Тема  Облік нематеріальних активів

Мета: вивчити порядок обліку надходження, переміщення і вибуття нематеріальних активів, порядок нарахування амортизації Практична частина

Завдання 1

Відобразити в обліку суму дооцінки нематеріальних активів, якщо сума дооцінки балансової вартості становить 1 800 грн., а зносу - 700 грн.

Відобразити в обліку втрати від зменшення корисності об'єктів нематеріальних активів, обчислених за переоціненою вартістю, якщо сума втрати переоціненої вартості - 200 грн., а сума зносу - 45 грн.

Підприємство передало (реалізувало) за 15 000 грн. (ПДВ - 2 500 грн.) право користування майном, первісна вартість якого - 13 000 грн., знос - 500 грн. Відобразити цю операцію на рахунках бухгалтерського обліку.

Завдання 2

Скласти кореспонденцію рахунків.

Господарські операції за звітний період:

Операції

Сума, грн.

Дебет

Кредит

1. Придбано комп'ютерну програму у фірмі "Комплекс" для бухгалтерського обліку (сума без податку на додану вартість)

3000

 

 

2. Відображено податок на додану вартість

600

 

 

3. Послуги фірми "Комплекс" з встановлення програми (без податку на додану вартість)

200

 

 

4. Відображено податок на додану вартість

40

 

 

5. Зараховано програмне забезпечення до складу нематеріальних активів

 

 

 

6. Відображено амортизацію програмного забезпечення

70

 

 

Завдання З

Підприємство придбало патент на винахід, для чого в банку було взято кредит у розмірі 3000,00 грн. під 40% річних. Вартість придбаного патенту - 2700,00 грн., у т.ч. ПДВ - 450,00 грн. Оплата послуг патентного повірника - 180,00 грн. Інші витрати, пов'язані з реєстрацією патенту - 120,00 грн. Відобразити операції на рахунках бухгалтерського обліку.

Завдання 4

Підприємство "Старт" придбало майно підприємства "Весна" на загальну суму 850000 грн. Чиста вартість майна складає: виробничих приміщень- 3 50000 грн., обладнання - 280000 грн., виробничих запасів - 80000 грн.,малоцінних та швидкозношуваних предметів - 60000 грн. Відобразити операції з придбання майна і визначити суму гудвілу в табл. 6.1.

Таблиця 6.1. Господарські операції з придбання майна

Операції

Сума, грн.

Дебет

Кредит

Вартість придбаних приміщень

 

 

 

обладнання

 

 

 

виробничих запасів

 

 

 

малоцінних і швидкозношуваних предметів

 

 

 

Сума гудвілу

 

 

 

Завдання 5

Підприємство витратило на дослідницький проект 21500,00 грн., у тому

числі:

1.       Матеріали - 5000,00 грн.

2.        Зарплата персоналу, що приймає участь у дослідженнях, - 9000,00 грн.

3.        Розподілені загальні й адміністративні витрати (з нарахуваннями) -

2000,00 грн.

4.        Амортизація приміщення, в якому проводилися дослідження, -

2500,00 грн.

5.        Обладнання, що придбано для даного дослідницького проекту і не має

альтернативного використання в майбутньому, - 3000,00 грн. Відобразити операції на рахунках бухгалтерського обліку

Завдання 6

В якому випадку варто відображати в балансі нематеріальний актив,отриманий в результаті розробки:

 

якщо підприємство має:

♦ намір, технічну можливість і ресурси для доведення нематеріального активу до стану, в якому він придатний для реалізації чи використання

♦ можливість одержання майбутніх економічних вигод від реалізації чи використання нематеріального активу

♦ інформацію для достовірного визначення витрат, пов'язаних з розробкою нематеріального активу

Завдання 7

Який підхід варто використовувати при оцінці патентів і ліцензій, торгової марки, франшизи, майнових прав?

1.    Витратний підхід.

2.     Підхід прибутковості.

3.     Порівняльний, або ринковий підхід.

Обґрунтуйте відповідь.

 

                                                                                                    

 

 

Тема Облік готової продукції

Мета: вивчити порядок відображення на рахунках синтетичного обліку операцій по відвантаженню та реалізації продукції

Практична частина

Завдання 1

У травні виготовлено 75 шт. виробів А і 280 шт. виробів Б, які за прибутковими документами здано на склад.      

Дані для виконання: 

Залишок продукції

Протягом місяця

Облікова ціна

Фактична собівартість випуску

на початок місяця:

реалізовано

 

 

А — 25 шт.

90 шт.

2 грн.

112,5 грн.

Б — 220 шт.

400 шт.

0,5 грн.

105 грн.

Разом:

 

 

217,5 грн.

Визначити залишок продукції на початок місяця, на кінець місяця в вартісному та натуральному вимірі, відобразити на рахунках бухгалтерського обліку відхилення від фактичної собівартості.

Завдання 2

Умова 1. 15 липня 2010 р. у ПСП «Нива»" почалися жнива, на збиранні врожаю озимої пшениці працювали комбайнери Черняхівський В.С. (комбайн СК-5 "Нива", інвентарний номер 21, поле №2) та Левко М.П. (комбайн СК-6 "Колос", інвентарний номер 17, поле №4). Від комбайнів на тік господарства зерно перевозили водії: Семен П.В. (автомобіль ГАЗ-53, №24-31 ЛВС) від комбайна №21, Прокопів Г.В. (автомобіль ЗІЛ-555 ,№24-45 ЛВС) від комбайна №17. Дані про намолот зерна від кожного комбайна:

а/від комбайна СК-5 "Нива", інв.№21 (комбайн Черняхівський В.С.)

Номер їздки

Бункерна маса, кг

Зважування автомобіля із зерном

без зерна

1

2500

5450

3050

2

2450

5390

2990

3

2400

9350

2970

4

2450

5380

ЗОЮ

 

і т.д.

 

 

Разом

29300

64300

35200

б/від комбайна СК-6 "Колос" інв.№17 (комбайнер Левко М.П.)

Номер їздки

Бункерна маса, кг

Зважування автомобіля із зерном

без зерна

1

2450

5400

3000

2

2500

5440

3040

3

2550

5510

3120

 

 

4

2500

5450

3030

 

і т.д.

 

 

Разом

26100

56450

30250

Зерно прийняв зав. током Фролов М.Г.

Умова 2. Зерно, зібране 15 липня комбайнами №21 і №17 на полях №2 і №4, просушено і очищено. В результаті сушіння і очистки оприбутковано чистого зерна 51200 кг, придатних відходів 3150 кг. Дані про відправлення пшениці з току:

а/ реалізовано на ДАК "Хліб України

Прізвище та ініціали водія

Марка і номер автомобіля

Номер подорожно го листа

Час прибуття під

навантаження год.

Зважування автомобіля, кг

Час від'їзду 3 току, год.

№ товар­но-транс­портної накладної

із зерном

без зерна

Сумик В.І.

ГАЗ-53, 11-03 ЛВС

074324

10-30

7290

3300

11-00

1

Савчук З.В. ІТ.Д.

ЗІЛ-555, 38-01 ЛВТ

074327

11-00

7270

3280

11-30

2

Разом

-

-

-

72400

38700

-

-

Дані лабораторного аналізу відправленого зерна: вологість - 15,8 %, засміченість - 1,8 %, натура - 750, скловидність - 42, клейковина - 260, якість клейковини - 115, колір - свій, запах - свій, тип культури за ГОСТ - IV.

Прізвище та ініціали водія

Номер автомобіля

Вага автомобіля, кг

Номер накладної (внутрігосподарського призначення)

без зерна

із зерном

Вовк Б.І.

Газ-53, 42-01 ЛВТ

3100

5420

132

Вовк Б.І. і т.д.

 

3100

5450

132

Разом

-

15300

31800

-

Придатні відходи 3150 кг відправлено в млин для помолу їх на дерть (накладна №135 від 25.07.2000р.) Необхідно:

1.    оформити оприбуткування зерна в реєстрах і путівках;

2.     за даними умовами 1 оприбуткувати зерно намолочене комбайном №21, у Реєстрі на відправку зерна та іншої продукції з поля №1;

3.     зерно, намолочене комбайном №17, оприбуткувати згідно Путівок на ви­везення продукції з поля, заповнивши при цьому один документ №10;

4.     за даними умови 2 заповнити Товарно-транспортну накладну на відправ­ку зерна № 1 і Накладну (внутрігосподарського призначення) №135;

5.     за даними умови 2 заповнити Акт на сортування і сушіння продукції рос­линництва №1, беручи до уваги, що залишок чистого зерна на кінець дня на току 1000 кг; а за даними лабораторного аналізу, взятих протягом дня проб зерна встановлено, що натура зерна до очищення і сушіння 640 г, після очистки і сушіння -750 г, вологість зерна відповідно 18,2 і 15,8%. В Акті на сортування і сушіння продукції рослинництва самостійно визна­чити масу усушки;

6.   на основі даних умови 1 і 2 скласти Відомість руху зерна та іншої проду- кції№1 за 15 липня 2010 року;

7.   відобразити операції на рахунках бухгалтерського обліку.

