх словах у рядку

А під..їзд, св..ятковий, кар..єра

Б солов..їний, тьм..яний, під..їхати

В верб..я, рум..яний, зв..зок

Г подвір..я, духм..яний, роз..яснення

3. Потрібно писати апостроф у всіх словах у рядку

А кам..яний, зв..ялити, присв..ята, ад..ютант

Б узгір..я, з..єднати, дзв..якнути, суб..єкт

В підв..язати, верб..я, тьм..яний, ін..єкція

Г роз..їхатися, м..ята, матір..ю, Лук..янівка

 

4. Потрібно писати апостроф у всіх словах у рядку

А роз..яснити, пів..яблука, моркв..яний

Б під..єднати, духм..яний, м..язи

В зв..язати, міжгір..я, в..їхати

Г пір..їна, грав..юра, прем..єр

5. Потрібно писати апостроф у всіх словах у рядку

А дріб..язковий, зарум..янити, бур..ян

Б дерев..яний, торф..яний, рутв..яний

В без..ядерний, дит..ясла, краков..як

Г гострослів..я, пів..яблука, медв..яний

6. Потрібно писати апостроф у всіх словах у рядку

А невід..ємний, з..йомка, Григор..єв

Б зневір..я, розм..якнути, св..ятковий

В напів..ява, гороб..ячий, зв..язка

Г під..южувати, переджнив..я, Св..ятослав

7. Потрібно писати апостроф у всіх словах у рядку

А матір..ю, черв..як, любов..ю

Б розрум..янений, різдв..яний, з..явитися

В безслав..я, в..юнитися, поцв..яхований

Г об..єднання, без..язиковий, мавп..ятник

8. Потрібно писати апостроф у всіх словах у рядку

А полум..яний, тьм..яний, подвір..я, сузір..я

Б з..єднати, об..єм, зор..яний, пів..яблука

В солов..ї, цв..ях, в..язати, довір..я

Г кур..єр, зв..язок, кров..ю, м..язи

9. Потрібно писати апостроф у всіх словах у рядку

А Мін..юст, торф..яний, зв..ялити, дзв..якнути

Б слов..янський, черв..ячок, В..ячеслав, пів..юрти

В пів..ящика, св..ященний, м..який, зв..язок

Г матір..ю, з..їжджати, кур..йозний, зап..ястя

10. Потрібно писати апостроф у всіх словах у рядку

А пом..якшення, роз..ятрений, присв..ята, дит..ясла

Б зв..язати, суб..єктивний, мавп..ячий, довір..я

В пів..ями, прив..ялений, грав..юра, п..єдестал

Г пів..ящика, міжз..їздівський, під..яремний, кон..юктивіт

11. Потрібно писати апостроф у всіх словах у рядку

А верф..яний, вм..ятинка, з..їжджати, загір..я

Б вольтер..янець, зв..язати, горохв..яний, кам..яниця

В в..юнкий, зм..якнути, легковір..я, мавп..ячий

Г з..юрбитися, від..єднати, осв..ячений, кров..янка

12.  Потрібно писати апостроф у всіх словах у рядку

А  бар..єр, висв..ятити, кожум..яка, лев..ячий

Б верхів..я, горохв..яник, люб..язний, м..ятний

В інтерв..ю, подзв..якнути, конов..язь, безправ..я

Г варшав..янин, дев..ятибальний, пан..європейський, зап..ястний

 

 

Самостійна робота № 2

Правопис префіксів у діловому писемному мовленні

 

Завдання 1. У поданих словах поставте пропущені літери, де треба, виділить префікс.

            Пр..давній, пр..дставити, пр..зирливий, пр..бережний, пр..амбула, пр..дністровський, пр..освященний, пр..близно, пр..звище, пр..красний, п..р..робіток, пр..крашати, пр..зидент, пр..святити, пр..д’явник, пр..естиж, пр..своїти, пр..мусити, пр..рва, пр..зидія, пр..буток.

Завдання 2. Замість крапок вставте літери; поясніть правопис префіксів.

            Бе..посередній, не..преможний, ..характеризувати, бе..силля, ..пекти, ..фабрикувати, ..чинити, бе..коштовний, ..клеювати, бе..характерний, ро..формувати, ..крипіти, ..кребти, бе..контрольний, ро..стелити, ві..шкодувати, пі..класти, бе..законний, ..цементувати, ..явитися, пі..скочити, бе..силий, о..їзний, бе..компромісний, ві..почивати, мі..спілковий.