Завдання З

20 липня 2010 р. комісія в складі її голови - головного агронома ї>едоренко М.О., завферми ВРХ №1 Сологуб Р.М., бригадира рільничої Бригади №1 Бубліс Н.О., призначена правлінням СВК «Мирний» у присутності завскладом Фролова М.Г. провела у селі Чапаєвка обмірювання двох скирт золоми озимої пшениці, зібраної з площі 20 га. Скирди обміряно комісією на 5

№ скирти

Обміри, м

Довжина

Ширина

Перекидка

1

27

8

18

2

25

7

17

Маса 1 м соломи озимої пшениці через 5 днів після укладки становить 30 кг. Для обчислення об'єму соломи у скирті слід користуватися формулою :

0-(Пх 0,52 - Шх 0,44) х ШхД

Де:

О- об'єм соломи в скирдіу м';

 П - перекидка, м;

 Ш- ширина, м;

 Д - довжина, м.

Необхідно:

1.   визначити об'єм і вагу соломи;

2.    заповнити Акт приймання грубих і соковитих кормів №1;

3.    відобразити операції на рахунках бухгалтерського обліку.

 

 

 

 

    

Тема  Облік витрат виробництва

Мета: вивчити класифікацію витрат за елементами, порядок формування собівартості продукції

Практична частина

Завдання 1

Здійснити розподіл загально виробничих витрат і скласти бухгалтерські проводки, що відображають розподілені загально виробничі витрати. Вихідні дані:

1. База розподілу за нормальної потужності 12000 одиниць продукції.

2.  Загальновиробничі витрати за нормальної потужності 50000 грн., з них: - змінні - 35000; - постійні - 15000.

3.  База розподілу в умовах фактичної потужності 10000 одиниць.

4.  Фактичні загальновиробничі витрати 44200 грн.

Завдання 2

На підставі реєстру господарських операцій ТОВ „Меркурій", що веде облік витрат з використанням рахунків 8-го та 9-го класів, скласти бухгалтерські проводки, зазначити первинні документи; скласти журнал-ордер № 10, Головну книгу і шахову відомість по рахунках класу 8.

Реєстр господарських операцій

Зміст господарських операцій

Сума, грн.

1

Передано напівфабрикати в цех для виробництва паркету

19000

2

Списано вартість МШП на загально виробничі потреби

100

3

Акцептовано рахунок за електроенергію, надану для обслуговування обладнання, крім того ПДВ

1700

4

Списано зі складу на загальновиробничі потреби вартість запасних частин

500

5

Списано бензин А-76 для автомобіля директора

97

6

Нараховано комісійну винагороду банку за купівлю іноземної валюти

40

7

Відпущено МШП в цех на ремонт обладнання

228

8

Нараховано знос основних засобів по:

- виробничому цеху

- будівлях заводоуправління

3230 1800

9

Нараховано заробітну плату:

-   робітникам основного виробництва

-    начальнику цеху

-    адміністративному персоналу

-    відпускні бухгалтеру-касиру

1750 195 730 180

10

Здійснено відрахування на соціальні заходи від нарахованої заробітної плати згідно з чинним законодавством

?

11

Прередано на склад готову продукцію

?

Завдання З

На вирощування картоплі СВК "Мирний" витратив: посадковий матеріал на суму - 800 грн., добрива та отрутохімікати для боротьби з колорадськими жуками - 400 грн. (без ПДВ), паливо - 200 грн. (без ПДВ), інші витрати - 1500 грн. Заробітна плата - 4200, нарахування на заробітну плату -500 грн. Для обробітку землі найняли техніку, послуги якої коштували - 500 грн. без ПДВ. Справедлива вартість зібраного врожаю становить - 10000 грн. без ПДВ. Витрати на місці продажу картоплі - 500 грн. ( в минулому році при реалізації картоплі було витрачено таку суму на оплату праці продавців та придбання дозволу на торгівлю на ринку).

Визначити вартість за якою необхідно оприбуткувати вирощену продукцію, операції відобразити на рахунках бухгалтерського обліку за вимогами ПСБО 30 «Біологічні активи» в табл.1.

Таблиця 1 - Відображення операцій по вирощуванню та оприбуткуванню продукції рослинництва

 

Зміст операцій

Кореспонденція

Сума, грн.

 

 

Д-Т

К-т

 

1.

Витрати на вирощування картоплі:

 

 

 

 

- посадковий матеріал

 

 

 

 

- добрива та отрутохімікати

 

 

 

 

- послуги найманої техніки

 

 

 

 

- паливо

 

 

 

 

 - зарплата працівників

- нарахування на заробітну плату

 

 

 

 

- інші витрати

 

 

 

2.

Оприбутковано картоплю нового врожаю:

 

 

 

 

- на справедливу вартість в межах фактичних витрат (Д-т 231)

 

 

 

 

На суму різниці між справедливою вартістю та собівартістю

 

 

 

Завдання 4

СВК "Нива" за звітний період мало такі витрати на молодняк ВРХ: корми - 800 грн., зарплата - 2500 грн., нарахування на заробітну плату - 250 грн., амортизація основних засобів, які використовуються для догляду за ВРХ - 400 грн., інші витрати - 500 грн. У звітному періоді визначили приріст живої маси тварин - 800 кг Справедлива вартість 1 кг живої маси телят - 5 грн. без ПДВ.

Визначити вартість за якою буде оприбутковано приріст, на рахунках бухгалтерського обліку відобразити операції за вимогами ПСБО 30 «Біологічні активи». Операцій по виробництву та оприбуткуванню продукції тваринництва за вимогами ПСБО 30 «Біологічні активи» оформити в табл.2.

Таблиця 2. Операції по виробництву та оприбуткуванню продукції    тваринництва

Зміст операцій

Кореспонденція

Сума.,

 

 

Д-т

К-т

грн.

1

Витрачено корми на відгодівлю молодняка ВРХ

 

 

 

2

Нараховано зарплату

Зроблені нарахування на заробітну плату

 

 

 

3

Нараховано амортизацію на основні засоби

 

 

 

4

Відображено інші витрати

 

 

 

5

Оприбутковано приріст живої маси тварин:

 

 

 

 

- за справедливою вартістю

 

 

 

 

- на суму різниці між справедливою вартістю та фактичними витратами

 

 

 

Завдання 5

Знайти відповідне визначення для кожного наведеного терміну.

 

Терміни

Визначення

(1) Витрати

А. Сукупність економічно однорідних витрат

(2) Елемент витрат

Б. Очікуваний середній обсяг діяльності, що може бути досягнутий за умов звичайної діяльності підприємства протягом кількох років або операційних циклів з урахуванням за планового обслуговування виробництва

(3) Нормальна потужність

В. Зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, які призводять до зменшення власного капіталу (за винятком зменшення капіталу за рахунок внесків власників)

(4) Об'єкт обліку витрат

Г. Частина постійних загальновиробничих витрат, що є елементом собівартості готової продукції

(5) Розподілені загальновиробн ичі витрати

Д. Частина постійних загальновиробничих витрат, що включаються до складу собівартості реалізованої продукції (робіт, послуг) у періоді їх виникнення

(6) Нерозподіле­ні загальнови­робничі витрати

Е. Продукція, роботи, послуги або вид діяльності підприємства, які потребують визначення пов'язаних з їх виробництвом (виконанням, наданням) витрат

Завдання 6

На підставі наведених даних:

1)   скласти журнал реєстрації господарських операцій ВАТ "Будівник" та здійснити необхідні розрахунки;

2)         розрахувати суму постійних розподілених та нерозподілених загальновиробничих витрат, чистий дохід, валовий прибуток підприємства;

3)     на підставі регістрів бухгалтерського обліку скласти Головну книгу (шахову відомість) по аналітичних рахунках.

        

Залишки по синтетичних рахунках ВАТ "Будівник" на 31.12. 2010 р.

 

№з/п

Код та назва рахунку

Сума, грн.

1

10 "Основні засоби"

25000

2

12 "Нематеріальні активи"

5200

3

13 "Знос необоротних активів" 131 "Знос основних засобів" 133 "Знос нематеріальних активів"

8720 7520 1200

4

20 "Виробничі запаси"

1050

5

22 "Малоцінні та швидкозношувані предмети"

860

6

26 "Готова продукція"

940

7

3 1 "Рахунки в банках"

670

8

36 "Розрахунки з покупцями та замовниками"

1000

9

40 "Статутний капітал"

20000

10

43 "Резервний капітал"

3200

11

60 "Короткострокові позики"

800

12

63 "Розрахунки з постачальниками та підрядниками"

2000

 

Реєстр господарських операцій ВАТ "Будівник" за 1 -ий квартал ц.р.

 

№ оп.

Зміст господарської операції

Сума, грн.

Дт

Кт

 

1

Відпущено матеріали:

- на виготовлення фундаментних блоків;

- на обслуговування виробництва;

- на ремонт будівлі цеху

6540

950

320

 

 

 

2

Нараховано знос:

- обладнання, що використовується безпосередньо для виготовлення фундаментних блоків;

- приміщення цеху;

- основних засобів загальновиробничого призначення

850 980 440

 

 

 

3

Акцептовано рахунок Енергозбуту за використану для потреб виробництва електроенергію

160

 

 

 

4

Списано МШП на:

-   потреби виробництва;

-   загальновиробничі потреби

120 85

 

 

 

5

Нараховано зарплату

-  робітникам основного виробництва;

-   працівникам, зайнятим управлінням цехами;

-  робітникам, зайнятим ремонтом будівлі цеху

440 310 180

 

 

 

6

Здійснено відрахування відповідно до чинного законодавства

?

 

 

7

Видано кошти під звіт на господарські потреби начальнику цеху Петрову П.В.

100

 

 

8

Надійшли кошти на поточний рахунок від ПП "Агнолія" за реалізовані товари, в т.ч. ПДВ

10200

 

 

9

Нараховано орендну плату за приміщення цеху № 3

120

 

 

10

Оприбутковано на склад канцтовари від підзвітної особи Петрова П.В.

100

 

 

11

Відображено винагороду за отримані аудиторські послуги

240

 

 

12

Відображено собівартість реалізованих товарів

7400

 

 

13

Списано на загальновиробничі потреби канцелярське приладдя

45

 

 

14

Розподілено та списано: - змінні загальновиробничі витрати

?

 

 

- постійні загальновиробничі витрати

?

 

 

15

Оприбутковано готову продукцію на склад підприємства: фундаментні блоки 50 шт. за ціною 200 грн.

?

 

 

16

Списано собівартість фундаментних блоків, призначених для реалізації: 40 шт.

?

 

 

17

Надійшли на поточний рахунок кошти від ТзОВ "Київбуд" за реалізовані фундаментні блоки в т.ч. ПДВ

11200

 

 

Примітка: нормальна потужність підприємства за звітний період, величина якої зазначена в Наказі про облікову політику - 70 шт. При цьому на одиницю продукції припадає 14,3 грн. змінних загальновиробничих витрат і 42,9 грн. постійних загальновиробничих витрат.

Завдання 7

Назва про­дукції

Основна заробітна плата, грн. (за варіантами)

Загальновиробничі витрати до спи­сання, гри. (за варіантами)

/

II

III

IV

/

II

III

IV

А

180

200

150

ПО

?

?

?

?

Б

80

60

40

70

?

?

?

?

В

110

125

160

80

?

?

?

?

Г

70

90

80

120

?

?

?

?

Разом

?

?

?

?

455

400

380

420

Трансакційні витрати мають інформаційний характер і виникають внаслідок подолання економічними суб'єктами непрозорості інформаційного простору.

        

                  

Завдання 8

Знайти відповідне визначення для кожного наведеного терміну.

Термін

Визначення

(1) Основні витрати

А. Економічно однорідні витрати, які не компоненти, незалежно від їх призначення поділяються на різні місця і цільового призначення

(2) Накладні витрати

Б. Витрати, безпосередньо пов'язані з технологією виготовлення продукції

(З)Одноелементні витрати

В. Витрати, пов'язані з управлінням і обслуговуванням виробництва, необхідні для його нормального функціонування

(4) Комплексні витрати

Г. Складаються з сукупності різнорідних витрат

(5) Прямі витрати

Д. Витрати, що можуть бути віднесені безпосередньо до конкретного об'єкта витрат економічно доцільним шляхом

(6) Непрямі витрати

Е. Витрати, що залишаються незмінними (або майже незмінними) при зміні обсягу діяльності

(7) Змінні витрати

Є. Витрати, що утворюються через недоліки в технології та організації виробництва

(8) Постійні витрати

Ж. Витрати, пов'язані з підготовкою виробництва, резервуванням витрат на оплату відпусток тощо

(9) Поточні витрати

3. Витрати на виробництво та реалізацію продукції звітного періоду

(10) Одноразові витрати

И. Витрати, що змінюються прямо (або майже прямо) пропорційно до зміни обсягу діяльності

(11) Продуктивні витрати

І. Витрати, що залежать від характеру господарської діяльності підприємства і передбачаються кошторисом (бізнес- планом) підприємства

(12)

Непродуктивні

ї. Витрати, що не можуть бути віднесені безпосередньо до конкретного об'єкта витрат економічно доцільним шляхом

Завдання 9

На підставі реєстру господарських операцій ТзОВ "Меркурій", що веде облік витрат з використанням рахунків 8-го та 9-го класів, скласти бухгалтерські проводки, зазначити первинні документи, скласти журнал- ордер, Головну книгу і шахову відомість по рахунках класу 8.

Реєстр господарських операцій ТзОВ "Меркурій" за жовтень ц.р.

Зміст господарської операції

Сума, грн.

Дт

Кт

 

1

Передано напівфабрикати (заготовки) в цех для виробництва паркету

19000

 

 

 

2

Списано вартість МШП на загальновиробничі потреби

100

 

 

 

3

Акцептовано рахунок "РЕС" за електроенергію, надану для обслуговування обладнання, крім того ПДВ

1700

 

 

 

4

Списано зі складу на загальновиробничі потреби вартість запасних частин

500

 

 

 

5

Списано бензин А-76 для автомобіля директора

97

 

 

6

Нараховано комісійну винагороду банку за купівлю іноземної валюти

40

 

 

7

Відпущено МШП в цех на ремонт обладнання

228

 

 

8

Нараховано знос основних засобів по - виробничому цеху

3230

 

 

- будівлях заводоуправління

1800

 

 

9

Нараховано заробітну плату а) робітникам основного виробництва

1750

 

 

б) начальнику цеху

195

 

 

в) адміністративному персоналу

730

 

 

г) відпускні бухгалтеру-касиру Зінченко К 0

180

 

 

10

Здійснено відрахування на соціальні заходи від нарахованої заробітної плати згідно з чинним законодавством (див оп. 9)

?

 

 

11

Передано на склад готову продукцію

?

 

 

Завдання 10

Необхідно вказати кореспонденцію рахунків та первинні документи, визначити необхідні суми на підставі наведеного журналу господарських операцій ТОВ "Полісся"

Реєстр господарських операцій ТОВ “Полісся”

оп

Зміст господарської операції

Сума грн.

1

Нараховано амортизацію торговельного обладнання

240

2

Списано пакувальні матеріали

150

3

Відображено уцінку товарів, які повністю або частково втратили свою початкову якість за час експонування в кімнатах зразків

80

4

Видано аванс торговому агенту Іванову І В на відрядження

150

5

Затверджено авансовий звіт, списано витрати на відрядження

150

6

Списано МШП для потреб збуту

50

7

Визнано у складі витрат на збут суми мита по експортному товару

60

8

Створено резерв сумнівних боргів

70

9

Нараховано заробітну плату:

- директору підприємства

- працівникам бухгалтери

- працівникам відділу збуту

 

450

540

380

10

Здійснено відрахування від заробітної плати персоналу та проведено відновиш утримання

?

11

Створено резерв для покриття витрат по гарантійному ремонту, якщо продукцію було реалізовано з гарантією

120

12

Акцептовано рахунок рекламного агентства за рекламу продукції, призначену дія реалізації

150

13

Віднесено суму витрат на збут на зменшення фінансового результату від операційної діяльності

?

 

 

        

 

ТемаОблік зобов'язань

Мета: закріпити теоретичний матеріал навчитись складати кореспонденцію рахунків, визначати майбутню вартість позики, балансову вартість одержаного кредиту

Практична частина

Завдання 1

Необхідно:

6.       Скласти журнал реєстрації господарських операцій та визначити необхідні суми;

7.   Вказати первинні документи, журнали-ордери та відомості

8.   Скласти Головну книгу (шахову відомість).

Дані для виконання:

Залишки по синтетичних рахунках на 31.03 2010.р.

 

Рахунок

Сума, грн.

1

501 "Довгострокові кредити банків І національній валюті"

115000

2

26 "Готова продукція"

6000

3

311 "Поточні рахунки в національній валюті"

15000

4

40 "Статутний капітал"

100000

5

63 "Розрахунки з постачальниками та підрядниками"

31000

6

10 "Основні засоби"

120000

 

Реєстр господарських операцій ЗАТ „Фаворит" за II квартал 2010 р.

№ оп.

Зміст господарської операції

Сума, грн.

Д

К

1

Отримано на поточний рахунок короткостроковий кредит банку в національній валюті

10000

 

 

2

Акцептовано рахунок постачальника ТОВ "Случ" за отриману для виробництва сировину

7500

 

 

3

Відображено суму ПДВ

?

 

 

4

Нараховано заробітну плату працівникам за розвантаження придбаної сировини

500

 

 

5

Проведено відрахування на соціальні заходи від заробітної плати працівників, які займались розвантаженням придбаної сировини

?