Завдання 3. Від  поданих  слів  утворіть за допомогою префіксів під-, об-, с-, з-, зі, роз-, при-, пере- нові лексеми.

            Робити, сунути, рубати, шукати, цвісти, чистити, формувати, штовхати, шуміти, свистіти, ховати, сідати, хвилювати, тримати.

 

 

Самостійна робота №3

Подвоєння, подовження приголосних

         Завдання 1. Від поданих слів утворіть нові лексеми, в яких відбувалося б подвоєння літер між різними частинами слова.

         День, бігти, з’єднати, зброя, закон, стіна, змістовний, дякувати, звук, дати, туман, захищати, даль, машина, година, ділити, дзеркало, ціна, вина, шаблон, число, будень.

         Завдання 2. Перепишіть слова, вставляючи замість крапок пропущені літери.

         Незбагнен..ий, підвікон..я, зібран..ий, від..ача, числен..ість, причин..ий, л..ється, сказан..ий, підніс..я, затиш..я,  місь..ком, розвинен..ий, століт..я, буквен..ий, Запоріж..я, спросон..я, священ..ий, Прикарпат..я, тверджен..я. 

         Завдання 3. Запишіть іменники у формі орудного відмінка однини, поясніть їх написання.

         Мазь, вісь, сіль, тінь, паморозь, розкіш, почесть, грань, велич, віддаль, масть, печаль, мить, повість, блакить, любов, даль, кров, мідь, вірність, ненависть, галузь, державність, ртуть, вічність.

 

 

Самостійна робота № 4

Чергування приголосних в українській літературній  мові.

Завдання 1. Від поданих іменників за допомогою суфіксів -ськ-, -ств- утворіть прикметники. Поясніть зміни приголосних.

         Буг, Дрогобич, Прилуки, Овруч, Лейпциг, Запоріжжя, Волинь, Золотоноша, Прага, Дамаск, Іртиш, Одеса, Карпати.

         Гігант, товариш, робітник, інтелігент, дослідник, студент, заступник, велетень, кравець, керівник, птах, юнак, люди.

         Завдання 2. Утворіть вищий ступінь порівняння прикметників, поясніть зміни приголосних.

         Близький, довгий, низький, важкий, рідкий, високий, короткий, дужий, легкий, вузький, тяжкий, поганий, малий.

Завдання 3.  Від поданих іменників утворіть прикметники. З’ясуйте, в  яких словах відбулося спрощення приголосних.

         Тиждень, честь, радість, область, жалість, місто, ненависть, турист, контраст, кількість, гігант, вартість, випуск, доблесть, якість, совість, інтелігентність, дилетант, кар’єрист, президент, пропуск, швидкість.

 

 

 

Самостійна робота №5

Правопис слів іншомовного походження.

Завдання 1. Перепишіть слова, поставте, де потрібно, апостроф, або м’який знак.

         Ар..єргард, порт..є, ад..ютант, Н..ютон, ін..єкція, н..юанс, прес-пап..є, кар..єрист, Кордил..єри, Г..юго, кон..юнкутра, порт..єра, п..єдетсал, бракон..єр, Н..юфаундлнед.

Завдання 2. Вставивши пропущені літери, слова з літерами и та і.

         І. Г..гант, т..тан, в..заж, р..туал, д..зайнер, ком..кс, канд..дат, санскр..т, опт..ка, реж..м, колор..т, зен..т, ц..ркуль, ж..рафа, б..знес, компл..мент, кор..фей, автор..тет, сент..мент, апнед..кс.

         ІІ. През..дент, тен..с, режис..р, кор..дор, в..за, еф..р, кл..п, ант..теза,  п..нцет,  верн..саж,  серпант..н, ел..пс, антрац..т, б..фштекс, с..мптом, магн..т, сп..кер, бригант..на, дев..з, експерт..за, клас..ка.

         ІІІ. (И, і)деал, (и,і)нтервал, (и,і)кона, (и,і)кебана, (і,и)люз(и,і)я, (и,і)нфляц(и,і), мед(и,і)нститут, жалюз(и,і), кольраб(и,і), салям(и,і), д(и,і)агноз, Євангел(и,і)є, акс(и,і)ма, пац(и,і)єнт, под(и,і)ум, мак(и,і)яж, нотар(и,і)ус, абітур(и,і)єнт, мум(и,і)я, г(и,і)єна, баст(и,і)он, рег(и,і)он, плаг(и,і)ат, архівар(и,і)ус, кл(и,і)єнт, (и,і)нформац(и,і)я. (и,і)нкв(и,і)з(и,і)ц(і,и)я, борт(и,і)нженер, такс(и,і), зомб(и,і), боржом(и,і), кард(и,і)олог(и,і)я, ауд(и,і)тор(и,і)я, ауд(и,і)єнц(и,і)я, дез(и,і)нфекц(и,і)я, (и,і)н(и,і)ц(и,і)ат(и,і)ва,  маф(и,і)оз(и,і), Мар(и,і)уполь.