 

 

6

Проведено утримання із заробітної плати працівників, що займались розвантаженням сировини (гірацівники- сумісники)

?

 

 

7

Видано короткостроковий вексель в погашення заборгованості перед ТОВ "Случ"

?

 

 

8

Переведено довгострокову заборгованість, до погашення якої залишилось менше 12 місяців, до розряду поточної

5000

 

 

9

Одержано аванс від покупців під майбутню ставку готової продукції

 

12000

 

 

10

Погашено коштами з поточного рахунку вексель, виданий ТОВ "Случ"

 

 

 

11

Відвантажено готову продукцію дочірньому підприємству

12000

 

 

12

Відображено суму ПДВ

?

 

 

13

Списано фактичну собівартість реалізованої продукції

?

 

 

14

Визначено чистий дохід від реалізації продукції

?

 

 

15

Списано на фінансові результати собівартість реалізованої продукції

?

 

 

16

Закрито розрахунки по авансах

?

 

 

17

Нараховано та відображено у складі фінансових результатів податок на прибуток

?

 

 

18

Визначено нерозподілений прибуток від діяльності підприємства

?

 

 

Завдання 2

Підприємство "Альфа" випустило 01.03.2010р облігаційну позику на 5 років зі ставкою 8%. Номінал облігації - 1000грн., відсотки сплачуються раз на рік 1 березня. Чому дорівнює продажна ціна облігації, якщо необхідний рівень доходу (ринкова ставка відсотка) складає 15%. Якою б була продажна ціна облігацій, якби необхідний дохід знизився до 12%, 8%. Якби номінальний доход дорівнював 15% замість 8%, якою б була ринкова вартість облігацій на умовах ринкової ставки відсотку 15%. Якби доход за подібними цінними паперами знизився до 8%, що сталося б з продажною ціною (ринковою ставкою) облігації.

Завдання З

01.08.2010 р. підприємство випустило 1000 облігацій номіналом 1000 грн. Кожна з терміном погашення через 3 роки під 10% річних при ринковій ставці 10%.

Скласти кореспонденцію рахунків та розрахувати необхідні суми

 

Зміст операції

Кореспонденція рахунків

Сума, грн.

Дебет

Кредит

1

2

3

4

5

1

01.08.10 р. випущено облігації

 

 

 

2

31.12.10 р. нарахування відсотків за облігаціями в частині, що відноситься до 2010 р.

 

 

 

3

31.07.10 р. нарахування відсотків за облігаціями в частині, що відноситься до 2010 р.

 

 

 

4

31.07.10 р. сплата відсотків

 

 

Завдання 4

ВАТ "Авангард" 02.01.2010р. випустило облігації позики на 3 млн. грн. Номінальна й емісійна вартість якої становить 100 грн. і купована вартість - 10% річних, ринкова вартість відсотків становить - 12%. Погашення облігації через 8 років, відсотки сплачуються в кінці року.

Визначити продажну ціну облігації, суму знижки (дисконту) та період амортизації його, графік погашення позики і амортизації знижки методом ефективної ставки відсотка.

Погашення облігаційної позики й амортизації дисконту

за методом ефективної ставки відсотка

 

Кінець року

Номінальн а вартість облігацій

Виплата відсотків

Витрати на

виплату відсотків за ринковою ставкою 12%

Амортизац ія знижки за

відсотково

Неамортизована знижка по облігаціях

Балансова вартість облігацій

1

2

3

4

5

6

7

01.01.10

 

 

 

 

 

 

2011

 

 

 

 

 

 

2012

 

 

 

 

 

 

2013

 

 

 

 

 

 

2014

 

 

 

 

 

 

2015

 

 

 

 

 

 

2016

 

 

 

 

 

 

2017

 

 

 

 

 

 

2018

 

 

 

 

 

 

разом

 

 

 

-

-

Завдання 5

02.01.09р. підприємство випустило 100 облігацій номінальною вартістю 1000 грн. Кожна строком на 3 роки під 10% річних. Ринкова ставка - 12%. Скласти кореспонденцію рахунків та розрахувати необхідні суми         Відображення в обліку облігацій, випущених з дисконтом

        

п/п

Зміст операції

Кореспонденція рахунків

Сума,

Грн..

Дебет

Кредит

 

1

2

3

4

5

02.01.09 р. Випущено облігацій

1

За реалізаційною ціною

 

 

 

2

На суму дисконту

 

 

 

Нараховані відсоткові витрати за облігаціями за 2009 р.

3

Нараховані відсотки за облігаціями за 2009 р.

 

 

 

4

Амортизація дисконту

 

 

 

Нараховані відсоткові витрати за облігаціями за 2010 р.

5

Нараховані відсотки за облігаціями за 2010 р

 

 

 

6

Амортизація дисконту

 

 

 

Нараховані відсоткові витрати за облігаціями за 2011 р.

7

Нараховані відсотки за облігаціями за 2011 р

 

 

 

8

Амортизація дисконту

 

 

 

9

Корегування суми дисконту до нуля

 

 

 

10

31.12.2011 р. Погашення номіналу облігацій

 

 

 

Завдання 6

Відповідно з договором купівлі продажу підприємство «Світоч» оплатило постачальнику вартість матеріалів в сумі 15500 грн., ПДВ - (? - визначити). При отриманні матеріалів виявлена нестача на суму 8900 грн. Підприємством А виставлена претензія постачальнику. Постачальник претензію задовольнив: в тому ж звітному періоді здійснив до постачання матеріалів. Відобразити господарські операції в бухгалтерському обліку підприємства «Світоч» в табл.9.1.

 
Таблиця 9.1. Господарські операції по реалізації матеріалів

 

Первинний

Зміст господарської операції

Дебет

Кредит

Сума,

п/п

документ

 

 

 

грн.

1

?

Передоплата постачальнику за матеріали

?

?

?

2

?

Право на податковий кредит з ПДВ

?

?

?

3

?

Отримані матеріали

?

?

?

?

Сума податкового кредиту з ПДВ

?

?

?

 

9

Залік передоплати

?

?

?

4

?

Пред'явлена претензія постачальнику

?

?

?

5

?

Отримані нестача матеріалів

?

?

?

6

?

Сума податкового кредиту з ПДВ з

?

?

?

 

отриманих матеріалів

 

 

 

 

        

 

 

Тема Облік розрахунків з бюджетом

Мета: закріпити теоретичні знання, вивчити порядок нарахування та сплати податків, та відображення на рахунках обліку.

Практична частина

Завдання 1

Який бухгалтерський запис і у якій сумі слід зробити з нарахування пода­тку на прибуток підприємства, якщо за звітний період відбулися наступні події:

 

Зміст операцій

Сума, грн.

1

Відвантажена покупцям продукція А без попередньої оплати (з ПДВ)

300000

2

Здійснені витрати на матеріали (з ПДВ)

600000

3

Нарахована амортизація

100000

4

Відвантажена продукція В та отримана оплата у цьому місяці (з ПДВ)

1500000

5

Здійснені витрати на заробітну плату та інші витрати

750000

Завдання 2

Скільки складає сума податку на додану вартість, яку необхідно сплатити до бюджету, та який бухгалтерський запис і у якій сумі слід зробити нарахування податкових зобов'язань з ПДВ, якщо за звітний період відбулися наступні події:       

Зміст операцій

Сума, грн.

1

Відвантажена покупцям продукція А без попередньої оплати (з ПДВ)

1500000

2

Нарахована амортизація

100000

4

Перерахований аванс постачальникам сировини

600000

5

Отримані від постачальника матеріали без попередньої оплати (з ПДВ)

300000

Завдання З

Визначити суми податкового зобов'язання, податкового кредиту, суми ПДВ, належного до сплати в бюджет, ТОВ "Спецмонтаж" за І квартал на основі наступних даних.

1.    ТОВ "Спецмонтаж" відвантажило 5.01.2010р. покупцям продукцію на    суму 19000 грн. (у т.ч. ПДВ).

2.    У лютому на ТОВ "Спецмонтаж" проведений добровільний аудит АФ "Міраж" на суму 9000 грн. (у т.ч. ПДВ). Податкова накладна відсутня.

3.    Нарахована орендна плата за І квартал за взяті в оренду у МП "Каш­тан" основні засоби (у т.ч. ПДВ) на суму 1800 грн.

Завдання 4

ТОВ "Агрофірма "Мир" орендує земельну ділянку площею 6 га вартістю згідно із середньою грошовою оцінкою по області 8 тис. грн. за га.

Договором оренди передбачено суму орендної плати на рівні 3% вартості ділянки. А також було нараховано своїм засновником дивіденди в загальній сумі 15 тис. грн. (Андрієнко 10%, Білець 10%, Кущ 50%).

Утримати податок з доходів фізичних осіб та відобразити операції на рахунках.

Задача 5

Громадянин України Ткаченко О.В. продає у березні 2010 р. за 120000 грн. квартиру (площею 190 м2), придбану за 6000 грн.

Квартиру було придбано:

а) у 2003 р.;

б) у січні 2004 р.;

в) у 2003 р., але Ткаченко О.В., також продає квартиру площею 50 м2 за 1800 грн. придбану за 1200 грн.

г)  у березні 2004 р., а також продає недобудований будинок площею 100 м2т за 2400 грн. витрати склали 1800 грн.

Утримати податок з доходів фізичних осіб та відобразити операції на рахунках.

Задача 6

СВК "Світанок" - платник єдиного податку за ставкою 6%о, протягом березня здійснило такі операції:

1.   Придбало сировину на суму 1200 грк.. в т.ч. ПДВ. Оплата здійснена після їх отримання.

2.    Придбало товар на суму 600 грн., в т.ч. ПДВ, та МШП на суму 120 грн., в т.ч. ПДВ. Оплату здійснено після отримання.

3.    Протягом звітного періоду товар повністю реалізовано, вартість реалізованих товарів склало 9200 грн., в т.ч. ПДВ.

4.    Надано маркетингові послуги на суму 6000 грн., в т.ч. ПДВ. Оплату здійснено після підписання акта виконаних робіт.

5.    Придбано і введено в експлуатацію основні фонди вартістю 8400 грн., в т.ч. ПДВ.

6.    Реалізовано основні фонди, які придбано у 2003 р., ціна реалізації 2640 грн., в т.ч. ПДВ, первісна вартість 2500 грн., знос 1000 грн.

7.    Нарахована амортизація 100 грн.

8.    Нарахована заробітна плата робітникам:

1 .директор 2660 грн.

2.головний бухгалтер 2000 грн.

3.касир 1500 грн.

4.менеджер 1800 грн.

Визначити суму ПДВ єдиного податку, податку на доходи з фізичних осіб, та внески до фондів соціального страхування, що підлягають сплаті до бюджету. Операції відобразити на рахунках.

Завдання 7

Визначити суму сплати до бюджету та відобразити господарські операції на рахунках.

№ п/п

Дата

Зміст господарських операцій

Сума

1

08.03

Оприбутковано мін. добрива (бартер)

 ПДВ

Відвантажено розрахунки за майбутніми податковим кредитом

4000

 800

 800

2

11.03

Відвантажено зерно в обмін на мін. добрива

ПДВ

Списано собівартість зерна

Нарахований податковий кредит

 Залік заборгованості

4800

 800

 3000

 800

 4800

3

12.03

Надійшли ґрунтообробні машини від постачальника ПДВ

Оприбутковано ґрунтообробні машини до складу основних засобів

Оплачено вартість машин

10000 2000

10000 12000

4

13.03

Надійшли від постачальника телевізори та магнітофони

ПДВ

Оприбутковано телевізори та магнітофони до складу основних засобів

5000

 1000

5000

5

14.03

Відвантажено безоплатно будівельні матеріали

2000

Завдання 8

На основі наведених даних про господарські операції СБК "Дружба" за І квартал 2010 року заповнити податкові накладні, визначити суми податкових зобов'язань і податкового кредиту, обчислити суму ПДВ, належну до сплати в бюджет, господарські операції відобразити на рахунках обліку.

1 .Відвантажено згідно з товарно-транспортною накладною №002147 від

07. 02.2009 р. ТОВ "Мир" пшеницю у кількості 340 кг на суму 24000 грн.

у т.ч. ПДВ і соняшник у кількості 150 кг. На суму 36000 грн. у т.ч. ПДВ

2.Отримано від ТОВ "Світанок" за податковою накладною №34 від

10.02.2010 р. від будівельні матеріали на суму 730000 грн. у т.ч. ПДВ.

3. Від вантажено згідно з товарно-транспортною накладною №002148 від

12.03.2010 р. ВАТ "Україна" матеріали на суму 10200 у т.ч. ПДВ

Завдання 9

ТОВ "Україна" зареєстроване як платник ПДВ, надає послуги. За березень відбулися наступні операції:

-        оренда, телефон, інші витрати - 480 грн.

-        заробітна плата - 200 грн.

-        податок на землю - 80 грн.

             -  отримана виручка - 3600 грн.

Визначити систему оподаткування яка найбільш підходить до підприємства. Вказати кореспонденцію.

Завдання 10

Визначити суму сплати єдиного податку фізичної особи — суб'єкта підприємницької діяльності — платника єдиного податку, який використовує найману працю, та заповнити умовно форму розрахунку сплати єдиного податку. Суб'єкт підприємницької діяльності за поточний квартал провів наступні фінансово-господарські операції:

- отримав виручку від оптової реалізації купівельних товарів —

12 280,00 грн.;

- придбав основні засоби — 3280,00 грн.;

- витратив на ремонт раніше придбаних основних засобів — 250,00 грн.;

- виплатив заробітну плату найманим працівникам — 1060,00 грн.;

- придбав товар для подальшої реалізації — 6460,00 грн.;

- найманих працівників — 10 чоловік.

 

 

 

Тема  Облік праці та її оплати

Мета: закріпити теоретичні знання навчитись складати документі та кореспонденцію рахунків по власному капіталу

 Практична частина

Завдання 1

Штатний розклад ТОВ "Світанок" (нарахована заробітна плата за місяць):

ПІБ

Посада

З/плата

Премія

Лікарняні

Разом

1

Іванчук Іван Олексійович

директор

1700

 

 

1700

2

Солоденко Віра Павлівна

головний бухгалтер(троє дітей до 18 років)

1200

 

 

1200

3

Захарченко Петро Романович

начальник цеху №1

980

 

 

980

4

Харламов Іван Андрійович

начальник цеху №2 (студент- заочник)

980

 

 

980

5

Вірчук Олексій Вікторович

столяр (цех №1)

750

 

 

750

6

Кравченко Євген Валерійович

Комплектуваль­ник (цех №2) інвалід 2 групи

750

 

 

750

7

Журавський Максим Олександрович

керівник відділу збуту

770

40

80

890

Разом

7130

40

80

7250

Провести нарахування на заробітну плату та утримання із заробітної

плати, скласти кореспонденцію.

Завдання 2

Бухгалтеру-аудитору Харчику О.П. згідно з графіком відпусток і його письмовою заявою надана щорічна відпустка за 2010 рік тривалістю ЗО календарних днів. Сумарний заробіток за останній період наданням відпустки 12 місяців склав 59500 грн. Розрахувати суму відпускних. Відобразити дані операцій у бухгалтерському обліку

Завдання З

За травень місяць нарахована зарплата Соколу О.Г. 4000 грн. Провести утримання із зарплати:

- ПДФО( податок на дохід з фізичних осіб);

- пенсійні збори;

- внески на соціальне страхування на випадок безробіття;

- внески до ФСС з ТВП;

- визначити суму до видачі.

Відобразити дані операції у бухгалтерському обліку.

Завдання 4

Провести нарахування заробітної плати та премії (у розмірі 25%) працівникам підприємства за березень місяць.

Прізвище та ініціали працівників

Вид заробітку

Сума

Михайлова М.М.

основний

3500

Греджева Т.В.

за сумісництвом

2700

Демчук О.М.

основний

4540

Сахно Д.А.

за сумісництвом

2900

Пеньова О.В.

основний

5230

Визначити:

1.суму заробітної плати до видачі по кожному працівнику та всього по під­приємству;

2.суму утриманого податку на дохід з фізичних осіб та перерахованого до бюджету;

3.суму утриманих пенсійних зборів;

4.    суму утриманих внесків на соціальне страхування на випадок безробіття;

5.    суму утриманих внесків на соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності;

6.    провести нарахування обов'язкових платежів від фонду оплати праці:

- до пенсійного фонду;

               - до фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездат­   ності;

                - до фонду соціального страхування на випадок безробіття;

                - до фонду соціального страхування від нещасних випадків на виро­бництві.

7.вказати які документи та на які суми треба подати до установи банку в день отримання коштів на виплату заробітної плати працівникам підпри­ємства;

8.провести виплату заробітної плати працівникам підприємства;

9.скласти кореспонденцію рахунків та необхідні документи відповідно до наведених господарських операцій.

Завдання 5

Згідно із штатним розписом на підприємстві обліковано: Основні працівники - умовно А,Б,В,Г,Д; сумісники - Е. За квітень нарахована заробітна плата працівникам згідно із штатним розписом складає:

А - директор - 4800 грн.                          Г - вантажник - 2850 грн.

Б - бухгалтер -4200 грн.                          Д - охоронник - 2320 грн.

В-менеджер -3900 грн.                            Е-водій -2100 грн.

За заявою в квітні працівнику Б була дозволена відпустка за свій рахунок на 10 днів. Всього в квітні - 22 робочих дня. Щомісячно із заробітної плати працівника Г утримується частка раніше отриманої позики - 180 грн.

Необхідно відобразити в бухгалтерському обліку нарахування утримань та виплату заробітної плати.