 

 

 

Самостійна робота №6

Правопис географічних назв.

Завдання 1. Напишіть, де потрібно, велику літеру і пояснить її вживання.

         києво-печерська лавра, лівобережна україна, славутич, золоті ворота,  близький схід, село нові санжари, ботанічний сад, андріївський узвіз, софійський собор, музей хліба, проспект науки, гідропарк, великі луки.

Завдання 2.  Подані географічні назви записати відповідно до правил (разом, окремо, через дефіс)

         Сан/Франциско, Кам’яно/гірка, Красно/водськ, Влади/восток, Бєлгород/Дністровський, Вишній/Волчок, Зелена/Гура, Глинські/Загора, Берізки/Бершадські, Йорк/шир, Гільча/Друга, Стара/Планина, Кандалакшська/губа, Лас/Вегас, Улан/Уде, Кейп/таун, Сент/Луїс, Кзил/Орда,  Верхньо/Уральськ, Ново/волинськ, Санто/Домінго.

 

 

Самостійна робота №7

Правопис імен та прізвищ в діловому мовленні, їх відмінювання та практичне використання.

Завдання 1. Наведені російською мовою прізвища, імена й по батькові перекладіть українською.

         Белинский Виссарион Григорьевич, Андрианова Анна Прокофьевна, Воронихин Андрей Никифорович, Ветошинский Антон Петрович, Локтев Петр Семенович, Брюсов Валерий Якович, Герасимов Илья Савич, Андреева Алла Яковлевна, Широкова Светлана Игнатьевна, Цветаева Марина Ивановна, Лесков Николай Семенович, Дьяков Семен Алексеевич, Федоровский Павел Юрьевич.

Завдання 2. Від поданих імен утворіть чоловічі та жіночі імена по батькові:

         Євген, Едуард, Анастас, Олександр, Юрій, Віталій, Віктор, Мирослав, Ярослав, Дмитро, Олег, Михайло, Леонід, Валерій, Валентин, Іван, Микола, Максим.

 

 

Самостійна робота №8

Правопис складних іменників і прикметників

Завдання 1. Напишіть слова разом або через дефіс:

         Електро/поїзд, джерело/знавство, двох/сот/ліття, газо/мотор, сніго/збирання, лісо/смуга, вище/названий, класико/романтичний, багато/кольоровий,  гучно/мовець, мало/знайомий, зоре/носець, грам/молекула,  фото/журналіст, мікро/вольт, авто/фургон, теле/прес/центр, пів/озеро, льон/довгунець, кіно/репортаж, рута/м’ята, магнітолог/астроном, магазин/салон, пів/овал, геолого/мінералогічний, навколо/планетний, жовто/гарячий, сіро/кам’яний, електро/вимірювальний.

Завдання 2. Перекладіть текст українською мовою і виділіть прикметники.

         Сотрудничество с другими компаниями и фирмами, зачастую и с иностранными, предполагает приглашение различных делегаций. В таких случаях согласно всем знакам приличия презенты преподносят сами хозяева предприятия, а не гости. Подарки должны содержать символику фирмы и города, где располагается эта фирма. (Энциклопедия этикета).

 

 

 

Самостійна робота №9

Правопис складних прислівників

            Особливості правопису прислівників

 

Правопис прислівників

Разом

Через дефіс

Окремо

Сполучення іменника, короткого прикметника, числівника з прийменником: вранці, стиха, надвоє, наскрізь;

сполучення будь-якої частини мови з кількома прийменниками: вдосвіта, наприкінці;

з кількох основ (з прийменником або без нього): обабіч, праворуч; сполучення різних частин мови з частками аби, ані, де, чи, що, як: абияк, анітрохи, чимало, щодня, якраз

Сполучення прислівників з частками будь-, -небудь, казна-, хтозна-, -но, -то, -от, -таки: будь-де, де-небудь, казна-коли, хтозна-звідки, тільки-но, якось-то, як-то;

повторення слів або їх основ: ледве-ледве, віч-на-віч, мало-помалу; сполучення двох синонімічних або антонімічних слів: зроду-віку, більш-менш; сполучення прикметника, займенника з прийменником-префіксом по- і суфіксами

-ому, -єму, -и:

по-українському, по-твоєму, по-київські; сполучення порядкового числівника з прийменником по: по-перше, по-десяте

Прислівникові сполучення іменника та прийменника, в яких  ці слова зберігають значення частин мови, тому ці сполучення не повністю перейшли до розряду прислівників: без кінця, до речі, на щастя, раз у раз; прислівникові сполучення слів у формах називного й орудного відмінків однини: кінець кінцем, один одним, сама самотою

 

Завдання 1. Перепишіть прислівники, знявши риску, поясніть їх правопис.