Розрахунок податку з доходів фізичних осіб

 

Працівник

Кількість днів

Нарахування заробітної плати, грн.

Розрахунок суми податку з доходів фізичних осіб

А

?

?

?

Б

?

?

?

В

?

?

?

Г

?

?

?

Д

?

?

9

Е

?

?

?

 

 

Розрахунок утримань в Пенсійний фонд (?%, ?%), на обов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття (? %), на обов'язкове соціальне страхування

 

Утримання, грн.

 

 

 

 

на обов'язкове

на обов'язкове

Працівник

База

в Пенсійний

соціальне

соціальне страхування з

нарахуван­

фонд

страхування на

тимчасової втрати

 

ня

 

 

випадок безробіття

працездатності

 

 

?%

?%

?%

?%

?%

А

?

?

?

?

?

?

Б

?

?

?

?

?

?

В

?

?

?

?

?

?

Г

?

?

?

?

?

?

Д

?

?

?

?

?

?

Е

?

?

?

?

?

?

 

Сума заробітної плати, яка підлягає до виплати:

 

Праців­ник

Нарахування заробітної плати, гри.

Утримання, грн.

Сума до виплати, грн.

податок з доходів фізичних осіб

?%, ?%

?%

соціальне страхування з

тимчасової втрати праце­здатності

інші утримання

разом утримано

?%

?%

А

?

?

?

?

?

?

?

?

?

Б

?

?

?

?

?

?

?

о

?

В

?

?

?

?

?

?

?

?

?

Г

?

?

?

?

?

?

?

?

?

 

Д

9

?

?

?

?

?

?

?

?

 

Е

?

?

?

?

?

?

?

?

?

 

Всього

?

?

?

?

?

?

?

?

?

 

 

Відображення господарських операцій

 

 

Зміст господарської операції

Дебет

Кредит

Сума,

п/п

 

 

рахунку

рахунку

грн.

 

Первинний документ

Нарахування заробітної плати:

 

- підприємствами, які використовують рахунки класу 8 «Витрати за

 

елементами»:

 

 

 

- В,Е (менеджер, водій)

?

?

?

 

- А (директору), Б (бухгалтеру), Д (охороннику)

?

?

?

 

- Г (вантажник)

?

?

?

1

Нарахування утримань:

- податок з доходів фізичних осіб

?

?

?

 

- в Пенсійний фонд

?

?

?

 

- на соціальне страхування на випадок

?

?

?

 

безробіття

 

 

 

 

- соціальне страхування з тимчасової

9

?

?

 

втрати працездатності

 

 

 

 

Утримання в погашення позики

?

?

?

 

 

 

Виплата заробітної плати

?

?

?


Завдання 6

Нарахувати допомогу по тимчасовій непрацездатності продавцю Лі А.С., який хворів 9 робочих днів, відпрацював за шість попередніх місяців 132 робочих дні, загальний стаж роботи 6 років 7 місяців.

Дані про оплату праці за шість попередніх місяців

 

Види виплат

Сума, грн.

1.

Основна заробітна плата

2 760-00

2.

Надбавки за професійну майстерність

650-00

3.

Виробничі премії

212-50

4.

Дотації на проїзд

40-00

5.

Компенсація на втрату частини заробітної плати

65-00

6.

Допомога у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю

72-75

 

 

 

 

 

 

Тема  Облік власного капіталу

Мета: закріпити теоретичні знання навчитись складати документи та кореспонденцію рахунків по власному капіталу

Практична частина

Завдання 1

Необхідно:

1.    Визначити, чи підлягають амортизації основні засоби:

а) отримані у вигляді внеску до статутного капіталу підприємства;

б) безоплатно одержані від іншого підприємства;

2.     Визначити, чи можуть учасники ТОВ збільшити статутний капітал за рахунок:

а) прибутку підприємства, який залишився в розпорядженні товариства після нарахування та виплати дивідендів

б) за рахунок нарахованих їм дивідендів;

3.      Скласти бухгалтерські проводки у всіх можливих випадках.

Дані для виконання:

Громадянами України було створено ТОВ "Весна", що займається пошиттям жіночого та чоловічого одягу. Виробниче обладнання внесене засновниками. Від ПП. "Гектор" безоплатно отримано комп'ютер та іншу офісну техніку. В результаті діяльності був отриманий прибуток. Учасникам товариства нараховано та виплачено дивіденди.

Завдання 2

Необхідно скласти бухгалтерські проводки та вказати первинні документи.

7.  Протягом звітного періоду ЗАТ "Транзит" спрямувало частину нероз­поділеного прибутку в сумі 1000грн. на поповнення резервного капіталу.

8.  За підсумками наступного звітного періоду частину зарезервованих коштів у сумі 500грн. було спрямовано на погашення непокритих збитків.

Завдання З

Необхідно:

1. Визначити розмір статутного капіталу ТОВ "Альфа";

2.  Визначити частку засновників в статутному капіталі ТОВ "Альфа";

3.  Скласти журнал реєстрації господарських операцій за січень ц.р., щодо внесків учасників до статутного капіталу і зазначити необхідні первинні документи.

Дані для виконання:

ТОВ "Альфа", яке займається виробництвом кондитерських виробів (печива, галет, пряників), було засновано 3 січні ц.р.

Склад засновників:

1. Скрипник О.М.- директор-менеджер

2.     Таран П.Л. - головний бухгалтер

3.     Фесенко А.Л. - начальник цеху____

Внески засновників до Статутного капіталу ТОВ "Альфа"

Засновники

Внески

Сума, грн.

1. Скрипник О.М.

- формуюча машина

- вартість рекламного оголошення

- грошові кошти

- комп'ютер

2000

10

10000

1569

2. Таран П.Л.

-   тісто змішувальна машина

-   грошові кошти

-  приміщення цеху

990

 15000

16000

3. Фесенко А.Л.

-   борошно

-   грошові кошти

-   оригінальна технологія виготовлення пряників

1180

10000

500

Завдання 4

Необхідно:

1.  визначити, яку суму учасник повинен до внести до статутного капіталу;

2.      встановити період, за який буде нарахована пеня за прострочення внесення вкладу до статутного капіталу.

Дані для виконання ТОВ "Руно" було засноване 2-го лютого ц.р. Учасник товариства (юридична особа) вніс 30% вкладу (600грн) до реєстрації товариства, решту 70% через 2 роки та 6 місяців. Учаснику була нарахована пеня.

Завдання 5

Необхідно визначити розмір належного учаснику Макаренку М.О. майна при виході його з товариства на підставі наведених даних.

Дані для виконання Макаренко М.О. вирішив вийти зі складу засновників ТОВ "Агро". Йому повертають внесок і сплачують внесок і сплачують вартість частини майна товариства пропорційно до його частки в статутному капіталі товариства. Крім того, Макаренко М.О. має право отримати частину прибутку, яку він одержує також пропорційно до своєї частки в статутному капіталі. Статутний капітал становить 15000грн.; внесок учасника Макаренка М.О. - 1560грн., майно, набуте товариством за участю майна та підприємницької діяльності Макаренка М.О. - 1600грн.; прибуток, одержаний товариством за перше півріччя (до 01.07 ц.р. - дати виходу учасника), - 2000грн.

Завдання 6

Ват «Таврія» здійснює повторне розміщення раніше викуплених у засновника акцій у кількості 30000 шт. номінальною вартістю 10 грн. за акцію загальною балансовою вартістю 900000 грн. за грошові кошти безготівковим розрахунком. При цьому придбано:

- покупцем №1 - 5000 акцій за ціною, яка дорівнює ціні викупу;

- покупцем №2 - 20000 акцій за ціною, яка дорівнює ціні викупу;

- покупцем №3 - 5000 акцій за ціною, яка дорівнює 1,5 номінальної вартості акцій.

Необхідно скласти бухгалтерські проводки.

 

 

   

Тема  Облік доходів і фінансових результатів

Мета: закріпити теоретичний матеріал, засвоїти класифікацію, оцінку та організацію обліку доходів і фінансових результатів

Практична частина

Завдання 1

Необхідно вказати кореспонденцію рахунків та первинні документи; визначити необхідні суми на підставі наведеного реєстру господарських операцій ВАТ "Мрія".

Дані для виконання:

Підприємство виготовляє та реалізує продукцію, займається оптовою торгівлею та надає різноманітні послуги

Реєстр господарських операцій ВАТ «Мрія» за березень ц.р.

 

Зміст господарської операції

Сума, грн.

Дт

Кт

1

Оприбутковано готову продукцію на склад

12500

 

 

2

Списано собівартість реалізованої готової продукції

11850

 

 

3

Списано собівартість реалізованих товарів

5600

 

 

4

Відображено недостачу товарів в межах норм природних втрат

320

 

 

5

Списано собівартість наданих послуг (виконаних робіт)

4590

 

 

6

Надійшли від покупців кошти (в т.ч. ПДВ) в оплату за: - надані послуги

- реалізовану готову продукцію

- реалізовані товари

 

6520

15010

8520

 

 

7

Списано собівартість реалізованої продукції, товарів, робіт, послуг на фінансовий результат

?

 

 

8

Визначено суму валового прибутку підприємства

?

 

 

Завдання 2

Підприємством «Прогрес» отримано вексель від підприємства «Енергія» за відвантажену продукцію. Вартість продукції складає 18000 грн. (ПДВ - ? - визначити). Отриманий вексель був проданий банку за 15000 грн. Відобразити господарські операції в бухгалтерському обліку підприємства «Прогрес» в табл.13.1. 

Таблиця 13.1. Господарські операції по розрахункам

п/п

Первинний документ

Зміст господарської операції

Дебет

Кредит

Сума, грн.

1

?

Відвантаження продукції підприємству Б

?

?

?

2

?

Податкове зобов'язання з ПДВ

о

?

?

3

?

Списання вартості відвантаженої продукції

?

?

?

4

?

Фінансовий результат від реалізації продукції

?

?

?

5

?

Отримано вексель від підприємства Б

?

?

?

6

?

Передача банку векселя

?

9

?

7

?

Списання номінальної вартості векселя

?

?

?

8

?

Фінансовий результат від продаж} векселя

9

?

?

9

?

Оплата банком векселя

9

?

?

Завдання З

Необхідно вказати кореспонденцію рахунків та первинні документи, визначити необхідні суми на підставі наведеного реєстру господарських операцій ТОВ "Анкар".

Дані для виконання підприємство займається оптовою торгівлею та надає різноманітні послуги

№ оп

Зміст господарської операції

Сума грн.

Дт

Кт

1

Нараховано знос

- адмінбудівлі

- нематеріальних активів загальногосподарського призначення

180 90

 

 

2

Нараховано заробітну плату

- директору

- головному бухгалтеру

- торговим агентам

- працівникам обслуговуючих господарств

500 300 340 700

 

 

3

Здійснено відрахування від заробітної плати персоналу та проведено утримання відповідно до чинного законодавства (див операцію 2)

?

 

 

4

Нараховано резерв на оплату відпусток адміністративному персоналу

85

 

 

5

Відображено

- витрати на зв'язок (факс, мобільний)

120

 

 

- винагороду за юридичні послуги

250

 

 

- витрати на придбання канцелярського приладдя

140

 

 

8

Оплачено послуги банку по розрахункове касовому обслуговуванню

25

 

 

 

9

Оплачено вартість отриманої ліцензії

110

 

 

 

10

Відображено витрати, пов'язані з навчанням бухгалтера комп'ютерній програмі 1С Бухгалтерія 7 7 '

200

 

 

 

11

Відображено нестачі і втрати від псування ТМІД

120

 

 

 

12

Нараховано комунальний податок

17

 

 

 

13

Відображено штрафні санкції за несвоєчасну поставку продукції

105

 

 

 

14

Віднесено суму витрат на зменшення фінансового результату від операційної діяльності

9

 

 

 

Завдання 4

За договором купівлі - продажу на банківський рахунок торгового підприємства «Мрія» поступила передоплата за товар. Договірна вартість товару складає 72000 грн., ПДВ - (? - визначити). Відвантажений товар, облікова вартість якого складає 54000грн. Відобразити господарські операції в бухгалтерському обліку в табл. 13.2.

Таблиця 13.2. Господарські операції по розрахункам

№ п/п

Первинний документ

Зміст господарської операції

Дебет

Кредит

Сума, грн.

1

?

Отримана передоплата

?

?

?

2

?

Податкове зобов'язання з ПДВ

?

?

?

3

?

?

 

?

Відвантаження товару

9

?

?.

Сума податкового зобов'язання з ПДВ

?

?

?

Списання собівартості відвантаженого товару

?

?

?

4

?

 

?

Фінансовий результат від реалізації товару

?

?

?

?

?

9

Залік передоплати

?

?

?

Завдання 5

Магазин реалізує автомобілі "Таврія" за ціною 12000грн. (у т.ч. ПДВ). Собівартість одного автомобіля - 8000грн. Згідно з договором, при придбанні покупцем партії автомобілів, що перевищує п'ять одиниць, надається знижка на таких умовах - 10% від продажної вартості за умови оплати грошовими коштами протягом 5 днів від дати виставлення рахунку. Покупець придбав 10 автомобілів. За 2 автомобілі були отримані грошові кошти на 3 день з дати відвантаження, за інші було оплачено після закінчення періоду дії знижки.

Визначити суму доходу, скласти необхідну кореспонденцію

 

Зміст господарських операцій

Д-т

К-т

Сума грн..

 

Відображено виручку від реалізації 10 автомобілів

 

 

 

 

ПДВ

 

 

 

 

Собівартість реалізованих автомобілів

 

 

 

 

Отримано оплату за 2 автомобілі (в т.ч. ПДВ)

 

 

 

Відображено суму знижки

 

 

 

Коригування ПДВ (сторно)

 

 

 

Отримано решту грошових коштів (в т.ч. ПДВ)

 

 

 

Завдання 6

Аудиторська фірма 01.10.2010 р. уклала договір із клієнтом на проведення щорічного аудиту на суму 20000грн. (без ПДВ) зі строком виконання робіт до 31 березня 2010 року. Згідно із затвердженим планом робіт передбачається, що на виконання цього договору працівники аудиторської фірми витратять 50 люд/днів. Оплата здійснюється після підписання акта виконаних робіт. Станом на 31.12.2010 р працівники аудиторської фірми витратили 20 люд/днів на виконання за цим договором.

У наступному році аудит був повністю завершений. Працівники аудиторської фірми витратили 30 люд/днів на виконання цього завдання як це було передбачено планом. На момент завершення аудиторської перевірки стало очевидним, що клієнт є неплатоспроможнім. Ймовірність того, що аудиторська фірма отримає грошові кошти за цим договором, немає.

Визначити суму доходу та скласти необхідну кореспонденцію

 

Зміст господарських операцій | Д-т

К-т

Сума грн.

31.12.2010

Витрати на з/плату аудиторів, які працювали над виконанням договору

 

 

3000

Нарахування на з/плату аудиторів

 

 

1050

Розподілені загальновиробничі витрати за відповідним розрахунком

 

 

450

Списана собівартість виконаних робіт

 

 

 

Визначення доходу з надання послуг (у т.ч. ПДВ)

 

 

 

ПДВ

 

 

 

Відображення фінансового результату

 

 

 

31.03.210

Витрати на з/плату аудиторів, які працювали над виконанням договору

 

 

4500

Нарахування на з/плату аудиторів

 

 

1570

Розподілені загальновиробничі витрати за відповідним розрахунком

 

 

530

Списана собівартість виконаних робіт

 

 

 

Відображення фінансового результату

 

 

 

Завдання 7

Підприємством «Обрій» безкоштовно отримана сировина на суму 8000 грн. Відобразити господарські операції в бухгалтерському обліку в табл. 13.3.

Таблиця 13.3, Господарські операції

 

Первинний

Зміст господарської операції

Дебет

Кредит

Сума,

п/п

документ

 

 

 

грн.

1

?

Отримання сировини

?

7

7

2

7

Збільшення доходу

?

7

7

3

7

Фінансовий результат від безкоштовно отриманих матеріалів

?

?

7

Завдання 8

Сільськогосподарське підприємство "Колос" уклало бартерний товарообмінний контракт з підприємством "Ойл". За умовами договору "Колос" передає цукор, балансова вартість якого 20000грн. (справедлива вартість 25000 грн. без ПДВ та отримує бензин, балансова вартість якого 21000 грн. (справедлива вартість 25000грн. без ПДВ). Відобразити товарообмінні операції підприємства "Колос", та підприємства "Ойл".

Відображення товарообмінної операції в обліку підприємства "Колос"

Зміст господарських операцій

Д-т

К-т

Сума, грн.

Перша подія - отримання бензину

 

 

 

Оприбуткування бензину

 

 

 

Розрахунки за податковим кредитом з ПДВ

 

 

 

Відображені податкові зобов'язання з ПДВ

 

 

 

Відвантаження цукру згідно з договором (за балансовою вартістю)

 

 

 

Визначено дохід від обміну активами

 

 

 

На суму ПДВ

 

 

 

Відображено податковий кредит

 

 

 

Зарахування заборгованості

 

 

 

Відображення товарообмінної операції в обліку підприємства "Ойл

Зміст господарських операцій

Д-т

К-т

Сума, грн.

Перша подія – відвантаження бензину

 

 

 

Відвантажено бензину згідно з договором

 

 

 

Відвантажено податкові зобовязання  з ПДВ

 

 

 

Списана собівартість бензину

 

 

 

Отримано цукор згідно з договором

 

 

 

Відображено податковий кредит

 

 

 

Зарахування заборгованості

 

 

 

 

Завдання 9

Реалізований нематеріальний актив, продажна вартість якого складає 6000 грн., в тому числі ПДВ - (? - визначити), первісна вартість - 4500 грн., сума нарахованого зносу - 900 грн.