         Час/від/часу, з/гори, на/ходу, на/початку, до/побачення, до/дому, де/небудь, без/відома, на/бік, на/четверо, на/прощання, на/силу, чим/дуж, до/пари, на/весні, на/совість, рік/у/рік, видимо/не/видимо, в/обмін, по/поєму, по/суті, по/волі, в/головному, в/голос, на/славу, зі/зла, хоч/не/хоч, за/рахунок, в/розсип, у/вічі, без/сумніву, від/ранку, до/вечора, в/рівень.

Завдання 2. Із поданих груп слів виберіть правильне написання.

         Надвечір – над вечір, по-третє – потретє,  будьде – будь-де, рік-у-рік – рік у рік, устократ – у стократ, на видноті – навидноті, по-новому – по новому, більш-менш – більш менш, аби як – абияк, уп’ятьох – у п’ятьох, нарізно – на різно, мимо хідь – мимохідь, по-німецьки – по німецьки.

Завдання 3. Дайте відповідь на тест.

 

1. Усі складні слова потрібно писати через дефіс у рядку:

А. Важко/хворий, віце/президентський, північно/західний.

Б. Військово/технічний, діаметрально/протилежний, літературно/художній.

В. Високо/кваліфікований, радіо/телефонний, середземно/морський.

Г. Парусно/моторний, блідо/рожевий, історико/культурний.

 

2. Через дефіс слід писати всі прислівники в рядку:

А. Часто/густо, по/англійськи, якось/то, без/угаву.

Б. Як/от, по/латині, де/таки, десь/не/десь.

В. Рука/в/руку, віч/на/віч, де/факто, аби/як.

Г. Десь/інколи, по/іншому, по/части, хоч/не/хоч.

 

3.  Усі складні слова потрібно писати разом:

А. Військово/полонений, радіо/фізик, воєнно/стратегічний.

Б. Кримсько/татарський, екс/чемпіон, мікро/схема.

В. Мало/населений, авіа/лайнер, Дніпро/ріка.

Г. Контр/атака, східно/слов’янський, гори/цвіт.

 

4. Через дефіс  усі слова пишуться в рядку:

А. Лимонно/кислий, лимонно/жовтий, ліво/бережний.

Б. Лілово/червоний, лікеро/горілчаний, листо/прокатний.

В. Лісо/захисний, лісопильно/дерево/обороний, льоно/очисний.

Г. Кисло/солодкий, клавішно/струнний, книжково/журнальний.

 

5. Усі складні слова потрібно писати разом у рядку:

А. Проф/спілковий, напів/оберт, багато/тисячний, член/кореспондент.

Б. Тепло/обмінний, радий/радісінький, шести/денка, пів/огірка.

В. Чотирьох/актний, перекоти/поле, пів/аркуша, кілька/мільйонний.

Г. Сто/відсотковий, теле/апаратура, лісо/степовий, соціал/демократичний.

 

6.  Усі складні слова потрібно писати через дефіс у рядку:

А. Віце/адмірал, крем/буле, напів/фабрикат, жовто/гарячий.

Б. Батько/мати, клініко/діагностичний, сон/трава, червоно/деревний.

В. Окислювально/відновний, міні/футбол, гіркувато/солоний, стоп/кран.

Г. Режисер/постановник, всесвітньо/історичний, давньо/український, кіловат/година.

 

7. Разом треба писати всі прислівники в рядку:

А. Спокон/віку, чим/раз, в/смак, від/тепер.

Б. В/вечері, під/вечір, насам/перед, за/панібрата.

В. Чим/дуж, в/день, по/волі, на/самоті.

Г. На/провесні, від/нині, що/ночі, на/світанку.

 

8. Усі слова пишуться разом у рядку:

А. Життє/пис, великий/превеликий, напів/автомат, полу/мисок.

Б. Електро/провід, розрив/трава, електро/монтаж, пів/години.

В. Жертво/приношення, тонно/кілометр, пів/карбованця, батько/мати.

Г. Дерево/обробний, дванадцяти/тонка, вище/згаданий, чотири/місячний.

 

9.Усі прислівники пишуться через дефіс у рядку:

А. По/українські, повік/віки, будь/що/будь, плече/в/плече.

Б. Всього/на/всього, вряди/годи, хтозна/коли, з/посеред.

В. Пліч/о/пліч, на/гора, сьогодні/завтра, наді/мною.

Г. По/латині, ім’я по/батькові, на/самоті, хтозна/коли.

 

10. Усі складні слова слід писати разом у рядку:

А. Життє/радісний, авто/тракторний, хіміко/технологічний, блакитно/жовтий.

Б. Нижче/згаданий, вужо/подібний, окислювально/відновний, зерно/збиральний.

В. Глухо/німий,  загально/державний, червоно/рожевий, віце/президентський.

Г. Жовто/гарячий, давньо/український, життє/здатний, важко/хворий.

 

 

 

Самостійна робота № 10

Правопис дієприслівників, дієприкметників

 

            Завдання 1. Перепишіть прислів’я, утворивши від інфінітивів, поданих у дужках, форми дієприкметників і дієприслівників.

          Під (лежати) камінь вода не тече. Не (дати) слова – держись, а (дати) – кріпись.  Не (питати) – мовчи, не (бити) – не кричи. Не хвались, (іти) на торг, а хвались, (іти) з торгу. На свіжу квітку і бджола сідає, а (зів’яти) обминає. Не (розбити)  крашанки, не спечеш яєчко. Не (нагріти) залізо не зігнеш. Аби руки і охота, буде (зробити) робота.

         Завдання 2. Перекладіть словосполучення українською мовою.

         Недолго дума, прислушиваясь к голосам, побеждающие идеи, потерпевший аварию, не взирая на лица, предупреждающая надпись, наболевший вопрос, положив на стол, портящиеся продукты, не покладая рук, обслуживающий персонал, достигший успеха,  стоявший тут, оставшиеся сотрудники.

         Завдання 3. Від поданих дієслів утворіть дієприслівники і складіть з ними речення:

         Подорожувати, спостерігати, фотографувати, підніматись, їхати, відчувати, казати, розповідати, нести, читати, посилати, підписувати.

 

 

 

Самостійна робота №11

Правопис службових частин у діловому мовленні

Завдання 1. Подані сполучники запишіть правильно, знімаючи риску. Поясніть їх правопис.

         Дарма/що, та/й, от/же, ні/би, так/що, після/того/як, а/бо, коли/б/то, ото/ж/бо, не/мов/би/то, тільки/но, за/те, а/ні/ж, то/б/то, наче/б/то, тому/що, це/б/то, як/би/то, в/міру/тог/як, через/те/що, але/ж.

         Завдання 2. Користуючись словником, перекладіть подані словосполучення українською мовою.

         По собственному желанию, по поручению директора, по примеру старших, по приказу министра, специалист по металлу, по собственной воле, знать по газетам,  по просьбе сотрудника, по выходным дням, по прибытии на место, отличный по качеству, послать по почте.

 

 

 

Самостійна робота № 12

Вживання великої літери у діловому мовленні.

 

Завдання 1. Відкриваючи дужки, запишіть подані назви з великої чи малої літери, поясніть їх правопис.

     (О, о)рганізація (О,о)б’єднаних (Н,н)ацій, (Р,р)еспубліка (М,м)олдова,

(В, в)олодимир (В,в)еликий, (Б,б)алет «(З,з)апорожець за (Д,д)унаєм», (Б,б)удинок (Х,х)удожника, (Г,г)азета «(В,в)ечірні (В,в)істі», (У,у)країнська (П,п)равославна (Ц,ц)ерква, (Д,д)ід (М,м)ороз, (Я,я)рослав (М,м)удрий, (П,п)резидент (А,а)кадемії (Н,н)аук (У,у)країни, (М,м)авка, (В,в)улиця (П,п)етра (С,с)агайдачного, (П,п)ерська (З,з)атока, (Р,р)еспубліка (П,п)ольща, (М,м)іністерство (К,к)ультури (У,у)країни, (Г,г)отель «(З,з)олотий (К,к)олос», (Ш,ш)оста (С,с)есія (К,к)иївської (О,о)бласної (Р,р)ади, (С,с)вято (П,п)еремоги, (Л,л)ітак «(Р,р)услан», (Н,н)обелівська (П,п)ремія, (Ж,ж)итомирська (А,а)втострада.