        

 

Необхідно

відобразити господарські операції в бухгалтерському обліку.

Первинний

Зміст господарської операції

Дебет

Кредит

Сума,

п/п

документ

 

 

 

грн.

 

?

Відвантаження нематеріального активу

?

?

?

1

?

Списання залишкової вартості

?

?

?

 

нематеріального активу

 

 

 

?

Списання зносу нематеріального

?

?

?

2

?

Податкове зобов'язання з ПДВ

?

?

?

3

?

Фінансовий результат від реалізації

?

?

?

 

 

нематеріального активу

?

?

?

4

?

Оплата покупцем нематеріального активу

?

?

?

Завдання 10

Автотранспортним підприємством надані послуги з перевезення товару на умовах передоплати на суму 450 грн.. і ПДВ - ? - визначити). Фактична собівартість авто послуг склала 280 грн.

Необхідно відобразити господарські операції в бухгалтерському обліку автотранспортного підприємства.

Відображення господарських операцій

№ п/п

Первинний документ

Зміст господарської операції

Дебет

Кредит

Сума, грн.

1

?

Отримання передоплати від замовника

9

?

?

2

?

Податкове зобов'язання з ПДВ

9

?

?

3

?

Надання транспортних послуг

?

?

9

4

?

Сума податкового зобов'язання з ПДВ

9

?

?

5

?

Списання собівартості автопослуг

?

9

9

?

Залік заборгованостей

?

?

?

66

?

Фінансовий результат від реалізації послуг

?

?

?

?

?

?

 

 

Завдання 11

Сільськогосподарське підприємство "Колос" уклало бартерний товарообмінний контракт з підприємством "Ойл

За умовами договору "Коло"с передає цукор, балансова вартість якого 20000 грн. (справедлива вартість 25000грн. без ПДВ та отримує бензин, балансова вартість якого 25000 грн. (справедлива вартість 29000 грн. без ПДВ, з грошовою доплатою в сумі 4000 грн. (сума без ПДВ))

Відобразити товарообмінні операції підприємства "Колос", та підприємства "Ойл".

Відображення товарообмінної операції в обліку підприємства "Колос"

 

Зміст господарських операцій

Д-т

К-т

Сума, грн.

 

Перша подія - відвантаження цукру

 

 

 

 

Відвантажено цукор згідно з договором

 

 

30000

 

Відображені податкові зобов'язання з ПДВ

 

 

5000

 

Списана собівартість цукру

 

 

20000

 

Перераховані грошові кошти за договором (у т.ч. ПДВ)

 

 

4800

 

Відображена сума податкового кредиту на суму сплачених грошових коштів

 

 

800

Отримано цукор згідно з договором

 

 

29000

Відображено податковий кредит

 

 

5000

Закриття розрахунків за авансами виданими

 

 

4000

Відображені розрахунки по податковому кредиту

 

 

800

Зарахування заборгованості

 

 

30000

Відображення товарообмінної операції в обліку підприємства "Ойл"

 

Зміст господарських операцій

Д-т

К-т

Сума, грн..

Перша подія - отримання цукру

 

 

 

Оприбуткування цукру

 

 

25000

Розрахунки за податковим кредитом з ПДВ

 

 

5000

Відображені податкові зобов'язання з ПДВ

 

 

5000

Отримана грошова доплата

 

 

4800

Відображене податкове зобов'язання

 

 

800

Відвантаження бензин згідно з договором

 

 

34800

Відображена сума розрахунків за податковими зобов'язаннями

 

 

5800

Списана собівартість реалізованого бензину

 

 

25000

Відображена сума податкового кредиту

 

 

5000

Зарахування заборгованості на вартість отриманого цукру

 

 

30000

Зарахування заборгованості на вартість отриманих грошових коштів

 

 

4800

 

 

Тема Фінансова звітність

Мета: закріпити теоретичний матеріал, засвоїти основи складання фінансової звітності

Практична частина

Завдання 1

Необхідно за наведеними даними скласти Звіт про фінансові результати (ф. № 2).

Дані для виконання:

- виробнича собівартість проданої продукції - 18000 грн.;

- виручка від продажу продукції - 54000 грн.;

- акцизний збір на даний вид продукції - 2000 грн.;

- витрати на збут - 5600 грн.;

- дохід від операційних курсових різниць - 2300 грн.;

- адміністративні витрати - 7000 грн.;

- дохід від безоплатно одержаних активів - 6000 грн.;

- витрати від операційних курсових різниць - 800 грн.

- матеріальні затрати - 14000 грн.;

- витрати на оплату праці - 9500 грн.;

- відрахування на соціальні заходи ?;

- амортизація - 3000 грн.;

- інші операційні витрати - 537,5 грн.

Завдання 2

Необхідно заповнити І та II розділи Звіту про фінансові результати. Дані для виконання підприємство ТОВ "Транзит" займається виробничою

Показники

За звітний період

Усього

в тому числі

виробництво

збут

управління

Заробітна плата:

 

 

 

 

робітників

16000,00

16000,00

-

-

персоналу управління цехами

2300,00

2300,00

-

-

персоналу управління підприємством

4500,00

 

2000,00

2500,00

Нарахування на заробітну плату:

 

 

 

 

робітників

?

?

-

-

персоналу управління цехами

?

?

-

-

персоналу управління підприємством

?

 

?

?

                                                                                                                                                    

Собівартість витрачених матеріалів

24200,0

19200,00

3200,00

1800,00

Амортизація основних засобів

3450,00

2080,00

450,00

920,00

Витрати на оренду основних засобів

625,00

 

 

625,00

Відсотки за банківський кредит

2500,00

-

-

-

Витрати на рекламу

4000,00

-

4000,00

-

Витрати на доставку реалізованої продукції (за послуги транспортної організації)

1100,00

 

1100,00

 

Разом

 

 

 

 

Вартість реалізованої продукції (з ПДВ)

132000,0

 

 

 

Примітка: залишків незавершеного виробництва та готової продукції на початок і кінець звітного періоду немає.

Завдання З

Відповідно до наведених даних заповнити Звіт про фінансові результати

Показник

Сума, грн.

1

Заробітна плата робітників основного виробництва

3200

2

Заробітна плата адміністративного персоналу

1500

3

Заробітна плата персоналу управління цехами

1800

4

Нарахування на заробітну плату згідно з чинним законодавством

?

5

Собівартість витрачених матеріалів

450

6

Амортизація основних засобів

400

7

Витрати на рекламу

230

8

Витрати на доставку реалізованої продукції

150

9

Вартість реалізованої продукції (з ПДВ)

9800

Завдання 4

Необхідно визначити фінансовий результат та відобразити нерозподілений прибуток діяльності підприємства: скласти Звіт про : нансові результати (ф. № 2). Дані для виконання

Рахунок

Обороти за період

Дебет

Кредит

701 "Дохід від реалізації готової продукції"

540000

540000

712 "Дохід від реалізації інших оборотних активів"

12000

12000

715 “Одержані штрафи, пені, неустойки"

1850

1850

732 “Відсотки одержані"

10000

10000

742 “Дохід від реалізації необоротних активів"

28000

28000

744"Дохід від не операційної курсової різниці"

15000

15000

 

        

791 "Результат основної діяльності"

?

?

792 "Результат фінансових операцій"

?

?

793 "Результат іншої звичайної діяльності"

?

?

79 "Фінансові результати"

?

?

901 "Собівартість реалізованої готової продукції"

180000

180000

92 "Адміністративні витрати"

90000

90000

93 "Витрати на збут"

24000

24000

943 "Собівартість реалізованих виробничих запасів"

4000

4000

951 "Відсотки за кредит"

5000

5000

972 "Собівартість реалізованих необоротних активів"

9400

9400

974 "Витрати від неопераційних курсових різниць"

3000

3000

981 "Податки на прибуток від звичайної діяльності"

?

?

44 "Нерозподілені прибутки (непокриті збитки)"

?

?

Завдання 5

Заповніть пропуски у звіті про доходи (табл. 14.1) та збитки підприємства відповідними сумами у кожному окремому випадку:

 

1

2

3

4

5

1. Доход від реалізації

900

800

800

?

960

2. Витрати на реалізацію

?

200

80

120

180

3. Вартість реалізованих товарів

500

?

500

610

?

4. Витрати на оплату податку на прибуток

20

ЗО

20

40

?

5. Валовий доход

400

?

?

?

390

6. Прибуток до оплати податку

100

40

9

180

?

7. Адміністративні витрати

100

20

60

100

90

8. Чистий доход

80

?

140

?

80

Методика розрахунку:

1.Валовий доход = доход від реалізації - вартість реалізованих товарів

2.Прибуток до оплати = валовий доход — витрати на реалізацію — адмініс­тративні витрати

3.Чистий доход = прибуток - витрати на оплату податку.